Po vlně nevole - a to jak ze strany fanoušků, tak mnoha osobností přímo z branže - Mezinárodní automobilová federace vydala prohlášení, ve kterém se snaží tento krok obhájit.
Bezpečnost v motoristickém sportu je na vrcholu zájmu Mezinárodní automobilové federace. V této oblasti jsme dosáhli obrovských pokroků, ale ochranu hlavy v závodech vozů s otevřeným kokpitem řešíme již mnoho let.
Risk je jednou z esencí motorsportu, naším cílem, jakožto zaštiťující organizace, je ale tento faktor co nejvíce omezovat, a to zaváděním bezpečnostních opatřeních, které vznikají na základě výzkumu a technologického posunu.
V poslední dekádě jsme byli svědky několika vážných nehod, které mnohdy měly dlouhodobé následky. Vážnost této situace tak byla pro FIA jasným indikátorem, že je třeba připravit řešení, které by chránilo přední stranu kokpitu, která je v současné době slabinou.
Výsledky testů dle FIA mluví jasně. V testech auto vs. prostředí trati se ukázalo, že Halo dokázalo v mnoha případech ochránit helmu při srážce s bariérou nebo zdí. Halo navíc dokázalo zlepšit ochranu při srážce jak s malými, tak velkými objekty. Zpětná vazba navíc ukázala, že viditelnost z kokpitu zůstala nepoznamenána. Testy také ukázaly, že ochrana není překážkou při opouštění kokpitu.
Při Velké ceně Velké Británie na voze Ferrari testovali klasický ochranný štít, ten se ale dle zpětné vazby ukázal jako nevhodné řešení. Halo proto dostalo přednost.
Systém Halo představuje nejlepší existující řešení, co se týče problematiky ochrany přední části kokpitu. Poslední verze designu budou i nadále testovány před svým představením v roce 2018. Budou se na tom podílet jak týmy, tak samotná FIA.