K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Netrpělivost týmů ohledně nutných detailů týkajících se Halo roste

Robert RoBertino Pavelka, 11. září 2017, 15:00 Google+

Ochrana kokpitu v podobě Halo konceptu je schválená a uvidíme ji v příští sezóně. Její zavedení už týmy akceptují a chystají se na začlenění tohoto komponentu do svých chystaných novinek. Leč není to tak jednoduché, jak se na první pohled zdá.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 12.09. 16:15) Napište svůj názor
Ochrana kokpitu na voze Toro Rosso STR12 - Renault při tréninku v Itálii

Ochrana kokpitu na voze Toro Rosso STR12 - Renault při tréninku v Itálii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

FIA ještě nezveřejnila detailní výsledky zátěžového testu Halo, což týmy nutně potřebují pro dokončení specifikací svých nových vozů. Tedy přesněji, FIA informace o Halo a hodnotách působících na šasi poskytla, jenže týmy stále čekají na přesné výsledky tlakových zkoušek, aby měly představu rozložení sil v šasi. Jako předběžné opatření může být použito virtuálního testu.

Situaci komplikuje fakt, že zkouška nemůže být provedena s reálným provedením, protože by mohlo dojít k nedostatkům ještě před montáží na vozy. FIA tedy musí navrhnout metodu pro provedení testy, který bude simulovat působení sil generovaných Halo konceptem na podvozek, ovšem zahrnující vyšší zátěž než by vyprodukoval skutečný Halo koncept. Určité týmy s FIA spolupracují, ale zpoždění má za následek jisté napětí a frustraci zejména u těch, jejichž úroveň zdrojů znamená, že klíčové konstrukční prvky musí být brzy zmrazeny. V podstatě jde o to, že malé týmy musí kvůli nižšímu rozpočtu a s ohledem na menší počet zaměstnanců začít s vývojem šasi dříve. Není v jejich možnostech měnit vývojové kroky na poslední chvíli, nemají na to kapacity. Z jejich hlediska je důležité znát parametry co nejdříve.

"Skutečný Halo koncept, se kterým budeme závodit, byl definován, ale opravdový podvozek, do kterého bude zasazen, ještě připraven není. Vytvořit šasi, abychom se trefili do parametrů, které uvádí FIA, bude velká výzva. Momentální varianta, kterou máme k dispozici, nemůže dané zatížení vydržet, takže nemá smysl ho nasadit do zátěžových testů podvozku. Musíme to udělat s něčím jiným, což se momentálně snažíme definovat," vysvětluje technický ředitel Force Indie Andy Green.

img-responsive

Andy Green popisuje problémy se zavedením Halo | foto: Sahara Force India

"Závisejí na tom případně změny doprovázející návrh nového šasi, jak silné je třeba ho vytvořit, protože zátěž je produkovaná odlišným způsobem, závislým na geometrii. V tuto chvíli nám chybí podklady o této sféře, což je pro konstrukci podvozku zcela zásadní. Pokud se nepovede, nebude funkční," dodává Green.

Vzhledem k ubíhajícímu času FIA navrhuje nahradit fyzický test analýzou metody konečných prvků (Finite Element Analysis), aby vytvořila modelovou simulaci pro zatížení každého podvozku pro rok 2018. Týmy by poskytly vlastní údaje pro kontrolu a schválení ze strany FIA pro bezprecedentní formu virtuálního testu. To by přineslo prozatímní opatření před provedením hodnotnějšího a hlavně plně fyzického testu pro rok 2019. Výše uvedená varianta bude předmětem schvalovacího procesu při schůzce týkající se regulace technických předpisů příští týden.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Netrpělivost týmů ohledně nutných detailů týkajících se Halo roste

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 12.09.2017 16:15 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton po Velké ceně Kanady moc důvodů k radosti neměl

"Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Kanadě

Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

Renault získává posily, v budoucnu chce útočit na titul

Renault získává Harmana - odborníka Mercedesu pro integraci pohonného ústrojí do vozu

Fernando Alonso zkouší různé výzvy

"Brown je správný šéf, u Ferrari mi závodění v Le Mans nechtěli dovolit," odhaluje Alonso

Max Verstappen zvládl víkend v Montrealu bez chyb

Verstappen umlčel "hloupou kritiku," Marko vyzdvihuje i rychlost Red Bullu v Kanadě

Lewis Hamilton měl v Kanadě se svým motorem potíže

Mercedes o potížích v Kanadě: Hamiltonův motor a nedostatek hyper-měkkých pneumatik

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly vyhlíží vytoužené místo ve Formuli 1

Gasly potvrzuje svou šanci s Toro Rosso již od Malajsie

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ týmů po Grand Prix Kanady: "Perfektní den," hodnotí Vettel

  2. Jednodušší aerodynamika - jak se změní pravidla v roce 2019? + VIDEO

  3. Čtyřikrát druhý, to Fina žere: "Musíme se zlepšit." Jeho šéf volí podstatně ostřejší slova

  4. Renault vysílá Red Bullu jasný signál: "Do Rakouska na vaše rozhodnutí čekat nemůžeme"

  5. Zakázaná dohoda? FIA na žádost týmů prošetřovala předjetí Ocona Hamiltonem v Monaku

  6. Mercedes o potížích v Kanadě: Hamiltonův motor a nedostatek hyper-měkkých pneumatik

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud