Změna pravidel před letošním rokem vedla k tomu, že širší auta byla rychlejší, náročnější na ovládání i hezčí. Časy na kolo v některých případech klesly o pět sekund ve srovnání se sezónou 2015. A tím to nekončí. I když se pravidla pro aerodynamiku během této zimy moc nemění, tak týmy očekávají další pokroky díky poznatkům, jež nabyly letos.
"Na začátku roku by měly být o sekundu na kolo rychlejší. Normální tempo vývoje se během roku pohybuje kolem 1 až 1,5 sekundy. Na konci příštího roku by tedy měly být o dvě sekundy rychlejší," prozrazuje po zhlédnutí dat od týmů Mario Isola, závodní manažer Pirelli.
"Pokud budeme volit měkčí pneumatiky, ta auta budou ještě rychlejší. Nesmíme však zapomínat na vyšší hmotnost Halo - ta bude stát tři až čtyři desetiny sekundy kvůli váhovým a aerodynamickým důsledkům," pokračuje Isola.
FIA příští rok zvýšila povinnou minimální hmotnost vozů kvůli Halo o 6 kg, byť nárůst hmotnosti kvůli ochraně kokpitu byl zahrnut již do letošních pravidel. Týmy musí zpevnit svá šasi, aby prošli zátěžovými testy, na což podle Force Indie potřebují až o 14 kg více. Deset kilogramů navíc přitom obecně dělá v časech na kolo zhruba tři desetiny sekundy.