Před sezónou 2017 se změnila technická pravidla, do hry vstoupily širší vozy a dodavatel pneumatik musel připravit také o 25 % širší pneumatiky. A zatímco si piloti v minulých letech často stěžovali na to, jak musí obutí svých aut šetřit, letos zaznamenáváme pozitivní zpětnou vazbu.
"Čelili jsme celkem velké výzvě. Během velmi krátké doby jsme museli vyvinout zcela novou pneumatiku. Měli jsme na to šest až sedm měsíců. Testování na dráze trvalo ještě méně. Přišla nová auta a nová pravidla. Poprvé bylo jejich cílem zlepšit výkonnost vozů a ne ji snížit," začíná pro f1technical.net Isola.
"Museli jsme veškerou práci splnit s hybridním vozem. Děkujeme týmům za to, že ta přechodná auta připravily, očividně však plně nereprezentovala výkonnost [současných] vozů," odkazuje na loňské testování, do kterého Ferrari, Mercedes a Red Bull nasadili upravené verze svých tehdejších aut s širšími křídly a dodatečnými prvky ve snaze generovat vyšší přítlak.
"My jsme spokojeni, protože jsme měli jasné cíle. Jedním z nich bylo snížit přehřívání a poskytnout jezdcům možnost na to tlačit. To přehřívání jsme snížili hodně," hodnotí zástupce Pirelli změny, které provedli po minulých letech.
"Také se nám podařilo snížit teplotní degradaci, asi až moc ve srovnání s cílem. V plánu pro příští rok tedy máme obecně změkčení o jeden stupeň," naznačuje Isola plány Pirelli pro sezónu 2018.
"Úrovně přilnavosti tam je, to vidíme z časů na kolo. Vozy podávají dobré výkony. Musíme to trochu upravit, abychom dosáhli správných rozdílů mezi směsmi," pokračuje dále a ilustruje to na konkrétních příkladech u letošních produktů.
Například mezi měkkou a středně-tvrdou je rozdíl příliš velký, mezi ultra-měkkou, super-měkkou a měkkou zase malý. Středně-tvrdá bude novou tvrdou. To znamená, že příští rok uvidíte [v závodech] všechny směsi," dodává Isola. Pirelli kvůli přílišné tvrdosti totiž tu nejtvrdší pneumatiku ze svého portfolia vůbec nenasadí, jak nedávno oznámilo.
Pro lepší vyladění by ale uvítalo více testování: "My víme, že problémem je přílišná zaneprázdněnost týmů během sezóny. Proto je těžké nalézt prostor pro testování pneumatik. Je to však velmi důležité, protože my sice dokážeme simulovat jejich výkonnost, různé konstrukce, jenže je těžké simulovat jejich tepelné vlastnosti či chování pneumatik do deště a přechodných pneumatik."
"Potřebujeme tedy také testování pneumatik do deště a přechodných. Abychom naši práci mohli řádně zvládnout, tak musíme testovat. Dvacet pět dnů je dobrým kompromisem. Loni to možná nestačilo, protože došlo k té velké změně," přibližuje šéf italského výrobce. Týmy ale o takové testování moc zájem nemají protože, během něj nemůžou zkoušet žádné novinky.
"Jde o slepý test. Poskytujeme z něj veškeré záznamy a data ostatním, aby nikdo nezískal výhodu. Na počátku se jen musíme ujistit, že auto funguje řádně. Připravíme plán, dáme jim pneumatiky, které musí na určitý počet kol nasadit," říká Isola k testování pneumatik.