Konkurence se nad designem pilíře, který podpírá zadní přítlačné křídlo, pozastavovala hned po prezentaci vozu minulý týden. Problém je, že tento pilíř se k zadnímu přítlačnému křídlu nepřipojuje v jeho hlavní části, ale v části, kde dochází k aktivaci DRS.
Podle článku 3.9.6 technických regulí však musí podpěra zadního přítlačného křídla navazovat na křídlo v místě jeho hlavní části - ta je definovaná v článku 3.9.1. Týmy se však z aerodynamických důvodů snaží toto napojení posouvat čím dál tím víc dopředu.
Za předchozích pravidel bylo nejobvyklejší, že byl pilíř přichycen ke spodní straně hlavní části zadního křídla. Tím mu dodával pevnost - typickým příkladem byl Mercedes. Ostatní, jmenujme například Red Bull nebo Ferrari, se snažili vylepšit aerodynamickou účinnost tím, že pilíř končil jakoby zavěšen na horní straně křídla. Toto řešení je obvyklé například na vozech LMP1 v Le Mans.
Renault letos ale šel ještě dál, když pilíř uchytil přímo na spouštěcí systém DRS. Podle argumentace francouzského týmu to bylo legální, protože "malé části sloužící k ovládání [DRS] mohou být na křídle upevněny".
Jenže podle ostatních týmů se rozhodně nejednalo o "malou" část. Tento názor teď podpořila i FIA. Podle dostupných informací bylo Renaultu doporučeno, aby tuto oblast upravil tak, aby opravdu navazovala na hlavní část zadního křídla. Změny navíc má stihnout do Melbourne.
Řešení Renaultu mělo tu výhodu, že mohlo potenciálně zvyšovat účinek systému DRS. Podle některých konkurenčních týmů, které nebyly řešením Renaultu tolik rozrušeny, by však navýšení účinku DRS bylo zanedbatelné.