K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

Petr Hlawiczka, 13. prosince 2017, 06:30 Google+

Podle Jusukeho Hasegawy, který měl u Hondy na starosti projekt F1, pro ně bylo ukončení partnerství s McLarenem úlevou. A problém nespočíval v lidech.

Počet komentářů:  31 komentářů (Poslední 16.12. 16:44) Napište svůj názor
Partnerství s McLarenem ani zdaleka nepřineslo kýžené výsledky, proto po letní přestávce došlo k rozchodu

Partnerství s McLarenem ani zdaleka nepřineslo kýžené výsledky, proto po letní přestávce došlo k rozchodu | foto: McLaren

Sdílejte článek

Netrpělivost a frustrace McLarenu z nespolehlivosti a nekonkurenceschopnosti japonské pohonné jednotky narostly do té míry, že se rozhodl ukončit vztah s Hondou, který měl trvat nejméně 10 let. Ta příští rok bude svými agregáty zásobovat Toro Rosso.

"Ano, je to úleva. Je fajn se soustředit na příští sezónu. Možná nám to nebudete věřit, ale nemyslím si, že bychom [McLaren - Honda] měli nějaký lidský problém. S McLarenem máme velmi dobrý vztah," vysvětluje Hasegawa, jenž minulý týden skončil v roli šéfa F1 projektu Hondy.

img-responsive

Pohonná jednotka Honda RA617H, kterou byl v sezóně 2017 vybaven McLaren MCL32 | foto: Honda Racing F1

Ta jeho pozici, v níž měl na starosti vývoj motorů v Sakuře i závodní činnosti, rozdělila na dvě části. Technickým ředitelem se zaměřením na závodní a testovací činnosti na okruhu byl jmenován Tojoharu Tanabe, provozním ředitelem továrny v Sakuře se stal Jasuaki Asaki. Hasegawa se bude od 1. ledna 2018 věnovat jiným věcem v rámci silničního výzkumu a vývoje.

"Necítím nic jako čerstvý začátek, jde pro nás zkrátka o soustředění na to, abychom motor zlepšili. Z tohoto pohledu se nic nemění, stále je na nás vyvíjen zevnitř i zvnějšku obrovský tlak. Jsem si celkem jistý spolupráci s Toro Rosso, což je vzrušující," pokračuje Hasegawa, jenž začátkem minulého roku převzal vedení F1 projektu po Jasuhisovi Arajovi.

img-responsive

Jusuke Hasegawa (vlevo) končí, s McLarenem podle něj neměli žádný lidský problém | foto: Honda Racing F1

"Jde o novou výzvu. Je to velmi vzrušující, když máte více informací a vytváříte nové vztahy s odlišnou skupinou lidí. Ale jak jsem se už zmínil, nemáme v plánu měnit koncept motoru, takže z tohoto pohledu jsme už začali vývoj motoru pro příští rok. Pro naši vývojovou skupinu v tom tedy není velký rozdíl," upřesňuje Japonec.

Mrzí jej, že partnerství s McLarenem nemohlo pokračovat, Honda se proto nyní zaměří na zlepšení své reputace: "Samozřejmě je nešťastné, že se rozhodli pro jiný motor příští rok. Pro ně jde ale o součást strategie a my to musíme respektovat. Musíme být silným výrobcem, aby si nás v budoucnu společně s ostatními týmy chtěli vybrat."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 16.12.2017 16:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 31 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Max Verstappen ve Velké ceně Británie

"Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

Toro Rosso letos předvádí nestabilní výkony

Jako na horské dráze. Toro Rosso se svou formou není spokojeno, zazáří v Maďarsku?

Robert Kubica měl v F1 dobře našlápnuto

Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pascal Wehrlein by rád v F1 pokračoval, žel moc možností už nemá

Zaslouží si Wehrlein místo v F1? Podle Wolffa má poslední naději

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jsou komisaři konzistentní? Šéf Mercedesu se po penalizaci Räikkönena podělil o svůj názor

  2. "Hamilton mohl vyhrát, chyby Ferrari nejsou fér ani legrace," kritizuje Lauda

  3. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  4. "Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

  5. Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

  6. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud