Vlastníci F1 nabídli Hondě pomoc. Má to ale podmínky

Robert RoBertino Pavelka, 4. července 2017, 12:15 Google+

Pokud by se v budoucnu chystaly do Formule 1 další výrobci motorů, měla by se jim podat vstřícná ruka v pravidlech, navrhuje Ross Brawn na pozadí návratu Hondy do vrcholného prostředí nejprestižnější kategorie.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 04.07. 15:00) Napište svůj názor
Ross Brawn hodlá vytvořit pro nové dodavatele motorů odpovídající podmínky

Ross Brawn hodlá vytvořit pro nové dodavatele motorů odpovídající podmínky | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Automobilová federace, řídící orgán F1, v průběhu letošního roku oznámil, že Mercedes, Ferrari a Renault vyvinuli šestiválcové hybridní turbomotory a vzájemné odstupy těchto tří automobilek činí 0,3 vteřiny, ačkoliv tým Red Bull zpochybnil metodiku využívanou ke zmíněnému propočtu. A pak je tu trápící se Honda, která se od roku 2015 pokouší dotáhnout do závětří svých tří soupeřů, což se poněkud neblaze projevilo na výkonnosti McLarenu.

Vzhledem k tomu, že Ross Brawn nedávno navrhl pomoc japonskému výrobci, pokud o ní požádá. Stejně tak se domnívá, že podobně se bude postupovat při případném příchodu nových dodavatelů pohonných jednotek, kteří by projevili zájem o vstup do F1.

"Pokud se zaměříme na nové předpisy, které začnou platit po roce 2020, budeme muset uvažovat o nových výrobcích, kteří by se v počátečním termínu připojili, a je třeba si uvědomit, že budou zpočátku potřebovat jistou formu podpory. Když zmíníme systém vývojových žetonů, tak by nový dodavatel mohl v prvních letech dostat větší prostor - existují chytré postupy, které můžeme využít k jejich nalákání do F1," zamýšlí se Brawn.

img-responsive

Když nás Honda požádá, v rámci možností ji pomůžeme | foto: McLaren

Hondě můžeme vyjít vstříc

V dalším líčení svých představ se ještě jednou vrací k problematice podpory Hondy, protože by nerad vzbudil představu, že se japonský dodavatel bude těšit nějakým speciálním úlevám nebo dokonce programu šitému Hondě na míru.

"Nehodláme se dohodnout na nějakých speciálních konstrukčních podmínkách pro Hondu. Můj návrh není postaven na tom, že bych jel do jejího sídla a radil, jak mají svůj motor navrhnout, ale pokud jim můžeme v F1 pomoci naplnit jejich ambice, tak to uděláme. Pokud nás požádá o pomoc a bylo to něco, co je v našich schopnostech - nic takového, co by vedlo k nekalé soutěži - tak pomůžeme," vysvětluje Brawn.

img-responsive

Éra Cosworthů už se těžko vrátí... Zamýšlí se Brawn | foto: Williams F1 Team

Chceme tříletý cyklus

Pokud něco odrazuje nové zájemce o dodávky motorů pro Formuli 1, může to být právě technické provedení. Právě toho se obává Brawn, který označuje současné pohonné jednotky za natolik složité, že se další výrobci do prestižní soutěže nehrnou.

"Byly doby, tím myslím éru slavného agregátu Ford Cosworth, kdy byl motor jenom spojovacím prostorem mezi šasi a převodovkou - téměř celé startovní pole mělo shodné pohonné jednotky. Osobně si nemyslím, že by to F1 přidalo nějakou nadhodnotu, protože ta musí produkovat určitou odlišnost. Ale nesmí být příliš velká, aby nevedla k dominantnímu postavení. Hledání rovnováhy začíná ve chvíli začátku, protože snaha aplikovat následné změny je choulostivá, emocionální a dokáže lidi zklamat nebo i vyděsit. Vidět, kam jsme dospěli dnes, je skvělým katalyzátorem pro ujištění, že nové předpisy zvládnou potenciál výkonnostních rozdílů a budou dosažitelnější pro širší skupinu. Současné pohonné jednotky jsou velkolepé inženýrské produkty, ale jak už bylo prokázáno, v roli nováčka vás čeká těžký boj, abyste se prodrali do popředí. Nechceme nikomu jeho pozici zvlášť ulehčit, ale také máme zájem, aby se noví výrobci byli schopni do tří let od svého příchodu dostat na odpovídající úroveň konkurence," uzavírá svůj záměr Brawn.

Vytisknout

Diskuze: Vlastníci F1 nabídli Hondě pomoc. Má to ale podmínky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 04.07.2017 15:00 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v režii Leclerca

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen je u Red Bullu spokojený

Max je u Red Bullu spokojený. "Už máme nejlepší šasi," tvrdí Marko. Co chystají?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

  2. Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud