Analýza sektorů: Největší potenciál promrhal Lotus, Ferrari před závodem v dobré pozici

Petr Hlawiczka, 6. července 2013, 22:00 Google+

NÜRBURGRING - ANALÝZA SEKTORŮ; Co bližšího nám časy a maximální rychlosti dosahované v jednotlivých sektorech během kvalifikaci prozrazují o výkonnosti jednotlivých vozů a šancích pilotů před Velkou cenou Německa?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Grosjean, Romain

Grosjean, Romain | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

První sektor, v němž piloti vykonají nejvíce práce s volantem, začíná nejnáročnějším místem na brzdy, pravotočivou zatáčkou, po níž následují v rychlém sledu středně-rychlá levá, pomalá levá a středně-rychlá pravá čtvrtá zatáčka, v níž piloti na výjezdu na chvíli povolí plynový pedál.

Před rychlou pátou zatáčkou, v níž opět na chvíli při zrychlování poleví, začíná druhý sektor. V něm krom vracečky (č. 5 - na dvojku, 10 500 ot/min) najdeme velmi rychlou šikanu Schumacher S, kterou v kvalifikaci projížděli naplno. Za středně rychlými zatáčkami 10 a 11 začíná třetí sektor.

Ten je nejkratší, vozy ho urazí do 23 sekund. Začíná nejdelším úsekem na plný plny a první DRS zónou, neustálou akceleraci v něm utínají pouze šikana a rychlá pravotočivá zatáčka vedoucí na cílovou rovinku, kde FIA umístila druhou DRS zónu. Šikana je nejpomalejším místem třetího sektoru s velmi tvrdým brzděním, otáčky padají z 18 000 na něco přes 10 000 ot/min. Zde jsou také měřeny nejvyšší rychlosti (speed trap).

Více o technických parametrech a nárocích okruhu zde.

mapa
Mapka okruhu (zdroj: FIA)

Mercedes po celý víkend prokazoval dobrou rychlost, což v kvalifikaci potvrdil vítězstvím Hamilton. Tým však lituje velké chyby, když sebejistě nechalo vyčkávat v Q2 Rosberga v garáži, zatímco se ostatní jezdci zlepšovali na rapidně zrychlující dráze. Lewis však nebyl nejrychlejší v žádném sektoru ani neposkládal do jednoho kola všechny své nejlepší sektory, přesto se těší z pole position.

Osobní rekordy v sektorech se dnes podařilo v Q3 dát dohromady pouze Webberovi, v Q2 předtím také Alonsovi, Hülkenbergovi, Buttonovi, Rosbergovi, Di Restovi i Pérezovi.

Největší potenciál naopak promrhaly Lotusy, Räikkönen mohl být teoreticky o 0,236 s, Grosjean dokonce o 0,29 s rychlejší - dnes mohli při absenci Rosberga pomýšlet i na třetí místo. Kimi v Q3 ale nedokázal zajet rychleji než v Q2 - podobně jako Ricciardo, Massa či Alonso; Romain se zlepšil jen nepatrně. Fin předvedl navíc absolutně nejrychlejší první sektor, Grosjean druhý; třetímu sektoru vévodil stříbrný Vettel z Red Bullu.

U pilotů Ferrari je to pochopitelné, ze strategických důvodů se rozhodli pro svá měřená kola v Q3 nasadit středně-tvrdou směs, mají tak velmi dobrou vyhlídku pro závod.

"Existovaly dva scénáře: startovat buď z pátého či ze šestého místa na měkkých pneumatikách, nebo startovat ze šestého či sedmého na středně-tvrdých. Od osmého kola začnou jízdy do boxů - měkká pneumatika vykazuje velmi vysokou degradaci. My pak zaútočíme," vysvětloval Alonso.

09_sektory
Nejrychlejší časy v sektorech

Náročné odpoledne prožil Williams, který jubilejní 600. závod "oslavil" smutným vypadnutím obou vozů hned v první části kvalifikace. Kdyby přitom Bottas poskládal dohromady své nejlepší sektory, dosáhl by teoreticky o 0,243 s rychlejšího času a v pohodě by na úkor Gutiérreze postoupil. Tým z Grove zřejmě v nastavení vsadil více na nižší odpor a vyšší maximální rychlosti na úkor aerodynamiky, než by bylo zdrávo.

Ve velmi dobrém světle se představil Ricciardo, jenž se dostal před obě Ferrari, Force Indie i McLareny a odstartuje z 6. místa. Opět důrazně zaklepal na dveře Red Bullu, který se po sezóně bude loučit s Markem Webberem. Daniel s Toro Rosso zajel ve třetím sektoru absolutně třetí nejrychlejší čas.

Maximální rychlosti dnes dosáhli piloti s motorem Mercedes za zády: Di Resta a Pérez - 303,4 a 302,6 km/hod. Slušně to na rovinkách jezdilo i Massovi, Bottasovi.

Před 13. zatáčkou patřily k nejpomalejším Red Bully a neobvykle i Lotusy, kteří sázejí na vyšší přítlak a rychlejší průjezdy zatáčkami. O dobré aerodynamice svědčí časy na kolo. O předjíždění bych obavy neměl vzhledem k tomu, že deficit je (krom Kimiho) do 6 km/hod, což na dlouhé zadní rovince bohatě vynahradí DRS.

09_max-rychlosti
Maximální rychlosti (v km/hod)

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů: Největší potenciál promrhal Lotus, Ferrari před závodem v dobré pozici

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

FOTO: Sobotní akce na Nürburgringu s hořko-sladkou příchutí pro Mercedes

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  3. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud