DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd
Lewisovi Hamiltonovi se nelíbí změny v pravidlech, která budou platit pro příští ročník Formule 1. Nesouhlasí se snižováním počtu motorů ani s narůstající hmotností vozu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel000173
11:02 19.11.2017 78.102.36.XXXUž se vážně ničemu nedivím. Jejich snaha udělat z královny motorsportu motokáry je zcela evidentní a obhajovat to kecama o úspoře nákladů nebo menší eko zátěži je blábol!!! Kruci kam to dospělo!!!!!
-
-
-
uzivatel001890
13:04 14.11.2017 213.226.251.XXXA co takhle - kdo ojede své motory, tak už dál nemůže jet?
Pro výobce - třeba takový Renault by to bylo super - vyrobili by každému tři motory a konec ... bylo by to úsporné a spravedlivé - v posledním závodě by mohl vyhrát i ten nejslabší - pokud by býval celou dobu šetřil motor - bylo by to o celoroční strategii ... prostě paráda a úspory
To jen příklad jsou další možnosti - dát palivo na celou sezónu, pneumatiky, ... prostě duch doby velí šetřit
... nebo že by ne? ... Místo modelek by mohli na roštu stát studenti - což by bylo navíc korektnější a méně hulvátské ... a tak dále a tak dále -
uzivatel001810
12:30 14.11.2017 185.47.220.XXXDávno měly být k dispozici pneumatiky co vydrží celý závod, motory na každý víkend nové klidně V12, dále zákaz komunikace boxy-pilot, aby konečně jen pilot rozhodoval. -
mi88ki
09:34 14.11.2017 165.72.200.XXXMálo kdo si to možná uvědomuje, ale tu nutnost šetření způsobuje krom omezeného počtu komponent především zákaz tankování.
Zastávka v boxech se tak stala jen nutností nikoli strategickým prvkem a každá zastávka navíc je v drtivé většině velmi nevýhodná. Všichni raději pojedou pomaleji s minimem zastávek, než aby na to tlačili a museli do boxu častěji. Tím, že jezdci ztratili výhodu lehčího vozu na dráze při alternativní strategii s více zastávkami, je v reálu to samé, jako by zastávka trvala dvakrát déle, než tomu bylo v dobách, kdy se smělo dotankovat. Aby se začalo jezdit více agresivně, tak by se muselo buď povolit dotankování, čemuž nevěřím, nebo by se ztráta času v boxech musela pohybovat do nějakých 15 sec., což by znamenalo, zkrátit délku omezené rychlosti na nezbytné minimum a zvýšit rychlost v boxech, čemuž taky moc nevěřím. Třetí a možná nejrozumnější možnost je zavést povinné tři zastávky v boxech. Tím, že by museli do boxu častěji všichni, tak by se zastávka nestala ztrátou. A více zastávek by znamenalo jediné, nikdo by nemusel šetřit gumy, aby vydrželi do cíle a tak by na to mohli tlačit alespoň z tohoto hlediska. Určitě by to ještě více ukázalo, kdo umí jezdit v kvalifikačním tempu většinu závodu, neboť ten kdo by to tak dělal nyní, ten by se strategicky odrovnal. A tak se výkonnost jezdců uměle srovnává, neboť jezdci ani nemohou jet úplně naplno a to i přesto, že formule letos relativně zrychlili.
Pořád jsou časy v závodě daleko pomalejší než v kvalifikaci. Když někdo shodou okolností musí v poslední části závodu do boxů, tak ten většinou lehce zajede nejrychlejší kolo závodu a to i přesto, že je pořád o pět sekund pomalejší než v kvalifikaci. A takhle to funguje v F1 od dob zákazu tankování a když k tomu ještě uměle v určité doby přidali gumy, které měly minimální životnost, tak to bylo ještě horší.
Pamatuji si doby, kdy jezdci v závodě atakovali časy z kvalifikace, jeli na hranicích možností vozu. A proč ? Protože nemuseli šetřit motor, gumy musely vydržet jen jeden kratší stint a jeli s lehkým vozem.
Z toho důvodu, také např. Schumi ztratil ve své druhé kariéře své kouzlo, neboť on vynikal svým umem jezdit na limitu po celý čas závodu, což bylo od dob zákazu dotankování přímo nežádoucí, navíc na gumách do kterých se nesmělo trochu opřít.-
Fanda.LH
09:49 14.11.2017 95.82.135.XXXZákaz tankování jednoznačně závodění prospěl. Po jeho zavedení stoupl počet předjížděcích manévru a zastávky v boxech jsou atraktivnější / rychlejší... Takže za mě velký nesouhlas... K čemu mi je, když někdo atakuje čas kvalifikace, když to při závodě vypadá jako při kvalifikaci ?-
mi88ki
10:12 14.11.2017 165.72.200.XXXPočet "objíždění" stoupnul, ale pochybuji, že to má něco společného se zákazem tankování. Spíš bych to viděl na DRS. Zákaz tankování totiž způsobil akorát to, že v jednu chvíli jsou na trati vozy s téměř shodnou vahou oproti stavu, kdy tomu tak nebylo. Jestli v tom vidíš nějaký přínos, tak máš na to právo ale jinak je to naprostá hloupost.
A k čemu ti je, že někdo atakuje čas kvalifikace ? No, i z důvodu spotřeby tomu tak být nyní nemůže. Ale pokud ti vyhovuje, že vítěz po závodě napíše, že si celý závod hlídal opotřebení a druhý za ním, že se nemohl přiblížit blíže, neboť by si odepsal přední gumy, tak si to užij. Ale já chci vidět víc než tohle.
Ano v předjíždění byl větší problém než je mu dnes, z druhé strany se to dnes ani moc předjížděním nazývat nemůže, neboť se většinou jedná o objíždění.
A to jen v případě, kdy se potká silný vůz ze slabým, neboť jinak se moc blízko a dlouho za vozem v zatáčkách držet nedá. Zřejmě patříš k těm komu se líbí, když jezdec jezdí za vozem s bezpečným odstupem s vědomím, že musí na těch gumách dojet do cíle a žádná jiná alternativa nepřichází v úvahu. Hlavně když je vepředu Hamilton, viď ?-
-
-
-
mi88ki
13:04 14.11.2017 165.72.200.XXXA kolik z toho bylo předjetí, kdy se soupeř alespoň snažil bránit a nebyl objet na rovince, případně nesnažil se dobelhat na rozcupovaných gumách do boxů a přitom spíš uhýbal soupeřům?
Pak se totiž nejedná o počet předjetí ale počet objetí.
Všimněte si v grafu propadu počtu objetí poté co se týmy naučili šetřit pneumatiky.
Největší nárůst ale nastal v roce 2011, díky nástupu DRS. Samozřejmě nemalí vliv v tom měli nové pneumatiky Pirelli. Zajímalo by mne, zda jsou v grafu započítány situace, kde jezdec na protržené gumě se snaží dojet do boxu, tedy situace, která byla vcelku běžná především po vstupu jediného dodavatele pneumatik v roce 2011, kde taky graf nabyl svého maxima. Za mě, graf, spíše kopíruje kvalitu gum a DRS, než nějaké tankování.
Např. počet předjíždění v roce 2015 je na úrovni počátku 90. let a to se tankovalo a přitom nikdo neměl kouzelné tlačítko s DRS.
Prostě kvantitou kvalitu nenahradíš
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek