Ferrari se stalo favoritem na zisk titulu. V čem vězí problém Mercedesu?

Petr Hlawiczka, 6. června 2017, 06:40 Google+

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff za favorita letošní sezóny označuje Ferrari, což vnímá jako velmi bolestivou skutečnost. V Kanadě navíc kvůli konfiguraci tamějšího okruhu nečeká pro svůj tým nic lehkého. V čem spočívá nevýhoda jejich vozu?

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 09.06. 09:32) Napište svůj názor
Lewis Hamilton v Monaku

Lewis Hamilton v Monaku | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Mercedes hledá řešení, vzpomíná na trápení v Singapuru 2015
"Všichni v továrnách pracují absolutně naplno, aby vyhodnotili současné potíže, kterým čelíme - aby definovali naše cíle, pracovali s daty, která máme, a pak přišli s těmi správnými řešeními. Některé z těchto náprav se objeví brzy, jiné budou trvat déle," popisuje Wolff.

"Bolestivé víkendy jsme už dříve prožili. Jde o to, abychom prokázali nezlomnost a po pádu povstali. Vzpomínám si na potíže, které jsme měli v Singapuru 2015, což hodně bolelo. Dali jsme si konečný termín pro vyřešení příčin tohoto nezdaru, poté jsme naši pozornost začali soustředit na další závod v Suzuce, kde jsme vyhráli.

Po Monaku jsme udělali úplně stejnou věc - vyhodnotili jsme problémy před tím, než jsme naši pozornost přesunuli k Montrealu. Víme, že tato sezóna je maratonem, nikoliv sprintem," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.

img-responsive

Lewis Hamilton zajel v kvalifikaci v Monaku až 14. nejrychlejší čas | foto: Daimler AG

Jejich letošní vůz F1 W08 EQ Power+ má (minimálně v Q3) nejvýkonnější pohonnou jednotku, je velmi rychlý - možná i rychlejší než Ferrari, jenže funguje ve velmi úzkém provozním rozpětí, ze kterého se snadno dostává. Své pneumatiky nezahřívá rovnoměrně, a ty jsou na správnou teplotu velmi citlivé, mají-li poskytovat maximální přilnavost. V Monaku byl problém ještě horší, protože v pomalých zatáčkách se do nich nedostává tolik energie, povrch byl navíc velmi hladký.

Ferrari na rozdíl od Mercedesu s pneumatikami nemá problémy, zřejmě jako jediné auto v poli (Red Bull byl sice v závodě konkurenceschopný, ale hodně ztrácel v kvalifikaci). Bez problému zahřívá a funguje na kterékoliv směsi a při větším provozním rozpětí.

K problému Stříbrných šípů mohlo v Monaku přispět snížení minimálních tlaků pneumatik (z 19 na 17 PSI vpředu a z 18 na 16,5 PSI vzadu) také delší rozvor jejich monopostu: 3760 mm proti 3594 mm u SF70H (rozdíl 166 mm). Ten obvykle jezdí s měkčím nastavením než ostatní, jak vyplývá z videoanalýz soupeřů, kteří pozorují onboard záběry a sledují, jak se mění výška vozu a zavěšení během jízdy a při prudkém brzdění.

Jeho aerodynamická platforma se s měkkým nastavením dokáže výborně vyrovnat - přítlak je konzistentní, jiní kvůli fungování aerodynamiky musí volit tužší nastavení. V Monaku to však bylo příliš i pro jejich letošní auto - Ferrari za nižších tlaků pneumatik, které se nezanedbatelnou měrou podílejí na odpružení vozu, dokázalo zrychlit více.

Rozvory letošních vozů F1

Rozvory letošních vozů F1 | zdroj: Formula1.com

Jenže Mercedes po zvolení tužšího nastavení měl problémy s nedotáčivostí a probržďováním, k čemuž zřejmě přispíval i jeho rozvor. Čím je totiž delší, tím pomalejší je přenos váhy. Přední pneumatik jsou při nájezdu do zatáček zatěžovány neochotněji, zatímco zadní kola se při akceleraci protáčejí. Vpředu jsou pak nedostatečně zahřáté, ale ty zadní se přehřívají - proto bylo pro Hamiltona s Bottasem tak těžké si připravit ostré kolo v kvalifikaci.

Kanada bude pro Mercedes těžká, zářit by měl v Silverstone
Mercedes je navíc těžší než Ferrari a nemá takovou možnost pro dobré vyvážení svého auta. Obecně řečeno je v zadní části příliš těžký a váha na přední nápravu není dostatečná, proto se tam pneumatiky déle zahřívají, zatímco vzadu se přehřívají. Problém je akutnější na rychlejších tratích má díky větší ploše podlahy více přítlaku než Ferrari, jenže problém vzniká zejména v pomalých zatáčkách na méně drsném povrchu - jako v nadcházejícím Montrealu. Proto pro německý tým není papírově ideální.

"V Kanadě očekávám zajímavý víkend. Může jít pro nás o těžký závod kvůli rozvržení okruhu. Zároveň jde ale o trať, jež sedí oběma našim pilotům. Lewis v minulosti vyhrál několikrát a Valtteri tady s Williamsem jezdil velmi dobře.

Bude to o tom, abychom správně zvládli své domácí úkoly a pilotům poskytli auto, které pro úspěch potřebují. Máme dva skvělé jezdce a my se budeme držet naší filozofie nechat je spolu volně závodit, aby tým posunuli kupředu - i když to někdy může být těžké, protože ten, který vede šampionát, nemusí být vždy vpředu," potvrzuje Wolff.

img-responsive

Ferrari má momentálně lepší auto - na rozdíl od Mercedesu funguje za všech podmínek | foto: Scuderia Ferrari

Favority nejsme my, ale Ferrari, přiznává bolestivě Mercedes
"Je to bolestivé, ale nejsme favority letošního šampionátu. Těmi je momentálně Ferrari. Mají velmi silný balík a my musíme dostat této výzvě a znovu prokázat, že jsme tím nejlepším týmem. Stále zbývá 14 závodů a vše je úplně otevřené.

Těšíme se na Montreal a na šanci vrátit se zpět do hry s výborným výsledkem. Snad vytvoříme cenné odpovědi pro některé složité otázky v procesu," dodává šéf Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari se stalo favoritem na zisk titulu. V čem vězí problém Mercedesu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 09.06.2017 09:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso s McLarenem očekává náročný víkend

Alonso se na návrat do F1 těší. McLaren s Hondou ale tuší, že v Kanadě zářit…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud