Hondě letos schází nejen výkonnost, ale i spolehlivost. I když se v Austrálii po velkých potížích v předsezónních testech dostala s jedním vozem do cíle, tak vztahy s McLarenem zůstávají po náročném počátku napjaté.
Její sportovní šéf nyní pro Racer přiznal, že od předsezónních testů proto sáhli k další personální restrukturalizaci: "Je to tak. Nezveřejňujeme detaily, ale část organizace jsme upravili a některé členy vyměnili. Normálně, když děláte změny, tak vás to ovlivní v dlouhodobém horizontu, ne do jednoho či dvou týdnů."
Před dalším závodem v Číně, který se jede tento víkend, očekává ještě horší výkonnost než v Austrálii, kde Fernando Alonso držel dlouho 10. příčku: "V Číně nám to může uškodit kvůli dlouhé rovince ještě více. Bude to tedy velmi bolestivé, proto se snažíme nasadit něco více, ale nemůžeme nic slibovat," říká Hasegawa.
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier rovněž očekává nižší konkurenceschopnost: "Můžu předpovědět, že s naší rychlostí na tom nebudeme tak šťastně ve srovnání s našimi soupeři, jako tomu bylo v Austrálii. Dlouhé, rychlé rovinky v Šanghaji zřejmě odhalí slabiny našeho balíku ještě více než Albert Parku... Nejdůležitější bude zajistit spolehlivost s oběma vozy, než se začneme soustředit na výkonnost."
McLaren uvedl, že nepřemýšlí o stavbě vlastního pohonné jednotky, která by byla náročná na čas i zdroje, i když si připravuje motory pro své silniční vozy. Od roku 2021 mají navíc vstoupit v platnost nová pravidla - zatím se uvažuje o 1,6litrových motorech s dvojitým turbem (nyní pouze jedno) a bez motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Došlo by tedy k určitému zjednodušení, nárůstu hlučnosti a výkon by pak mohl dosahovat až 1200 koní.