Sauber dosáhl průlomu - podle Ericssona už ví, jak na pneumatiky

Petr Hlawiczka, 1. listopadu 2017, 06:20 Google+

Sauber podle Marcuse Ericssona dosáhl v posledních závodech průlomu v práci s pneumatikami, což se projevilo na jeho lepší výkonnosti na dráze.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 01.11. 14:35) Napište svůj názor
Marcus Ericsson během kvalifikace v Mexiku

Marcus Ericsson během kvalifikace v Mexiku | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

O minulém víkendu v Mexiku v kvalifikaci Saubery porazily oba Haasy a v neděli jezdil Ericsson téměř půl závodu na bodech, než nasazení virtuálního safety caru o svou pozici na dráze přišel, protože ostatní se při průjezdu boxovou uličkou a přezouvání zdrželi proti vozům na dráze kratší dobu.

Švéd pak sice odstoupil kvůli "technickému problému v oblasti vnitřní části zadního zavěšení," poukázal ale na vzestup výkonnosti díky lepšímu pochopení nových širších pneumatik: "Jsou letos konzervativnější, nemají takové špičky a tolik nedegradují. Stále však mají drobné okno, kdy fungují nejlépe a kdy poskytují tu nejlepší přilnavost."

"Můj pocit je takový, že jsme celý rok dělali chybu, nepracovali jsme s nimi tím nejlepším způsobem. Teď jsme v posledních závodech přišli na některé věci, jež nám hodně pomohly to zlepšit. Je to všechno o teplotách a o řízení teplot pneumatik," pokračuje pro Autosport Ericsson.

"S pneumatikami jsme pracovali odlišně, s trochu jinými teplotními rámci, a zdá se, že nám to celkem dost pomohlo. Pro nás jde o velký průlom," pochvaluje si pilot, který má šanci na setrvání u švýcarského týmu i příští rok - na rozdíl od Pascala Wehrleina, jehož zřejmě nahradí talent Ferrari Charles Leclerc.

img-responsive

Marcus Ericsson před Sebastianem Vettelem | foto: Sauber Motorsport AG

Sauberu ale také pomohlo snížení hmotnosti vozu a lepší využívání loňské pohonné jednotky z Maranella: "Z mé strany jsme z vozu po Malajsii dostali 7 kg. To je celkem dost času v každém kole - v závislosti na okruhu dvě či tři desetiny."

"Také po stránce motoru nám kluci Ferrari pomohli z něj dostat trochu více. Stále mám ten stejný motor, dokážou z něj ale ždímat trochu více," pochvaluje si Ericsson, jenž cítí, že měl v Mexiku na body.

"Start závodu byl opravdu dobrý a první stint byl fakt konkurenceschopný. Jezdit prvních 30 kol v první desítce bylo skutečně fajn. Zastávku v boxech jsme dobře načasovali. Pak ale došlo pro nás v nejhorší možný okamžik na virtuální safety car, což nám zničilo závod.

Přišli jsme o místa vůči McLarenům a Massovi. Bez toho si myslím, že bychom si pozici udrželi a že bychom bojovali s Fernandem o 10. příčku až do konce závodu. Je to škoda, ale tak už to někdy chodívá. Cítím, že jsme udělali všechno správně, jen jsme neměli štěstí," dodává pilot Sauberu.

Vytisknout

Diskuze: Sauber dosáhl průlomu - podle Ericssona už ví, jak na pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 01.11.2017 14:35 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

U budoucích motorů se nepočítá s MGU-H

Šéfové F1 s FIA řešili motory pro rok 2021, k čemu dospěli? Bez MGU-H, s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  4. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

  5. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud