Vzestup formy Red Bullu je dle Ricciarda "matoucí." Co patřilo k silným stránkám vozu RB14?

Petr Hlawiczka, 29. listopadu 2018, 06:40 Google+

Daniel Ricciardo přiznává, že vzestup formy Red Bullu v posledních závodech sezóny 2018 jsou pro něj matoucí, protože pro zlepšení závodní rychlosti neexistuje žádné logické vysvětlení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull podával v posledních závodech skvělé výkony

Red Bull podával v posledních závodech skvělé výkony | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Rakouský tým se obzvlášť těšil na Mexiko, které mělo jejich vozu papírově sedět nejvíce kvůli své vysoké nadmořské výšce, jež pomohla srovnat rozdíly ve výkonech motorů. Jenže Red Bull byl velmi rychlý ve většině závodů ke konci sezóny, což by nasvědčovalo, že ve vývoji vozu předčili Ferrari i Mercedes. Max Verstappen v 9 posledních podnicích skončil 7krát na pódiu, kromě vítězství v Mexiku byl třikrát druhý.

"Tenhle sport je někdy matoucí. I v Brazílii jsem byl v úžasu z naší rychlosti. Po startu závodu jsem se probíjel polem, a přitom si obvykle zničíte pneumatiky. Jenže v tu chvíli jsem stále pozoroval, že jsem rychlejší než Ferrari a Mercedesy," vzpomíná Ricciardo.

"Předjíždělo se obtížně, ale já jsem věděl, že máme rychlost. Netuším, jestli jsme to trefili správně nebo ostatní špatně, ale v několika posledních závodech jsme byli určitě nejrychlejší," tvrdí australský pilot, jenž nyní přestupuje k Renaultu.

img-responsive

Red Bully v posledním závodu sezóny v Abú Zabí | foto: Red Bull Content Pool

Red Bull jej kvůli tomu možná neinformoval o všech vylepšeních, která na vůz nasazoval: "No, stejně bych se to nedozvěděl. Tento sport je tak komplexní! Určitě ale vědí o svých silných stránkách. Myslím si, že aerodynamika byla letos fakt silná, ale také celá geometrie, zavěšení vozu."

"Tyto věci - když sledujete onboard záběry ostatních vozů a jak se přilby jiných pilotů hodně pohybují, tak naše jsou celkem nehybné. Myslím si, že všechno, všechny součásti vozu letos přesně trefili. Neznám detaily, ale podle mě to je jedna ze silných stránek týmu," chválí Ricciardo.

img-responsive

Piloti si zlepšení konkurenceschopnosti vozu Red Bullu ke konci sezóny pochvalovali | foto: Red Bull Content Pool

Podle jeho týmového kolegy Verstappena jim zkrátka vylepšení fungovala podle plánu: "Vždy vylepšujeme auto a myslím si, že každá novinka, kterou jsme na něj nasadili, fungovala. To je samozřejmě skvělé. Podle mě se ostatní týmy trápili s tím, aby jim nové díly na voze hned fungovaly."

"V Brazílii jsem byl tedy překvapený, že jsme v závodě byli tak rychlí, protože jsem už po jednom či dvou kolech viděl, že se jich opravdu snadno držím, zatímco všichni šetřili pneumatiky. Mexiko bylo rozhodně našim cílem, stále jsme si nicméně nebyli jisti, kolik budeme ztrácet na rovinkách. Byl jsem celkem rád, že jsme to dokázali vyrovnat," přiznává Verstappen.

img-responsive

Novinky na voze RB14 fungovaly, Red Bull skončil mezi konstruktéry třetí | foto: Red Bull Content Pool

"Udělali jsme velký pokrok při vývoji auta. Opravdu jsme se zlepšili až po letní přestávce... ve druhé polovině jsme tedy dosáhli velkého pokroku. Auto bylo na počátku silné. Ztratili jsme v Montrealu, kdy byla nasazena vylepšení motoru. Vzdálili jsme se Mercedesu a Ferrari, ale po letní přestávce jsme se znovu dokázali dostat do konkurenceschopné pozice," hodnotí šéf týmu Christian Horner.

Šampionát konstruktérů 2018

Šampionát konstruktérů 2018 | zdroj: FIA

Vytisknout

Diskuze: Vzestup formy Red Bullu je dle Ricciarda "matoucí." Co patřilo k silným stránkám vozu RB14?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernanda Alonsa čeká přestup do dalšího týmu

Alonso bude u Aston Martinu zářit, předpovídá Briatore

Mattia Binotto

Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari

Ross Brawn na pódiu s Lewisem Hamiltonem, Kimim Raikkonenem a Sebastianem Vettelem po GP Maďarska 2017

Legenda Formule 1 potvrzuje svůj odchod

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez při posezónních testech v Abú Zabí

S McLarenem jsme prohráli kvůli vlastním chybám, lituje Force India

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Legenda Formule 1 potvrzuje svůj odchod

  2. Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari

  3. Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

  4. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  5. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

  6. Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud