Španělský pilot se v McLarenu nadále trápí a s osmi nedokončenými závody je momentálním králem odpadlíků. A to ještě do dvou závodů vůbec nenastoupil. Přesto zájem o jeho osudy přitahuje a jméno Alonso je jedním z nejvyhledávanějších na všech možných platformách. Pokud se jen na zlomek z nich dostane, může si přečíst i dobře míněné rady, co by měl v nelehké situaci dělat.
Jsou tu ale i názory lidí fundovaných, o jejichž kvalitách se dá jen stěží pochybovat. Mezi ně se určitě řadí i bývalý šéf Ferrari Stefano Domenicali, který s Fernandem při působení v Maranellu spolupracoval plných pět sezón (2010-2014), přičemž dnes dvaapadesátiletý rodák z Imoly nastoupil k týmu ještě o dva roky dříve. Prožil tedy se Španělem neúspěšné útoky na mistrovský titul, zejména v roce 2012. Od Ferrari oba odešli ve stejnou dobu, po neúspěšném roce 2014.
"Fernando se zjevně nachází ve velmi obtížné situaci. Není pro něj snadné udělat nějaké rozhodnutí, zasloužil by si určitě to nejlepší, protože všichni dobře víme, že je skvělý. Doufám, že jeho volba bude ta nejlepší," uvedl Domenicali pro španělský list AS, ovšem nenaznačil, jaká volba by to podle něj měla být.
Domenicali nyní působí jako šéf Lamborghini, ale italskou Grand Prix si nenechal uniknout a byl k vidění v paddocku na Monze. Se svou současnou funkcí je maximálně spokojen, nadále však zůstává v komisi FIA. Kolem jeho osoby se rovněž množí spekulace, že by se mohl do F1 vrátit. Je to poněkud složitá cesta, ale nikoli neobvyklá pro současný svět. Lamborghini patří pod společnost Audi, jež je součástí skupiny Volkswagen Group. Ta má pod svými křídly i značku Porsche, kolem níž se množí spekulace, že by mohla zaútočit s vlastní pohonnou jednotkou na F1.
Možná to vypadá jako příliš krkolomná kombinace. Ale je otázka, zda by to nebyla pro Domenicaliho možná cesta k návratu do F1, natolik absurdní? "Stefano do Formule 1 patří, a on se tam vrátí," uvedl zdroj z řad Liberty Media. Proto nelámejme nad touto spletitou cestou tak docela hůl.