Nejlépe do sezóny vstoupil loňský král zastávek Williams, který Massu v 20. kole přezul za 2,4 sekundy (viz video) a Strolla o 9 kol později za 2,65 s. Zastávky s většími a těžšími koly jsou o něco pomalejší než loni, během sezóny se ale velmi pravděpodobně jejich dalšího zrychlení, byť ale asi ne až na loňskou úroveň, kdy se pohybovaly kolem 1,9 vteřiny.
Velmi rychle přezouval také Mercedes, když Bottase v 25. kole odbavil za 2,5 sekundy a Hamiltona o 8 kol dříve za 3 sekundy. Na hranici tří vteřin byly i zastávky Sainze (Toro Rosso) a Vettela (Ferrari).
Vettel vyhrál Velkou cenu Austrálie 2017 pro Ferrari díky delšímu úvodnímu stintu (tzv over-cut) na ultra-měkkých pneumatikách než vítěz kvalifikace Hamilton, kterému návrat do čela zhatil také Verstappen, přes něhož se nebyl schopen dostat.
Všichni klasifikovaní piloti závod odjeli na jednu zastávku, výjimkou byli jen Hülkenberg s Kvjatem, kteří se v boxech ukázali dvakrát. Pro start zvolila drtivá většina pole ultra-měkkou směsi, na super-měkké začínali jen Ericsson se Strollem a na měkké Giovinazzi, Magnussen a Palmerem.
V závodě piloti použili všechny tři směsi, nejrychlejší kola dosahovali v závěru na pneumatikách, které za sebou měly přes 30 kol. Pirelli dokázalo dostat požadavku na prodloužení jejich životnosti, což se však negativně odrazilo na zábavnosti závodu a pestrosti strategií.
Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách zvládl Kvjat (34 kol), na super-měkkých Magnussen (43 kol) a na měkkých Vandoorne - 46 kol z celkových 56 (tj. 82,1 % závodu).