DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd

Lewisovi Hamiltonovi se nelíbí změny v pravidlech, která budou platit pro příští ročník Formule 1. Nesouhlasí se snižováním počtu motorů ani s narůstající hmotností vozu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 19.11.2017 11:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 4 lidé) 14.11.2017 09:34
Málo kdo si to možná uvědomuje, ale tu nutnost… »
» Fanda.LH (Hlasovali 4 lidé) 14.11.2017 09:49
Zákaz tankování jednoznačně závodění prospěl. Po… »
» mi88ki (Hlasovali 4 lidé) 14.11.2017 10:12
Počet "objíždění" stoupnul, ale… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000173

    uzivatel000173

    78.102.36.XXX
    Už se vážně ničemu nedivím. Jejich snaha udělat z královny motorsportu motokáry je zcela evidentní a obhajovat to kecama o úspoře nákladů nebo menší eko zátěži je blábol!!! Kruci kam to dospělo!!!!!

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    147.229.208.XXX
    Je fajn mít super efektivní motory, které ale zároveň navyšují hmotnost o dobrých 100 kilo 09
    V téhle oblasti je prostě F1 nemocná

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      Ne tak docela.. špatných 100 kg - vyděl to dvěma.
      Min. váha motorů byla 95 kg, min. váha současných pohonných jednotek je 145 kg.
      A nějak si pozapomněl na to, o kolik kg paliva méně musí vozit. Dobrých či špatných 80 kg? 03

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        95.82.135.XXX
        A kde je těch dalších 50kg ? Ještě v roce 2009 byl limit 605 kg i s Kersem...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.167.XXX
          Vidíš, a v roce 2013 s atmosférickými V8 to už bylo 640 kg.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            95.82.135.XXX
            To sice ano, ale to nemělo co dělat s PJ, to zvedali dobrovolně, aby měli více
            volné hmotnosti na vyvážení vozu...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            147.229.208.XXX
            No to by mě teda zajímal ten nárůst hmotnosti oproti 2009 jak píše kolega.
            Mimochodem pailvo bych řešil tankováním.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              213.175.51.XXX
              Palivo jsme řešili jinde, nicméně v palivu problém není... Díky nižší spotřebě je ho ve vozu méně, než v minulosti...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    213.226.251.XXX
    A co takhle - kdo ojede své motory, tak už dál nemůže jet?
    Pro výobce - třeba takový Renault by to bylo super - vyrobili by každému tři motory a konec ... bylo by to úsporné a spravedlivé - v posledním závodě by mohl vyhrát i ten nejslabší - pokud by býval celou dobu šetřil motor - bylo by to o celoroční strategii ... prostě paráda a úspory 01
    To jen příklad jsou další možnosti - dát palivo na celou sezónu, pneumatiky, ... prostě duch doby velí šetřit 01
    ... nebo že by ne? ... Místo modelek by mohli na roštu stát studenti 01 - což by bylo navíc korektnější a méně hulvátské ... a tak dále a tak dále 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      194.228.76.XXX
      Divacky atraktivni by nebyly zavody ani na zacatku ani na konci sezony. Na zacatku by vsichni setrili a na konci by startovni pole proridlo.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      A komu dojdou motory, dostane do auta místo pedálů pedály a bude moci šlapat, aby se mohl zúčastnit i dalších závodů 03

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001810

    uzivatel001810

    185.47.220.XXX
    Dávno měly být k dispozici pneumatiky co vydrží celý závod, motory na každý víkend nové klidně V12, dále zákaz komunikace boxy-pilot, aby konečně jen pilot rozhodoval.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      147.229.208.XXX
      V12 byly nesmyslné a zavrhnuté už v devadesátých letech. Pneumatiky na celý závod by znamenaly vláček od startu do konce. Vážně tohle chceme?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Málo kdo si to možná uvědomuje, ale tu nutnost šetření způsobuje krom omezeného počtu komponent především zákaz tankování.
    Zastávka v boxech se tak stala jen nutností nikoli strategickým prvkem a každá zastávka navíc je v drtivé většině velmi nevýhodná. Všichni raději pojedou pomaleji s minimem zastávek, než aby na to tlačili a museli do boxu častěji. Tím, že jezdci ztratili výhodu lehčího vozu na dráze při alternativní strategii s více zastávkami, je v reálu to samé, jako by zastávka trvala dvakrát déle, než tomu bylo v dobách, kdy se smělo dotankovat. Aby se začalo jezdit více agresivně, tak by se muselo buď povolit dotankování, čemuž nevěřím, nebo by se ztráta času v boxech musela pohybovat do nějakých 15 sec., což by znamenalo, zkrátit délku omezené rychlosti na nezbytné minimum a zvýšit rychlost v boxech, čemuž taky moc nevěřím. Třetí a možná nejrozumnější možnost je zavést povinné tři zastávky v boxech. Tím, že by museli do boxu častěji všichni, tak by se zastávka nestala ztrátou. A více zastávek by znamenalo jediné, nikdo by nemusel šetřit gumy, aby vydrželi do cíle a tak by na to mohli tlačit alespoň z tohoto hlediska. Určitě by to ještě více ukázalo, kdo umí jezdit v kvalifikačním tempu většinu závodu, neboť ten kdo by to tak dělal nyní, ten by se strategicky odrovnal. A tak se výkonnost jezdců uměle srovnává, neboť jezdci ani nemohou jet úplně naplno a to i přesto, že formule letos relativně zrychlili.
    Pořád jsou časy v závodě daleko pomalejší než v kvalifikaci. Když někdo shodou okolností musí v poslední části závodu do boxů, tak ten většinou lehce zajede nejrychlejší kolo závodu a to i přesto, že je pořád o pět sekund pomalejší než v kvalifikaci. A takhle to funguje v F1 od dob zákazu tankování a když k tomu ještě uměle v určité doby přidali gumy, které měly minimální životnost, tak to bylo ještě horší.
    Pamatuji si doby, kdy jezdci v závodě atakovali časy z kvalifikace, jeli na hranicích možností vozu. A proč ? Protože nemuseli šetřit motor, gumy musely vydržet jen jeden kratší stint a jeli s lehkým vozem.
    Z toho důvodu, také např. Schumi ztratil ve své druhé kariéře své kouzlo, neboť on vynikal svým umem jezdit na limitu po celý čas závodu, což bylo od dob zákazu dotankování přímo nežádoucí, navíc na gumách do kterých se nesmělo trochu opřít.

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      95.82.135.XXX
      Zákaz tankování jednoznačně závodění prospěl. Po jeho zavedení stoupl počet předjížděcích manévru a zastávky v boxech jsou atraktivnější / rychlejší... Takže za mě velký nesouhlas... K čemu mi je, když někdo atakuje čas kvalifikace, když to při závodě vypadá jako při kvalifikaci ?

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Počet "objíždění" stoupnul, ale pochybuji, že to má něco společného se zákazem tankování. Spíš bych to viděl na DRS. Zákaz tankování totiž způsobil akorát to, že v jednu chvíli jsou na trati vozy s téměř shodnou vahou oproti stavu, kdy tomu tak nebylo. Jestli v tom vidíš nějaký přínos, tak máš na to právo ale jinak je to naprostá hloupost.
        A k čemu ti je, že někdo atakuje čas kvalifikace ? No, i z důvodu spotřeby tomu tak být nyní nemůže. Ale pokud ti vyhovuje, že vítěz po závodě napíše, že si celý závod hlídal opotřebení a druhý za ním, že se nemohl přiblížit blíže, neboť by si odepsal přední gumy, tak si to užij. Ale já chci vidět víc než tohle.

        Ano v předjíždění byl větší problém než je mu dnes, z druhé strany se to dnes ani moc předjížděním nazývat nemůže, neboť se většinou jedná o objíždění.
        A to jen v případě, kdy se potká silný vůz ze slabým, neboť jinak se moc blízko a dlouho za vozem v zatáčkách držet nedá. Zřejmě patříš k těm komu se líbí, když jezdec jezdí za vozem s bezpečným odstupem s vědomím, že musí na těch gumách dojet do cíle a žádná jiná alternativa nepřichází v úvahu. Hlavně když je vepředu Hamilton, viď ? 03

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          95.82.135.XXX
          V roce 2009 a 2010 DRS nebylo a předjíždělo se víc než v min. letech...

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Byla by nějaká statistika? Zajímalo by mě to, ale nejsem schopen si to sám vyhledat.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              [odkaz na stránku]

              + 4 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • mi88ki

                mi88ki

                165.72.200.XXX
                A kolik z toho bylo předjetí, kdy se soupeř alespoň snažil bránit a nebyl objet na rovince, případně nesnažil se dobelhat na rozcupovaných gumách do boxů a přitom spíš uhýbal soupeřům?
                Pak se totiž nejedná o počet předjetí ale počet objetí.
                Všimněte si v grafu propadu počtu objetí poté co se týmy naučili šetřit pneumatiky.
                Největší nárůst ale nastal v roce 2011, díky nástupu DRS. Samozřejmě nemalí vliv v tom měli nové pneumatiky Pirelli. Zajímalo by mne, zda jsou v grafu započítány situace, kde jezdec na protržené gumě se snaží dojet do boxu, tedy situace, která byla vcelku běžná především po vstupu jediného dodavatele pneumatik v roce 2011, kde taky graf nabyl svého maxima. Za mě, graf, spíše kopíruje kvalitu gum a DRS, než nějaké tankování.
                Např. počet předjíždění v roce 2015 je na úrovni počátku 90. let a to se tankovalo a přitom nikdo neměl kouzelné tlačítko s DRS.

                Prostě kvantitou kvalitu nenahradíš 03

                + 4 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama