Netrpělivost a frustrace McLarenu z nespolehlivosti a nekonkurenceschopnosti japonské pohonné jednotky narostly do té míry, že se rozhodl ukončit vztah s Hondou, který měl trvat nejméně 10 let. Ta příští rok bude svými agregáty zásobovat Toro Rosso.
"Ano, je to úleva. Je fajn se soustředit na příští sezónu. Možná nám to nebudete věřit, ale nemyslím si, že bychom [McLaren - Honda] měli nějaký lidský problém. S McLarenem máme velmi dobrý vztah," vysvětluje Hasegawa, jenž minulý týden skončil v roli šéfa F1 projektu Hondy.
Ta jeho pozici, v níž měl na starosti vývoj motorů v Sakuře i závodní činnosti, rozdělila na dvě části. Technickým ředitelem se zaměřením na závodní a testovací činnosti na okruhu byl jmenován Tojoharu Tanabe, provozním ředitelem továrny v Sakuře se stal Jasuaki Asaki. Hasegawa se bude od 1. ledna 2018 věnovat jiným věcem v rámci silničního výzkumu a vývoje.
"Necítím nic jako čerstvý začátek, jde pro nás zkrátka o soustředění na to, abychom motor zlepšili. Z tohoto pohledu se nic nemění, stále je na nás vyvíjen zevnitř i zvnějšku obrovský tlak. Jsem si celkem jistý spolupráci s Toro Rosso, což je vzrušující," pokračuje Hasegawa, jenž začátkem minulého roku převzal vedení F1 projektu po Jasuhisovi Arajovi.
"Jde o novou výzvu. Je to velmi vzrušující, když máte více informací a vytváříte nové vztahy s odlišnou skupinou lidí. Ale jak jsem se už zmínil, nemáme v plánu měnit koncept motoru, takže z tohoto pohledu jsme už začali vývoj motoru pro příští rok. Pro naši vývojovou skupinu v tom tedy není velký rozdíl," upřesňuje Japonec.
Mrzí jej, že partnerství s McLarenem nemohlo pokračovat, Honda se proto nyní zaměří na zlepšení své reputace: "Samozřejmě je nešťastné, že se rozhodli pro jiný motor příští rok. Pro ně jde ale o součást strategie a my to musíme respektovat. Musíme být silným výrobcem, aby si nás v budoucnu společně s ostatními týmy chtěli vybrat."