Pilot Mercedesu si poprvé vyzkoušel širší pneumatiky až po skončení minulé sezóny v Abú Zabí, zatímco Vettel je testoval již od léta. Cenil si každou možnost vyrazit s vozem F1 a svou zpětnou vazbou směrovat vývoj Pirelli pro rok 2017. Šlo o jednu z věcí, která pomohla ke zlepšení formy Ferrari?
Hamilton, jenž po 4 závodech ztrácí na Vettela v šampionátu 13 bodů, to odmítá: "Ničeho nelituji, ne. Myslím, že to je všechno o zahřívání z brzd, o teplotách, teplotách zahřívacích dek, o výjezdových kolech, o všech těchto různých věcech až po úrovně přítlaku a takové záležitosti.
Nemyslím si, že má Ferrari výhodu. Podle mě jim to v Rusku od počátku jezdilo, stejně jako nám například v Číně. Jejich auto fungovalo a my jsme velmi tvrdě pracovali na tom, abychom auto dostali zpět tam, kde by mělo být. Nemyslím si, že to má cokoliv společného s tím, že by jim test poskytl nějakou výhodu nebo nás o něco obral," uvedl pilot Mercedesu po Velké ceně Ruska, v níž skončil až čtvrtý.
Ferrari se během zimy hodně zlepšilo a letos je vyrovnaným soupeřem Mercedesu. V Soči obsadili Vettel s Räikkönenem první řadu, v závodě dojeli na pódiu za Valtterim Bottasem a stáj z Maranella v šampionátu konstruktérů zaostává za Stříbrnými šípy o jediný bod.