Povinná minimální hmotnost vozů loni vzrostla o 26 kg ze 702 na 726 kg. Příští rok se opět navýší, tentokrát o 5 kg. Usuzovat z toho, že Halo váží pouze 5 kg, je však mylné - s jeho váhou se totiž počítalo už v přírůstku před letošní sezónou. Na něj zřejmě připadalo přibližně 10 kg, 6 kg na širší pneumatiky a dalších 10 kg na širší křídla a podlahu.
Kvůli nové ochraně kokpitu se změní také pravidla pro statické testy v oblasti kokpitu, jenž musí být ve třech místech jejího ukotvení posílen: bude muset vydržet tlak 116 kN shora ve vertikálním směru, 46 kN zepředu a 93 kN zboku. Ochranný oblouk nad hlavou jezdce musí vydržet ze tří směrů tlak 90, 60 a 50 kN, přední část před volantem 75 kN.
FIA také zvýší čas potřebný pro únik jezdce z kokpitu, ten má narůst z pěti na 8 - 10 sekund.
Příští rok bude nasazena 4. verze Halo, loni jsme mohli při testech pozorovat její 2. verzí, která měla širší kruh než ta prvotní. Třetí verze určená pro letošní ročník skončí nejspíše někde v muzeu. Týmy si u budoucí verze budou moci upravit horní část - "obléct ji" podle svých aerodynamických představ, čelní nosník bude o něco tenčí.
Zatím však není jasné, kdo bude tuto ochranu kokpitu vyrábět. Ví se pouze to, že nepůjde o žádný ze současných týmů F1. Půjde o standardizovaný díl FIA, a zřejmě i lukrativní byznys, protože její zavedení od roku 2019 plánuje také pro nižší série počínaje Formulí 2.