FIA ještě nezveřejnila detailní výsledky zátěžového testu Halo, což týmy nutně potřebují pro dokončení specifikací svých nových vozů. Tedy přesněji, FIA informace o Halo a hodnotách působících na šasi poskytla, jenže týmy stále čekají na přesné výsledky tlakových zkoušek, aby měly představu rozložení sil v šasi. Jako předběžné opatření může být použito virtuálního testu.
Situaci komplikuje fakt, že zkouška nemůže být provedena s reálným provedením, protože by mohlo dojít k nedostatkům ještě před montáží na vozy. FIA tedy musí navrhnout metodu pro provedení testy, který bude simulovat působení sil generovaných Halo konceptem na podvozek, ovšem zahrnující vyšší zátěž než by vyprodukoval skutečný Halo koncept. Určité týmy s FIA spolupracují, ale zpoždění má za následek jisté napětí a frustraci zejména u těch, jejichž úroveň zdrojů znamená, že klíčové konstrukční prvky musí být brzy zmrazeny. V podstatě jde o to, že malé týmy musí kvůli nižšímu rozpočtu a s ohledem na menší počet zaměstnanců začít s vývojem šasi dříve. Není v jejich možnostech měnit vývojové kroky na poslední chvíli, nemají na to kapacity. Z jejich hlediska je důležité znát parametry co nejdříve.
"Skutečný Halo koncept, se kterým budeme závodit, byl definován, ale opravdový podvozek, do kterého bude zasazen, ještě připraven není. Vytvořit šasi, abychom se trefili do parametrů, které uvádí FIA, bude velká výzva. Momentální varianta, kterou máme k dispozici, nemůže dané zatížení vydržet, takže nemá smysl ho nasadit do zátěžových testů podvozku. Musíme to udělat s něčím jiným, což se momentálně snažíme definovat," vysvětluje technický ředitel Force Indie Andy Green.
"Závisejí na tom případně změny doprovázející návrh nového šasi, jak silné je třeba ho vytvořit, protože zátěž je produkovaná odlišným způsobem, závislým na geometrii. V tuto chvíli nám chybí podklady o této sféře, což je pro konstrukci podvozku zcela zásadní. Pokud se nepovede, nebude funkční," dodává Green.
Vzhledem k ubíhajícímu času FIA navrhuje nahradit fyzický test analýzou metody konečných prvků (Finite Element Analysis), aby vytvořila modelovou simulaci pro zatížení každého podvozku pro rok 2018. Týmy by poskytly vlastní údaje pro kontrolu a schválení ze strany FIA pro bezprecedentní formu virtuálního testu. To by přineslo prozatímní opatření před provedením hodnotnějšího a hlavně plně fyzického testu pro rok 2019. Výše uvedená varianta bude předmětem schvalovacího procesu při schůzce týkající se regulace technických předpisů příští týden.