Každý jezdec bude moci v sezóně 2018 využít pouze 3 pohonné jednotky (včetně veškerých komponent) na rok, letos měli k dispozici čtyři. Tuto redukci šéfové F1 vysvětlují snahou o omezování nákladů.
"Nelíbí se mi ten nápad jít na tři. Stojí to za prd. To, co nám v F1 schází, je sprintování," zlobí se Hamilton, jenž tuší, že kvůli tomuto opatření bude muset techniku ve velkých cenách více šetřit místo jízdy naplno, aby déle vydržela.
Kvůli zavedení ochrany kokpitu typu 'Halo' také dále narostla váha monopostů, závodění proto podle něj nebude tak přitažlivé: "Auta budou příští rok jako autobusy - budou tak těžká, jako v NASCARu," kritizuje dále čtyřnásobný šampion F1 další navýšení hmotnosti ze 728 na 733 kg.
"Brzdné dráhy se prodlouží, brzdy budou pořád hořet, stále na limitu. Vím, že to zní negativně, ale jako závodníci chceme mít rychlé, mrštné vozy, s nimiž můžeme v každičkém kole stále útočit. Žel takové obecně nemáme," pokračuje pilot Mercedesu.
Poté se vrací k Velké ceně Brazílie, v níž se po startu z boxové uličky po skvělé jízdě probojoval málem na pódium: "Když se podíváte na kluky vpředu, tak to šetřili, což normálně děláme. Nemyslím si, že to je pro lidi moc vzrušující sledovat.
Když se podíváte na ty nejlepší závody, obzvlášť když prší, tak tato omezení nemáme. Nejsem si jistý tím, zda tomu snížení počtu motorů pomůže," kroutí hlavou Hamilton.
Šéf Red Bullu Christian Horner například požadoval zvýšení počtu motorů na pět, což považuje za ideální i vzhledem k tomu, že příští rok se kalendář rozroste na 21 závodů. Snahy zastavit snížení tohoto počtu ale zatím selhávají.
Mnoha lidem se nelíbí ani penalizace za výměnu komponent pohonných jednotek, které několikanásobně překračují počet startovních pozic na roštu. Například piloti McLarenu - Hondy letos obdrželi již téměř 400 trestných míst - a další budou dle zákulisních informací zřejmě muset strávit i poslední víkend v Abú Zabí.