Jaká je situace u Red Bullu? Tým své slabiny dobře zná

Albert Hadáček, 30. března 2017, 16:23 Google+

Přestože se v letošní VC Austrálie předjíždělo zhruba čtyřikrát méně, tak se fanoušci konečně po třech letech dočkali vyrovnaného boje mezi Mercedesem a Ferrari. Nakonec se z vítězství radoval Vettel a vypadá to, že letos by Ferrari mohlo zasáhnout do souboje o titul.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Modelka Brooke Hoganová navštívila tým Red Bull v Austrálii

Modelka Brooke Hoganová navštívila tým Red Bull v Austrálii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Ferrari je na tom výborně, o tom není pochyb. Ale jen málokdo by si na hřebce z Maranella v zimě vsadil. Vždyť ještě před testy byl kurz na vítězství italské stáje v Poháru konstruktérů 1:10. Dnes je to nějakých 1:2,6. Favoritem je pořád Mercedes, kterému britští bookmakeři k dnešnímu dni přiřadili kurz 1:1,5.

V zimě se totiž hodně mluvilo o Red Bullu. I samotné vedení stáje nešetřilo optimismem, ale úvodní premiéra se týmu rakouského nápojového gigantu moc nepodařila. Domácí Ricciardo nedojel a Verstappen nakonec bral 5. místo za Icemanem.

img-responsive

Daniel Ricciardo v novém vozu Red Bull RB13 - Renault v Austrálii | foto: Red Bull Content Pool

Jsme ale na začátku roku a týmy budou představovat celou řadu balíčků s vylepšeními. Dle poradce Helmuta Marka by rakouská stáj měla aerodynamickou ztrátu na špici dohnat během tří závodů. U motoru Renault je to ale běh na delší trať.

V kvalifikaci na letošní první velkou cenu Red Bull ztrácel na Mercedes 1,3 vteřiny, což se zdá hodně, ale oproti loňsku je to zlepšení o celé 3 desetinky. V samotném závodě pak Verstappen průměrně na vedoucího Vettela s Hamiltonem ztrácel zhruba 7 desetin. Samozřejmě se to lišilo dle daného stintu a směsi, ale i šéf stáje řekl, že bude potřeba zrychlit tak o půl vteřiny.

Důvodem ztráty je dle Red Bullu hlavně pohonná jednotka. Motory Renault prošly pro letošek kompletní revizí a dle samotné francouzské automobilky jsou z 95 % jiné oproti loňské specifikaci. To se také projevilo na spolehlivosti, která byla loni doménou Renaultu. Již při testech nastaly problémy s přehříváním, kvůli kterému tým musel upravit chladící systémy, které nyní váží o něco více a znamenají tak ztrátu 2 desetin navíc.

img-responsive

Christian Horner a Max Verstappen v Austrálii | foto: Red Bull Content Pool

Před VC Ruskaby měly být tyto problémy již odstraněni  a v Monaku by pak měl Renault představit první větší balíček vylepšení, který by mohl časy srazit o nějaké 3-4 desetiny. To samé samozřejmě může nastat i u konkurence.

Dle vedení týmu je problém ale i v šasi, která prý za Mercedesem i Ferrari zaostává. Oba jezdci si během celého víkendu stěžovali na špatné nastavení a tuto mouchu se Red Bullu zatím nepodařilo chytit. Horner tvrdí, že tým zvolil odlišný přístup, který se zatím nevyplatil, ale je prý stále brzy. Jedná se o hlavně o architekturu předního křídla.

Ačkoliv si Red Bull představoval trošku jiný start do sezóny 2017, tak jsou zatím se současným vývojem věcí spokojeni. Šéf stáje i nadále věří, že jejich vozy budou schopny zatopit Mercedesu i Ferrari ještě letos. Dokonce i samotný závod v Austrálii byl pro tým lepší než v minulých sezónách, kde dle Hornera nebyl Red Bull schopen zajíždět optimální časy.

Vytisknout

Diskuze: Jaká je situace u Red Bullu? Tým své slabiny dobře zná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso s McLarenem ve Velké ceně Austrálie 2017

Massa se vyjádřil k možnému odchodu Alonsa z McLarenu v průběhu sezóny 2017

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  5. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud