V pátek byl sice Mercedes po trénincích skleslý ze své formy a také v sobotu dopoledne ještě na Ferrari a Red Bull ztrácel, kvalifikaci ale pilot Mercedesu opět vyhrál. Podle Nikiho Laudy to bylo typické kolo Hamiltona, jenž svým skvělým výkonem předčil potenciál vozu a jejich očekávání.
V závodě jej ale po startu z prvního místa brzy předjel Max Verstappen a lídr šampionátu dojel za ním, bez jediné šance na útok. "Mohl jsem mu zavřít dveře, ale nechtěl jsem nic riskovat. Musel jsem se rozhodnout, když se blížil. Musel jsem se rozhodnout s ním nebojovat a neriskovat, že do mě narazí, protože víte, že do toho dá vše, zatímco já jsem mohl o vše přijít. Moc jsem mu to neztížil. Na konci druhého stintu to pro nás vypadalo trochu lépe, ale auto mělo stále v určitých zatáčkách velké problémy a myslím, že Max jen udržoval tempo. Nemyslím si, že jsme na to měli rychlost," uvedl Hamilton.
"Odvedli jsme výjimečnou práci s tím, co máme. Jsou tam určité velké problémy, které vám opravdu nemůžu vysvětlovat. Musíme se ale fakt ujistit, že je u vozu pro příští rok napravíme, pokud chceme skutečně bojovat s Ferrari i s Red Bullem, když se zlepší," varuje Hamilton, jenž musel jít do závodu s vozem záměrně nastaveným k nedotáčivosti, protože se jim přehřívaly zadní pneumatiky. Jeho týmový kolega Valtteri Bottas se s novou aerodynamikou trápil ještě více.
Starosti po závodě měl i sportovní šéf Toto Wolff. Připustil, že kdyby Ferrari nemělo své problémy se spolehlivostí (Vettel začínal po výměně motoru z konce startovního roštu a Räikkönen neodstartoval kvůli závadě turba vůbec), tak by se svou rychlostí stačili na páté místo. Vettel, jenž nakonec nasadil pátý motor, páté turbo a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie, dojel 19 sekund před Bottasem a jen 10 sekund za Hamiltonem na 4. místě.
"Čeká nás hodně práce. Ale nic s tím nenaděláme, je to dáno tím, jaké je auto. Lidé po celý rok říkají, že máme nejlepší vůz. Je pravda, že v některých závodech se prokázal být nejlepším, ale celkově se myslím ukazuje, že není," hodnotí Hamilton.
Mercedes očekává, že na tom bude v Japonsku lépe, jenže do Suzuky se těší i Red Bullu, podle kterého tam budou mít největší šanci na vítězství z posledních pěti závodů.
5 races to go, 34-point lead for Hamilton
— Formula 1 (@F1) October 2, 2017
"I'm still optimistic, because we know we have a quick car - Vettel#MalaysiaGP #F1 pic.twitter.com/1mkn44ygNS
Hamilton každopádně lituje promarněné příležitosti - v Malajsii chtěl vytěžit více bodů ze smůly svého hlavního soka: "Když vezmu v úvahu, že Vettel startoval poslední, tak to vážně není moc skvělé, abych byl upřímný. Nevím, který z těch příštích závodů pro nás bude dobrý, ale uděláme všechno pro to, abychom se pokusili udržet vpředu."