Nejrychlejší zastávku stejně jako v předchozích dvou velkých cenách předvedli mechanici Williamsu, když Kubicu ve 44. kole přezuli za 2,15 sekundy, Russella v polovině závodu odbavili za 2,32 s.
Druhým nejrychlejším týmem v boxech dnes byl Mercedes, jenž Bottase v 27. kole zdržel 2,28 s, třetí příčka patří Ferrari za práci na Leclercově vítězném voze v 20. kole - 2,34 s.
Pod tři vteřiny se dostal také Renault (Hülkenberg 2,69 s a Ricciardo 2,79 s), Haas (Magnussen 2,73 s), McLaren (Norris 2,78 s), Red Bull (Verstappen 2,83 s) a Racing Point (Stroll 2,9 s).
Do závodu startovalo 60 % pilotů na měkké směsi pneumatik, zbylých 40 % si zvolilo středně-tvrdou směsi. Většina cílila na jednu zastávku, což v Monze nebylo až takový problém dosáhnout - povedlo se to hned 12 jezdcům, 7 jich do boxů zamířilo dvakrát, pouze chybující Vettel se tam objevil třikrát - celkem tam strávil 1:28,67 min, naproti tomu Bottas jen 23,7 s.
Vítězný Leclerc si pro své druhé vítězství v řadě za sebou dojel díky jednozastávkové strategii měkká - tvrdá, zvolil ji dnes jako jediný ze všech a vyplatilo se, v závěru dokázal odolávat všemu, co na něj Mercedes vrhl včetně ataků obou svých pilotů přezouvajících z měkkých na středně-tvrdé pneumatiky.
Za zmínku stojí dojezd obou Renaultů v první pětce. Díky tomu si francouzský tým připsal 22 bodů a v šampionátu přeskočil v boji o pátou příčku Toro Rosso. Gratulace k nejlepšímu výsledku v kariéře patří také Giovinazzimu.
Trať byla po noční přeháňce suchá, teplota vzduchu dosahovala 21 °C a asfalt 35 °C. Nejdelší stint velké ceny vypsané na 53 kol předvedl Leclerc - 33 kol na jedné sadě tvrdých pneumatik (tj. 62 % závodu). Na středně-tvrdých vydržel Giovinazzi 31 kol, na měkkých Ricciardo slušných 30.