Šéf týmu Red Bull Christian Horner během probíhajícího závodního víkendu kritizoval pravidlo, podle kterého příští rok bude mít každý pilot na sezonu jen 3 motory. Dle něj je to šílené, neboť to povede pouze k nárůstu penalizací na roštu. Ale Toto Wolffa toto prohlášení nijak nevzrušilo, když řekl, že rozhodnutí o snížení počtu motorů na tři přišlo pouze proto, že zákaznické týmy jako Red Bull tlačily na zlevnění svých kontraktů.
"Pokud je to šílené, tak neměli tlačit a pokoušet se snížit cenu dodávek [za motory] a my jsme s tím neměli souhlasit za účelem snížení ceny," řekl Toto Wolff pro Motorsport.com, když byl požádán o komentář k této věci. "Snížíme počet ze čtyř, což bylo dáno pravidly, na tři motory. Tak na tom jsme - pravidla počítala se čtyřmi motory pro příští rok a pro nás to bylo v pořádku. Všichni výrobci byli tlačeni, říkejme tomu silně povzbuzováni, aby optimalizovali cenu dodávek [motorů] - a to je to, co jsme udělali a toto je důsledek."
"A pokud si pamatuji, tak každý, kdo byl u stolu, byl toho součástí. Je to masivní problém pro nás všechny, ale je to důsledek toho, o čem jsme se bavili," pokračoval Wolff. Technický šéf Williamsu, Paddy Lowe, podpořil stanovisko Wolffa, když řekl, že hlasy zákaznických týmů po ukončení tohoto limitu jsou nemístné. "Zatímco je tu tlak, aby motory vydržely déle, tak toto břemeno bylo naloženo na výrobce a také náklady za to. A jako zákazníci vidíme výhodu v podobě nižší cenovky," začal Paddy Lowe.
"Myslím, že to je důležitý bod k pochopení. Myslím, že je dobrou zprávou, že pokud tu jsou dobré věci pro F1, tak bychom je měli pochopit a ocenit, že to pomůže malým týmům. Jít zpět na čtyři motory by evidentně vyžadovalo zvýšení ceny." Když byl ale dotázán, jestli podporuje stanoviska týmů Red Bull a McLaren, tak řekl: "Bohužel v tom nevidím ten bod, o kterém jsem teď mluvil, a byl to velmi důležitý bod. Ty dvě věci nemůžete odtrhnout.
Vždy si můžete nechat dát penalizaci, vzít si motor, který vás bude stát více peněz. Nebo nemůžete jet s motorem s malým výkonem, to je formule. Neznám ostatní motory, ale když se podíváte na dnešní motor Mercedes a jeli byste s ním s nižším výkonem, tak už byste mohli projít sezonou se třemi motory. Výkonnostní level motoru bude z velké části diktovat životnost, tak to ve vývoji chodí," zakončil Lowe.