Minulý víkend jsme zažili na startovním roštu hezkou rošádu, když bylo devět z 20 jezdců penalizováno kvůli převodovkám či součástem pohonných jednotek. Převodovka musí vydržet šest podniků po sobě, u pohonných jednotek (dělí se na šest základních součástí) si piloti musí vystačit se čtyřmi kusy na celou sezónu.
Příští rok ale bude tento počet snížen na tři, byť se kalendář rozšíří na 21 závodů. "Pro mě by to mělo být hlavním bodem programu na příští schůzce Strategické skupiny," upozorňuje Horner.
"Snažil jsem se to změnit na dřívějších schůzkách během roku, ale nemělo to žádnou podporu. Teď doufám, že to bude jiné u týmů, u nichž se od nynějška až do konce roku bude objevovat spousta penalizací," pokračuje s úsměvem šéf Red Bullu.
Omezení počtu motorů na sezónu bylo zavedeno jako opatření šetřící náklady, navíc mělo podpořit snahu o energetickou efektivitu tohoto sportu. To však současná pravidla podle něj nenaplňují.
"Nešetří to náklady, protože motory stejně objíždějí celosvětovou tour, využíváte je a v konečném důsledku jen dostáváte penalizace. Možná bychom se měli vrátit zpět ke spravedlivějšímu vyvážení. Možná pět motorů by bylo tím správným číslem, spíše než přecházet na tři," vybízí Horner.