Massa ve svém sloupku vysvětluje ztrátu rychlosti v Japonsku, lituje letošní ztráty 30 bodů

Petr Hlawiczka, 13. října 2017, 06:30 Google+

Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com ohlíží za Velkou cenou Japonska. Vysvětluje ztrátu své rychlosti a nastiňuje očekávání před posledními čtyřmi závody sezóny i to, co by rád dělal příští rok.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 17.10. 18:19) Napište svůj názor
Felipe Massa v GP Japonska

Felipe Massa v GP Japonska | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Pozitivní pocity po splnění cíle v posledních 2 závodech
Celkový pocit po návratu z dvojice závodu v Malajsii a v Japonsku je pozitivní. Williams si upevnil svou pátou pozici v šampionátu konstruktérů, což je pro mě a pro tým hlavním cílem v posledních závodech roku.

V Sepangu jsme do cíle s oběma vozy na bodech, zatímco v Suzuce se nám podařilo dojet na důležitém 10. místě. To bylo klíčové, protože naši nejbližší soupeři neskórovali.

Náhlá ztráta Massovy rychlosti vysvětlena
Velká cena Japonska byla i tak velmi obtížným závodem. Po velmi dobrém startu jsem se během první 10 kol hodně trápil s udržením rychlosti. V té době jsem nevěděl proč, ale po projetí cílem tým přišel na to, že jsme přišli o aerodynamickou výkonnost odpovídající 25 bodům přítlaku.

img-responsive

Felipe Massa ve Velké ceně Japonska | foto: Williams F1 Team

Zjištění příčiny náhlé ztráty rychlosti bylo dobrou zprávou, protože to během závodu bylo opravdu těžké. Jen tvrdá defenzivní jízda mi ke konci pomohla za sebou udržet Fernanda Alonsa a 10. místo.

Získali jsme jeden bod, ale já vím, že nebýt problémů s autem, tak jich mohlo být více. Šlo nicméně o dobrý pocit, že jsme udělali krok kupředu, jelikož všichni naši soupeři s výjimkou Haasu na body nedosáhli.

Cíl pro poslední čtyři závody
Finální bitva o páté místo v šampionátu se zintenzivňuje a přitvrzuje. Tak to očekáváme i v posledních čtyřech závodech, kdy budeme mít za cíl dojíždět s oběma vozy na bodech.

img-responsive

Williams chce obhájit pátou příčku v šampionátu konstruktérů | foto: Williams F1 Team

S tím musíme začít v Austinu, což je okruh, který toho má hodně společného s Japonskem a s Malajsií - mohlo by se nám tam tedy dařit. Silné stránky našeho balíku jsou ve srovnání s ostatními vozy malé, takže musíme udělat vše správně.

Obavy z Renaultu posíleného o Sainze
I když je nám v pořadí blíže Toro Rosso, tak spíš sleduji Renault. Jejich tým je v této fázi sezóny ve skvělé formě, doplácí ale na potíže se spolehlivostí. Novinkou pro ně v Austinu bude i to, že se k nim přidá Carlos Sainz. Je skvělým jezdcem, který jim toho může určitě dát hodně. My jsme však připraveni a náš tým má důvody k tomu, aby se cítil povzbuzen.

V Japonsku jsme nasadili nové zadní křídlo. Na dráze fungovalo velmi dobře y my uděláme všechno, co bude v našich silách, abychom náš balík pro poslední závody sezóny zoptimalizovali.

img-responsive

Felipe by chtěl pokračovat v závodění za Williams i příští rok | foto: Williams F1 Team

"Jsem připraven u Williamsu zůstat i v roce 2018"
Za sebe můžu říct, že se cítím být fit a motivován. Jsem v dobré fázi své kariéry, spokojený s vozem a s týmem. Letos lituji pouze toho, že jsem kvůli nešťastným okolnostem přišel o 30 bodů.

Williams přesně ví, co můžu týmu přinést, a pokud mě požádají o to, abych v roce 2018 zůstal, pak jsem připraven a rád budu pokračovat v mých dobrodružstvích s obvyklými úrovněmi nadšení a motivace.

Vytisknout

Diskuze: Massa ve svém sloupku vysvětluje ztrátu rychlosti v Japonsku, lituje letošní ztráty 30 bodů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 17.10.2017 18:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly nastoupil v Malajsii a v Japonsku, do USA ale s Toro Rosso nepoletí

Sainz za Renault, co Toro Rosso? Kdo pojede v Austinu s Kvjatem místo Gaslyho?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud