Prohlášení po kvalifikaci: Po kritice Ferrari odpovědělo na trati

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka, 29. července 2017, 15:05 Google+

Kvalifikace na maďarském Hungaroringu je historií. První řada se stala kořistí Ferrari. Jak hodnotí své dnešní výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 29.07. 20:15) Napište svůj názor
Sebastian Vettel v Maďarsku

Sebastian Vettel v Maďarsku | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

FERRARI

Sebastian Vettel, 1. místo
První řada, to je pro nás neuvěřitelné a na zítřek se moc těšíme. Pracujeme tvrdě a poslední závod pro nás nebyl nejlepší. Ale jsme tu a uděláme, co můžeme. Jsme spokojeni s tím, v jaké jsme situaci a pamatujeme si, jaké to bylo před rokem. Hlavní je zítřek, dnes jsme nic nevyhráli, ale jsme spokojeni. Auto bylo neuvěřitelné, podařilo se nám vše vyladit. Je to skvělé a to obzvlášť po těch řečech po minulém závodě, to bylo trošku příliš. Ale dali jsme odpověď na trati.

Kimi Räikkönen, 2. místo
Vlastně to nebylo až příliš dobře. Start byl dobrý, konec nebyl špatný, ale v šikaně jsem zabrzdil na vnějším obrubníku a opravdu jsem tam ztratil. Je to i tak dost slušné a je to druhé místo, ale je to zklamání, protože jsem cítil, že to v pohodě můžu dokázat, ale nakonec jsem to lépe opravdu nezvládl. Je to dobré být druhý. S věcmi jsme hodně spokojeni. Podařilo se mi auto před kvalifikací zlepšit. Zatím to je dobré, zítra to bude dlouhý závod.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Včera byli kluci klidní a pracovali na voze s vědomím, jaký má potenciál. Pracovali jsme na tom najít správné vyvážení a to pozdě do noci, a vyšlo to.

MERCEDES

Valtteri Bottas, 3. místo
Stále před sebou nějakou práci, ale uvidíme, jak to půjde zítra. Očividně nepodáváme takové výkony, jaké bychom měli či chtěli. To jen zdůrazňuje, že musíme na voze ještě nějakou práci odvést. Bude to dlouhý den, čeká nás náročná práce. Ferrari bylo celý víkend rychlé, věděli jsme už před kvalifikací, že to bude těžké je porazit a měli dnes navrch. Zvládli vše perfektně připravit na tento okruh, my na tom musíme zapracovat. Zítra uvidíme. Nemáme výkon, jaký bychom si tu přáli, ale je do dlouhý závod a vše je možné. Cítil jsem, že jsme dostali z auta víceméně maximum, ale byli prostě rychlejší. Tento typ okruhu vyžaduje nejvyšší přítlak a z nějakého důvodu se tu trápíme.

Lewis Hamilton, 4. místo
Není to ten nejsnadnější a nejpřímočařejší víkend. Věděli jsme, že Ferrari je rychlé, dobře si uvědomujeme, jakou mají rychlost. Myslím, že při úvahách jsme na tom byli dobře. Předjíždět tady nemůžete, bude to většinou vláček, pokud něco neprovedeme se strategií.

Toto Wolff, šéf týmu
Začalo to špatně. Třetí trénink nebyl dobrý. Lewis se necítil s autem vůbec dobře a u Valtteriho to bylo lepší, ale ne skvělé. Během kvalifikace jsme se zlepšili a mohli jsme bojovat o pole position, ale chyba v předposledním kole Lewisovi uškodila. Ale když se dívám na časy a rozestupy, je to vlastně ok.

RED BULL

Max Verstappen, 5. místo
Včera jsem se hodně trápil, necítil jsem se v autě dobře a vlastně poprvé v sezóně jsem s ním opravdu bojoval, ale zvládli jsme to do kvalifikace otočit a tak jsem spokojen. Hodně jsme toho na autě od včera změnili. Bylo to hodně o vyvážení, pracovali jsme na tom i během pátku, ani ráno to nebylo ideální, ale pár menších změn do kvalifikace mě posunuli a dali těch extra pár desetin. Obvykle když nemáte přetáčivost a auto je dobré pro kvalifikaci, mělo by to být i ok pro závod. Na tomto okruhu nemůžete moc zatěžovat zadní pneumatiky a to byl včera problém.

Co se novinek týče, pro mě včera moc nefungovaly, i když pro Daniela ano, ale musím říci, že Ferrari udělalo velký pokrok, i když my nevíme, jak se jim to podařilo. Pro nás je vždy těžší v Q3 rozjet pořádně motor, jako to umí Mercedes, navíc můj poslední pokus nebyl nijak fantastický, ale cítím se dobře a optimisticky. Ale víceméně jsme tam. I když nám tento okruh měl hodně sedět, nemyslím, že jsme (a to platí po celý rok) byli v pozici s nimi opravdu bojovat, takže... Ale myslím, že jsme udělali slušný pokrok, i když nás stále čeká dlouhá cesta - co se vozu i motoru týče, ale jdeme správným směrem. Rozhodně se zítra těším na start, to bude příležitost a starty se nám daří.

Daniel Ricciardo, 6. místo
Když ztratíte v každé části na trati nějaký čas, dojde k dominovému efektu a když jsme o nějaký přišli dnes ráno v tréninku, rozhodně nás to stálo kvalifikaci. Museli jsme odhadovat, jak bude trať odpoledne vypadat a na tomto základě provést změny. V Q1 se vůz choval úplně jinak než včera, ale i tak jsem mysleli, že budeme lepší než šestí. Jsme mezi třemi nejlepšími týmy, takže šestá příčka je vlastně to nejhorší. Mé rychlé kolo nebylo zdaleka čisté, jak bych si přál, což spadá zčásti na mě a zčásti na vůz, ale zítra se můžeme zapojit do bitvy s ostatními. Určitě myslím na pódium. Jsem překvapen rychlostí Ferrari, věděli jsme, že by dnes mohli být silnější, ale také jsme doufali, že jim budeme blíž. Z hlediska našich aktualizací se těším na zítřek, vůz je ve stavu zvládnout dobrý závod, může to být zábava a také šance se dostat dopředu.

Christian Horner, šéf týmu
Páté a šesté místo, to je snad naše kvalifikační pozice roku. I když oba piloti byli velmi blízko se dostat před Lewise. Třetí řada nabízí možnost a snad to bude dobře zajímavé sledovat strategicky zvládneme závod. Je tu dlouhá cesta do první zatáčky, takže uvidíme akci.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 7. místo

Dnešní výkon auta mě hodně potěšil, ve skutečnosti bylo dobré doposud po celý víkend. Výsledkem je velmi dobrá harmonie a vyvážení, bylo mi potěšením těchto vlastností využít pro kvalifikaci. Samozřejmě trest za výměnu převodovky není ideální, ale to se občas stává; nebyla jiná možnost než tento úkon provést. Včerejší závodní simulace vypadaly hodně slibně, pro závod je to dobrý potenciál, máme silné auto, takže bychom toho mohli využít.

Jolyon Palmer, 11. místo
Měl bych startovat v první desítce, protože Nico má penalizaci. Auto pracovalo dobře, byl jsem trochu zklamaný, že jsem se nedostal do Q3, ale díky výše zmíněným okolnostem budu startovat z první desítky, což je pro případný zisk bodů dobrá výchozí pozice. Chtěl jsem být v Q3, ale stejně jako v Silverstone tu máme nové pneumatiky, možnosti strategie, tak uvidíme. Včera jsem se dostal do první desítky, stejně tak dnes a v Q1, máme tu dobrý přítlak, snad nám to pomůže. Chybí nám trošku rychlost na rovinkách, ale hlavní je, že máme rychlost a jsme v první desítce, takže snad se povede strategie, boxy, bude to dobrý závod a získáme body.

Alan Permane, sportovní ředitel

Tým se tu prezentuje bez problémů a stresu. Nico potřeboval jen jednu sadu pneumatik na postup z Q1, s další sadou prošel i Q2. Jsme za sedmé místo rádi, jsme vlastně nejlepší ze zbytku světa. Penalizace za převodovku je politováníhodná, zejména na trati jako je tato, bez ní bychom se těšili na pěkný, jednoduchý závod - teď bude trochu práce dostat Nica na body, ale máme slušnou převahu nad vozy před námi. Jolyonovi se dařilo lépe v pátek, kdyby se dostal do Q3, určitě by to pro něj bylo klíčové. Když byl klidný v pátek, není důvodu, proč by to nemohl zopakovat i v Q3. Naším cílem je zvládnout dobrý závod a skončit s oběma vozy na bodech.

MCLAREN

Fernando Alonso, 8. místo
Věděli jsme, že tento okruh nám sedí a měli bychom být konkurenceschopní a mohli bychom bojovat o sedmé či osmé místo. První tři týmy jsou mimo dosah. Tento víkend prozatím potvrdil naše očekávání. Byl pozitivní, avšak zatím nemáme žádné body, takže to ještě musíme potvrdit. Na tomto okruhu si nevydechnete, zatáčka za zatáčkou, jako motokárový okruh. Takže řidič tu dělá rozdíl a proto jej máme rádi.

Stoffel Vandoorne, 9. místo
Je dobré dostat oba vozy do Q3. Nejdůležitější je však zítřek a závod. Snad tedy získáme body, ale zatím to byl pozitivní víkend. Vypadali jsme silně a snad si to udržíme. Auto je silné a celkem dobré, v zatáčkách to jde avšak jestli dokážeme konkurovat Ferrari či Mercedesu, to se nedá říci. Ale nejdůležitější je, že se cítíme dobře a získali jsme maximum z vozu, co máme k dispozici.

Eric Boullier, šéf týmu
Věděli jsme, že to je okruh, kde se nám asi bude dařit, takže tento výsledek podtrhuje rychlost našeho vozu. Ale co je důležitější, ukázali jsme konzistentní výkon po celý víkend. To je pozitivní a snad to dokážeme přenést i do závodu a získáme body. Oba jezdci jeli velmi podobné časy a je to pro tým skvělé. Bude to produktivní, zábavný a intenzivní závod.

TORO ROSSO

Carlos Sainz jr., 10. místo

S dnešním výsledkem můžeme být spokojeni. Bylo to doposud velmi náročný víkend, zejména po dnešním dopoledním tréninku, kdy nám chybělo trochu klidu ve srovnání s našimi přímými konkurenty. Kvalifikace byla obtížným hledáním nastavení, ale dostal jsem se do velmi dobrého rytmu a zajel jsem hodně dobré kolo. Prosadil jsem se do Q3. což jsem dnes ráno rozhodně nečekal. Můžeme na to být hrdí, protože to nebylo vůbec jednoduché! Doufejme, že zítra odvedeme dobrou práci, udržíme tuto pozici a budeme bojovat o body.

Daniil Kvjat, 13. místo (před penalizací)

Bohužel jsem byl penalizován třemi místy na startovním roštu, takže odstartuji až ze 16. místa. Došlo k určité chybě v komunikaci, takže jsem netušil, že za mnou někdo jede a výsledkem byla pokuta za blokování jiného vozu... Je to škoda, protože dnes to mohl být dobrý den, náš celkový výkon a mé vnímání vozu byly dobré, třebaže se vyvážení vozu postupem času měnilo. O Q3 jsem přišel o několik desetin, ale nakonec jsem víceméně tam, kde si zasloužím. Jak jsem řekl, pocit z vozu je dobrý a věřím, že se dočkáme jiného typu závodu, je tu těžké předjíždění, takže uděláme vše, co je v našich silách, poladíme pneumatiky a uvidíme, jak to pro nás dopadne.

James Key, technický ředitel

Kvalifikační výsledek je asi tím, co jsme si dnes zasloužili. V dopoledním tréninku jsme udělali další malý krok správným směrem, ale v prostředním sektoru nám chybělo trochu klidu. Snažili jsme se dopracovat k tomu nejlepšímu, čeho jsme byli schopni, aniž bychom ale zcela vyřešili naše problémy. McLaren i Renault byli dnes rychlejší, ale bylo dobré, že se jeden náš vůz prosadil do první desítky - Carlos odvedl skvělou práci, bylo to s ohledem na vozy okolo hodně těsné! Zkusit v Q3 jen jedno rychlé kolo je vždy riskantní, protože tím ztratíte reference a nemáte možnost nastavení, ale nemyslím si, že by to u nás mělo na výsledek nějaký zásadní vliv. Daniil byl nakonec jen o dvě desetiny pomalejší než Carlos, ale ocitl se v silné skupině vozů, takže nakonec byl několik míst za ním. Pokusíme se opět vytěžit o tomto víkendu maximum, i když nás čeká ještě hodně práce. Včerejší výkon nás do jisté míry povzbudil, takže doufám, že se to v zítřejším závodě nějak projeví, ostatně vždy děláme všechno, co je v našich silách.

FORCE INDIA

Esteban Ocon, 12. místo
Doufali jsme, že se dnes dostaneme výš, ale tato trať nepatří mezi naše nejsilnější - nám na první desítku prostě chyběla rychlost. V autě se ale cítím dobře a náš odstup od soupeřů pořád udržuje naději na závodění. Vypadá to, že díky penalizaci Hülkenberga získám místo na startu a stále věřím, že dokončit závod na bodech je v mých možnostech.

Sergio Pérez, 14. místo
Byla to moje letošní nejtěžší kvalifikace. Vůbec nejsem spokojen s přední částí mého auta, udělali jsme od včerejška spoustu změn, další mezi třetím tréninkem a kvalifikací, ale nemohli jsme vyřešit všechny problémy. Mé první kolo v Q2 bylo hodně špatné, proto si připravil referenční body pro druhý pokus. Nakonec se mi ale nepovedlo dát vše dohromady a zajet dobré kolo, nedokázali jsme maximalizovat náš potenciál. Startuji čtrnáctý, což není na dráze, kde se špatně předjíždí, nijak ideální, ale doufám, že zítra budeme dostatečně silní. Strategické možnosti jsou poměrně omezené, ale jestli se nám povede dobře odstartovat, můžeme bojovat o body.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Byli jsme na dosah první desítce, ale dnes byla celkově Q3 mimo naše síly. Tento okruh nám moc nesedí, takže musíme vytěžit ze závodu maximum a využít případné příležitosti. Závodní rychlost vypadala lépe, takže jsme optimističtí, že můžeme bojovat o body. Je to těžký okruh na předjíždění a strategie jsou limitovány, takže klíčové je silné úvodní kolo.

HAAS

Romain Grosjean, 15. místo
Myslím, že jsme udělali to nejlepší, co šlo. Oba jsme měli v Q1 přetáčivá auta, mně se podařilo dostat do druhé části, kde jsem to měl v posledním kole opravdu hodně těžké. Nezvládl jsem to lépe než na 15. místě... Když v pátek přijdeme o jedno auto, znamená to hodně problémů. Bylo to nahoru dolů, víc z auta jsme opravdu nemohli dostat, takže to bylo hodně těžké. Musíme se jako tým zlepšit a pracovat s vozem lépe než v prvních kolech úvodního tréninku. Pokud tam zajedeme dobré časy, tak se můžeme pohnout kupředu. Havaroval jsem v prvním kole v pátečním tréninku a vím, že jsem se tím dostal do hodně obtížného postavení. Myslel jsem, že to bude stejné jako v Rakousku a povede se nám dostatečně zahřát pneumatiky. Všechno je s nimi spojeno a my prostě nejsme schopni s nimi správě pracovat. V čem je klíčový problém? Netuším, ale něco nepracuje tak jak má.

Kevin Magnussen, 16. místo
Tento týden nejsme z nějakého důvodu konkurenceschopní. Očekávali jsme, že to tu bude v pořádku. Věděli jsme, že ne nejlepší, nevyhovují nám pomalé, klikaté zatáčky, je to pomalá trať bez rovinek. Teoreticky bychom tu neměli být špatní, ale chyběla nám rychlost. Problémy se hromadily od pátku, odjel jsem jen čtyři kola a pár dalších dnes dopoledne. To není dobrá příprava na kvalifikaci. Udělal jsem, co se dalo. Byl jsem jen jednu setinu vteřiny od Romaina a měl stejný čas jako Pérez, který byl patnáctý, takže Q2 nebyla daleko. Takže s ohledem toho, jak málo jsem toho najezdil, jsem docela spokojený.

Günther Steiner, manažer týmu
Nemáme ideální výchozí pozici. Myslím, že jsme se od včerejška trochu posunuli. Nemohli jsme se vyrovnat se ztraceným včerejškem, ale podařilo se nám pár věcí změnit. Máme patnácté a šestnácté místo, raději bychom se posunuli víc nahoru, ale zachránili jsme, co se v tak krátkém časovém úseku dalo. Zítra se pokusíme o zlepšení. Myslím, že to je zatím jeden z našich nejhorších závodních víkendů od loňského roku a vypadá to, že historie se opakuje. Nicméně každý je připraven bojovat o body.

WILLIAMS

Lance Stroll, 14. místo
Nebyla to nejlepší kvalifikace, ale věděli jsme, že to tu pro nás bude náročné. Chybělo jen pár desetin do Q2. A je to frustrující, protože pár věcí během mého kola mohlo být jinak a udělalo by to rozdíl. Ale po bitvě je každý generál. Prostě to je jen náročný víkend a nejsme tak rychlí, jak bychom chtěli, i když je to i o dalších věcech, hlavně jde o přítlak. Musíme pracovat a uvidíme, co se zítra stane.

Paul di Resta, 19. místo
Bylo to hodně hektických 18 hodin, příprava na možný zástup a nejistota, jestli to tak opravdu bude. Byl jsem v pozoru a nervozní. Nevíte, jak si budete stát, když vyjedete. Zrovna jsem žehlil košili v 11 hodin ráno a připravoval se na to jít před kamery. Ale nakonec jsem se velmi rychle v autě cítil pohodlně. Nic mě nepřekvapilo a čím víc kol jedete, tím lepší to je. Kvalifikace je to nejhlubší a být do toho takto hozen... A pokračoval v tom, co do té doby dělal Felipe - nastavení brzdy, nastavení volantu, tlačítka... všechno je jeho. Takže by se to mohlo upravit. Ale stále mám v sobě možnost zlepšení v tom, že se budu v autě cítit jistě. Formule 1 je to nejspecifičtější, co kdy můžete řídit. Je to náročný úkol jít hned do kvalifikace, ale musíte využít příležitosti. Díky Williamsu, Claire i Frankovi. Díky, že věřili v mé schopnosti a snad jim to budu moci oplatit. Tým byl skvělý, byl jsem poblíž celý rok a čekal, takže je dobře, že jsem se účastnil všech setkání a dával pozor. Je to zvláštní den. Cítil jsem se jako být zpět doma. Bude to náročný a dlouhý den, ale hodně se na tu výzvu těším.

Paddy Lowe, technický ředitel
Nebyl to moc obvyklý den. Poprvé jsem zažil výměnu během závodního víkendu. Je mi moc líto Felipeho, že mu nebylo tak dobře, že bude muset zůstat doma. Odvedl dobrou práci a snažil se to překonat. Ale je to ta správná věc, že se rozhodl nezávodit. Snad ho brzy uvidíme zdravého a potom v Belgii už zase za volantem. Paul byl naším rezervním pilotem rok a půl a asi tento telefonát nikdy nečekal. Každopádně byl však připraven a je to od něj statečné. Rozhodně můj jezdec dne. Zajel 4 měřená kola, odvedl úžasnou práci, ale bohužel auto není dost konkurenceschopné na tomto okruhu. Těšíme se, co dokáže v závodě. Lance měl dobrou kvalifikaci, jen těsně zmeškal Q2. Auto zkrátka není tam, kde by mělo. Mám před sebou kus práce především na těchto okruzích s vysokým přítlakem. Uvidíme, jak to zítra půjde.

SAUBER

Pascal Wehrlein, 18. místo
S dnešním výsledkem jsem spokojený, protože jsem se po včerejší havárii byl schopen opět posadit do vozu v plné formě. Mechanici také odvedli skvělou práci, pracovali na voze celou noc, takže jsem jim vděčný za tvrdou práci, kterou pro obnovu monopostu vynaložili.

Marcus Ericsson, 20. místo
V první řadě chci poděkovat svým mechanikům, kteří zvládli mezi třetím tréninkem a kvalifikací výměnu pohonné jednotky. Odvedli vynikající práci a já jsem mohl do kvalifikace nastoupit včas. Byla pro mě tak trochu nešťastná, protože jsem byl zastaven žlutými vlajkami v závěru Q1. Takže konec v první část je pro mě zklamáním, myslím, že jsem měl na lepší výsledek než na poslední místo.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení po kvalifikaci: Po kritice Ferrari odpovědělo na trati

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 29.07.2017 20:15 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Lewis Hamilton se brání útoku svého týmového kolegy Georgea Russella v Miami

Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Pietro Fittipaldi první den při testech v Bahrajnu

Haas oznámil jméno třetího pilota. Pokračuje nositel slavného jména

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel při tréninku v Maďarsku

První maďarskou řadu obsadilo Ferrari, Hamilton se trápil s pneumatikami

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

  2. Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

  3. "Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

  4. Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

  5. Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

  6. Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud