Minulý víkend debutoval vylepšený monopost RB13 na dráze v Barceloně s novým balíkem. Obsahoval konečně zajímavé detaily na předním křídle, bočnicích, deflektorech i na difuzoru - dostal se tak na úroveň špičkových týmů, kteří s podobnými prvky nastoupili na počátku sezóny v Austrálii.
Nový aerodynamický balík splnil očekávání
V kvalifikaci skončil 0,6 sekundy za Mercedesem, v závodě však Daniel Ricciardo ztratil 75 sekund. Tým si však vylepšení pochvaloval a deficit zdůvodňoval šetřením motoru: "Je zaručené, že by byl mnohem blíže, pokud by nešetřil svůj motor. Měl na ostatní náskok půl minuty a my jsme obecně raději hleděli dopředu než dozadu."
"Může se zdát, že tohle byl závod, v němž jsme nasadili velký balík vylepšení, a přesto jsme tolik ztráceli, ale upgrade opravdu splnil svůj úkol. Max na pole-position ztratil 0,6 sekundy, což jo o obrovský kus méně, než tomu bylo v posledních týdnech.
Ale auto už hlavně nebylo takovou řvoucí primadonou a fungovalo dobře v mnohem větší škále podmínek. To se bude dobře hodit později v sezóně, pokud dostaneme konkurenceschopné koně," odkazuje na ztrátu Renaultu, který svými motory Red Bull pohání.
Motor Renault schází výkon a spolehlivost
Jeden inženýr rakouského týmu uvedl: "Pokud bychom mohli jezdit na maximální výkon, pak bychom nebyli moc daleko od Mercedesu a Ferrari. Ale kvůli spolehlivosti to zatím nemůžeme udělat." Renault potíže se spolehlivostí na stolici stále ladí, kvůli nim odložil nasazení vylepšené specifikace až na konec července, navíc má dojít k menšímu nárůstu výkonu, než se očekávalo (0,1 místo 0,3 sekundy na kolo).
Někteří z letošního propadu Red Bullu viní různé zájmy Adriana Neweyho, jenž se v posledních letech věnoval zajímavým projektům mimo F1. "Adrian chtěl zpětnou vazbu od jezdců, aby lépe pochopil auto a určil směr pro budoucnost. Zkoumáme, na které z našich nástrojů se můžeme spolehnout a na které ne. Širší pneumatiky mají na aerodynamiku větší dopad, než jsme si mysleli," přiznal šéf týmu Christian Horner.
Další významné vylepšení v Rakousku
V příštím závodě v Monaku Red Bull nasadí jen pár vylepšení souvisejících s maximálním přítlakem pro závod v uličkách známého přímořského letoviska, v Kanadě pak nasadí zvláštní balík pro nízký přítlak. Dalšího velkého vylepšení se tak monopost RB13 dočká dle plánu až doma v Rakousku za necelé 2 měsíce.