Vozy budou v roce 2018 o dalších 5 kg těžší, Halo se objeví i v nižších sériích

Petr Hlawiczka, 27. července 2017, 06:30 Google+

Zavedení ochrany kokpitu Halo už nezle zvrátit poté, co byla schválena na poslední schůzce FIA s týmy. S ročním zpožděním se objeví také v juniorských formulových šampionátech, minimální hmotnost vozů naroste o 5 kg.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 28.07. 06:29) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s ochranou kokpitu Halo loni v Singapuru

Lewis Hamilton s ochranou kokpitu Halo loni v Singapuru | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Povinná minimální hmotnost vozů loni vzrostla o 26 kg ze 702 na 726 kg. Příští rok se opět navýší, tentokrát o 5 kg. Usuzovat z toho, že Halo váží pouze 5 kg, je však mylné - s jeho váhou se totiž počítalo už v přírůstku před letošní sezónou. Na něj zřejmě připadalo přibližně 10 kg, 6 kg na širší pneumatiky a dalších 10 kg na širší křídla a podlahu.

Kvůli nové ochraně kokpitu se změní také pravidla pro statické testy v oblasti kokpitu, jenž musí být ve třech místech jejího ukotvení posílen: bude muset vydržet tlak 116 kN shora ve vertikálním směru, 46 kN zepředu a 93 kN zboku. Ochranný oblouk nad hlavou jezdce musí vydržet ze tří směrů tlak 90, 60 a 50 kN, přední část před volantem 75 kN.

FIA také zvýší čas potřebný pro únik jezdce z kokpitu, ten má narůst z pěti na 8 - 10 sekund.

img-responsive

Budoucí, 4. verze, má mít ladnější křivky - týmy si mohou tvar horní části upravit tak, aby to mělo co nejmenší dopad na jejich aerodynamiku | foto: Red Bull Content Pool

Příští rok bude nasazena 4. verze Halo, loni jsme mohli při testech pozorovat její 2. verzí, která měla širší kruh než ta prvotní. Třetí verze určená pro letošní ročník skončí nejspíše někde v muzeu. Týmy si u budoucí verze budou moci upravit horní část - "obléct ji" podle svých aerodynamických představ, čelní nosník bude o něco tenčí.

Zatím však není jasné, kdo bude tuto ochranu kokpitu vyrábět. Ví se pouze to, že nepůjde o žádný ze současných týmů F1. Půjde o standardizovaný díl FIA, a zřejmě i lukrativní byznys, protože její zavedení od roku 2019 plánuje také pro nižší série počínaje Formulí 2.

Vytisknout

Diskuze: Vozy budou v roce 2018 o dalších 5 kg těžší, Halo se objeví i v nižších sériích

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 28.07.2017 06:29 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher

McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Lewis Hamilton se brání útoku svého týmového kolegy Georgea Russella v Miami

Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly v Austinu

"Politika a peníze." Gasly přesto věří, že mu Toro Rosso dá v F1 příští rok…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

  2. Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

  3. Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

  4. "Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

  5. Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

  6. Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud