Pamatovat si účast značky Porsche s vlastním vozem - to je záležitost opravdových pamětníků, vždyť jejich působení s vlastním vozem trvalo pouhých šest let a začalo v roce 1958. Daleko víc fanoušků už pamatuje období, ve kterém motory stuttgartské automobilky tepaly ve vozech McLaren. A jen opravdoví znalci vydolují z paměti nepříliš lichotivou epizodu v roce 1991 ve spojení s dnes už zaniklou značkou Arrows.
Teď však přišla zpráva, která může do jisté míry změnit na některých platformách dění v F1, protože Lutz Meschke, místopředseda výkonné rady a člen představenstva Porsche pro finanční obor a IT potvrdil, že zájem německé automobilky o F1 není jen zdvořilostní, nýbrž seriózní. I proto došlo k jeho setkání v zákulisí GP Itálie, kde se Meschke setkal s Rossem Brawnem a dalšími představiteli týmů.
Jak už jsme informovali, ve Stuttgartu si uvolnili ruce ukončením projektu LMP1, k čemuž dojde na konci této sezóny. Podle informací z finančního úseku účast v této kategorii nepřináší dostatečnou návratnost. Vynaložené prostředky se v podstatě mohou rovnat rozpočtu, jaký by značka investovala do F1, kde by ale nepochybně měla větší odezvu. Porsche nadále udržuje určitou formu kontaktu s F1 prostřednictvím doprovodné série Supercup. Navíc v sezóně 2019/2020 hodlají ve Stuttgartu připravit Formuli E, zástupci Porsche se též zúčastnili série schůzek ohledně nových pravidel motorů, která by měla začít platit od sezóny 2021.
Porsche od nich očekává přechod na levnější a jednodušší technologie, než jaké jsou využívány v současné době. "Formule 1 může být tím správným místem. Teď je pro nás velmi důležitá Formule E, Formule 1 je opravdu zajímavé téma, o kterém můžeme přemýšlet. A myslím, že ohledně debat o nových podmínkách pro pohonné jednotky jsme na dobré cestě," sdělil serveru motorsport.com Meschke.