K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Massa ve svém sloupku vysvětluje ztrátu rychlosti v Japonsku, lituje letošní ztráty 30 bodů

Petr Hlawiczka, 13. října 2017, 06:30 Google+

Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com ohlíží za Velkou cenou Japonska. Vysvětluje ztrátu své rychlosti a nastiňuje očekávání před posledními čtyřmi závody sezóny i to, co by rád dělal příští rok.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 17.10. 18:19) Napište svůj názor
Felipe Massa v GP Japonska

Felipe Massa v GP Japonska | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Pozitivní pocity po splnění cíle v posledních 2 závodech
Celkový pocit po návratu z dvojice závodu v Malajsii a v Japonsku je pozitivní. Williams si upevnil svou pátou pozici v šampionátu konstruktérů, což je pro mě a pro tým hlavním cílem v posledních závodech roku.

V Sepangu jsme do cíle s oběma vozy na bodech, zatímco v Suzuce se nám podařilo dojet na důležitém 10. místě. To bylo klíčové, protože naši nejbližší soupeři neskórovali.

Náhlá ztráta Massovy rychlosti vysvětlena
Velká cena Japonska byla i tak velmi obtížným závodem. Po velmi dobrém startu jsem se během první 10 kol hodně trápil s udržením rychlosti. V té době jsem nevěděl proč, ale po projetí cílem tým přišel na to, že jsme přišli o aerodynamickou výkonnost odpovídající 25 bodům přítlaku.

img-responsive

Felipe Massa ve Velké ceně Japonska | foto: Williams F1 Team

Zjištění příčiny náhlé ztráty rychlosti bylo dobrou zprávou, protože to během závodu bylo opravdu těžké. Jen tvrdá defenzivní jízda mi ke konci pomohla za sebou udržet Fernanda Alonsa a 10. místo.

Získali jsme jeden bod, ale já vím, že nebýt problémů s autem, tak jich mohlo být více. Šlo nicméně o dobrý pocit, že jsme udělali krok kupředu, jelikož všichni naši soupeři s výjimkou Haasu na body nedosáhli.

Cíl pro poslední čtyři závody
Finální bitva o páté místo v šampionátu se zintenzivňuje a přitvrzuje. Tak to očekáváme i v posledních čtyřech závodech, kdy budeme mít za cíl dojíždět s oběma vozy na bodech.

img-responsive

Williams chce obhájit pátou příčku v šampionátu konstruktérů | foto: Williams F1 Team

S tím musíme začít v Austinu, což je okruh, který toho má hodně společného s Japonskem a s Malajsií - mohlo by se nám tam tedy dařit. Silné stránky našeho balíku jsou ve srovnání s ostatními vozy malé, takže musíme udělat vše správně.

Obavy z Renaultu posíleného o Sainze
I když je nám v pořadí blíže Toro Rosso, tak spíš sleduji Renault. Jejich tým je v této fázi sezóny ve skvělé formě, doplácí ale na potíže se spolehlivostí. Novinkou pro ně v Austinu bude i to, že se k nim přidá Carlos Sainz. Je skvělým jezdcem, který jim toho může určitě dát hodně. My jsme však připraveni a náš tým má důvody k tomu, aby se cítil povzbuzen.

V Japonsku jsme nasadili nové zadní křídlo. Na dráze fungovalo velmi dobře y my uděláme všechno, co bude v našich silách, abychom náš balík pro poslední závody sezóny zoptimalizovali.

img-responsive

Felipe by chtěl pokračovat v závodění za Williams i příští rok | foto: Williams F1 Team

"Jsem připraven u Williamsu zůstat i v roce 2018"
Za sebe můžu říct, že se cítím být fit a motivován. Jsem v dobré fázi své kariéry, spokojený s vozem a s týmem. Letos lituji pouze toho, že jsem kvůli nešťastným okolnostem přišel o 30 bodů.

Williams přesně ví, co můžu týmu přinést, a pokud mě požádají o to, abych v roce 2018 zůstal, pak jsem připraven a rád budu pokračovat v mých dobrodružstvích s obvyklými úrovněmi nadšení a motivace.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Massa ve svém sloupku vysvětluje ztrátu rychlosti v Japonsku, lituje letošní ztráty 30 bodů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 17.10.2017 18:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton slaví pole position v Paul Ricard

Hamilton slaví vítězství v kvalifikaci na GP Francie, která se vrací do kalendáře po dlouhé odmlce

Diváci na okruhu Paul Ricard

GRAFIKA: Startovní rošt GP Francie po penalizaci Hartleyho - Mercedesy z 1. řady

Valtteri Bottas ještě nikdy tak snadno k vyhranému tréninku nepřišel

V posledním tréninku týmy příliš nejezdily, Paul Ricard sužoval déšť

Pohonná jednotka Hondy

Honda opět mění Hartleymu motor, penalizace na roštu ho kvůli tomu nemine

Lewis Hamilton v pátek ve Francii nenašel přemožitele ani v jednom z pátečních tréninků

Hamilton odpoledne nejrychlejší, Bottas skončil předčasně. Red Bully ztrácejí 0,7 sekundy

Lewis Hamlton neměl v 1. tréninku konkurenci

Mercedesy s čerstvými motory na čele, Ricciardo a Ferrari je v 1. tréninku stíhali marně

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly nastoupil v Malajsii a v Japonsku, do USA ale s Toro Rosso nepoletí

Sainz za Renault, co Toro Rosso? Kdo pojede v Austinu s Kvjatem místo Gaslyho?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

  2. Hamilton odpoledne nejrychlejší, Bottas skončil předčasně. Red Bully ztrácejí 0,7 sekundy

  3. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  4. Kde nám to drhne, milá F1?

  5. Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

  6. Mercedesy s čerstvými motory na čele, Ricciardo a Ferrari je v 1. tréninku stíhali marně

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud