Max je u Red Bullu spokojený. "Už máme nejlepší šasi," tvrdí Marko. Co chystají?

Petr Hlawiczka, 4. července 2017, 06:30 Google+

Otec Maxe Verstappena popírá spekulace o tom, že mezi jeho synem a Red Bullem stouplo po posledním odstoupení v Ázerbájdžánu napětí. Podle něj je vše v pořádku a u rakouského týmu jsou spokojeni. Ten by už měl mít podle Helmuta Marka zřejmě to nejlepší šasi, další pokrok očekávají v Silverstone díky novým dílům i palivu.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 04.07. 14:47) Napište svůj názor
Max Verstappen je u Red Bullu spokojený

Max Verstappen je u Red Bullu spokojený | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Mladý Holanďan má letos smůlu na spolehlivost, v Kanadě i v Ázerbájdžánu musel odstoupit kvůli problémům s motorem, letos tak nedokončil už čtyři z osmi závodů.

Nevymýšlejte si, vše je OK
Podle šéfa týmu Christiana Hornera za Maxovy trable nestojí "chyby týmu či úsilí, které tým vynakládá," čemuž se Jos Verstappen na sociálních sítích vysmál. Nyní ale koriguje své příspěvky a tvrdí, že mezi Red Bullem a jeho synem je vše v naprostém pořádku.

"Nevymýšlejte si své příběhy. U Red Bullu jsme spokojeni," popisuje bývalý pilot Bennetonu a Arrowsu. Tým vyřešil své potíže s korelací a v posledních podnicích se zlepšil.

img-responsive

Jos Verstappen (vpravo) se synem Maxem | foto: Scuderia Toro Rosso

Helmut Marko: Šasi už máme nejlepší, schází výkon motoru
Natolik, že to musí opět zdůraznit odborný poradce Helmut Marko: "Pokud jde o šasi, tak jsme zřejmě tím nejlepším týmem. Stále však musíme pracovat na spolehlivosti a také na motoru. V této sezóně už máme šest selhání. Obzvlášť mi je líto Maxe Verstappena."

Domácí okruh jim o víkendu podle něj sedět kvůli rozjezdům do kopce nebude, snad kdyby měl Renault o 50 koní více, utrousil mimo záznam. Francouzský výrobce ale žádné zvláštní vylepšení výkonu do Rakouska neveze.

Renault vyřešil spolehlivost, výkon postupně přidává
"Budeme konsolidovat zlepšení výkonu, které jsme učinili pro Baku. Naším cílem je ho poskytnout více. Nemáme žádný velký plán na úplně nové upgrady, jen pravidelné vylepšování celého balíku," uvádí technický ředitel Rémi Taffin.

img-responsive

Renault ladí spolehlivost, výkon zvyšuje po drobných krocích | foto: Renault Sport F1

"U zákaznických týmů jsme viděli shodné potíže. Ty s úložištěm energie jsme vyřešili, to nové je odlišné specifikace, u něj tyto obavy nemáme. U spalovacího motoru poslední specifikací řešíme potíže, s nimiž jsme se zatím setkali. V Rakousku budeme mít poslední verze komponent a s opakováním předchozích problémů bychom se setkat neměli," slibuje Taffin.

Pro další závody počínaje Británii ale chystají další významná vylepšení svého šasi, nový benzín navíc přiveze ExxonMobil. Ten do loňské sezóny spolupracoval s McLarenem (jeho Honda teď spolupracuje s BP/Castrol), letos má na starosti Red Bull - dodavatel pohonných jednotek Renault jezdí s BP.

V Silverstone nové palivo
Půjde o druhé vylepšení paliva, s kterým ExxonMobil letos přijde - to první nasadil v Austrálii: "Šlo o slušný krok. Dosáhli jsme takového zlepšení, které podle předchozího dodavatele nebylo možné, nám se to ale povedlo. Druhá letošní směs nepředstavuje tak velký pokrok, ale i tak půjde o zlepšení. Nehovoříme o číslech, je ale tak velké, že je rozumné přistoupit ke změně," popisuje manažer David Tsurasaki.

img-responsive

Red Bull očekává, že se do letní přestávky ještě hodně zlepší - v Silverstone přijdou na řadu aerodynamická vylepšení i nové palivo | foto: Red Bull Content Pool

Třetí směs ale proti svým zvyklostem připraví až pro začátek sezóny 2018, letos totiž kvůli změnám týmů začali později: "Myslíme si, že bychom reálně mohli zvládnout tři ročně. S třetím vylepšením budeme ale cílit na příští rok. Už pracujeme na chemii a procesech pro rok 2018. Loni jsme tuto možnost neměli," vysvětluje zástupce ExxonMobilu.

Jak velké zlepšení je možné dosáhnout díky palivu, to dokládá příklad Ferrari a Shellu, který se v sezóně 2015 podílel 25 % na zvýšení výkonu motoru, což podle holandské společnosti odpovídalo téměř půl sekundě na kolo.

Vytisknout

Diskuze: Max je u Red Bullu spokojený. "Už máme nejlepší šasi," tvrdí Marko. Co chystají?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 04.07.2017 14:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher

McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Lewis Hamilton se brání útoku svého týmového kolegy Georgea Russella v Miami

Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Honda v Rakousku nasadí nové pohonné jednotky - specifikaci č. 3

Honda nasadí novou specifikaci motoru a lepší mapování, McLaren přidá další…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

  2. Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

  3. Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

  4. "Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

  5. Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

  6. Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud