Renault musí na příkaz FIA změnit svůj vůz

iM2, 1. března 2017, 21:47 Google+

Renault bude muset ještě před Grand Prix v Austrálii změnit svoje zadní přítlačné křídlo. Podle FIA totiž pilíř, který toto křídlo podpírá, může odporovat technickým regulím.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault se zatím prezentuje zlepšenými výkony ve srovnání s loňskem

Renault se zatím prezentuje zlepšenými výkony ve srovnání s loňskem | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Konkurence se nad designem pilíře, který podpírá zadní přítlačné křídlo, pozastavovala hned po prezentaci vozu minulý týden. Problém je, že tento pilíř se k zadnímu přítlačnému křídlu nepřipojuje v jeho hlavní části, ale v části, kde dochází k aktivaci DRS.

Podle článku 3.9.6 technických regulí však musí podpěra zadního přítlačného křídla navazovat na křídlo v místě jeho hlavní části - ta je definovaná v článku 3.9.1. Týmy se však z aerodynamických důvodů snaží toto napojení posouvat čím dál tím víc dopředu.

Za předchozích pravidel bylo nejobvyklejší, že byl pilíř přichycen ke spodní straně hlavní části zadního křídla. Tím mu dodával pevnost - typickým příkladem byl Mercedes. Ostatní, jmenujme například Red Bull nebo Ferrari, se snažili vylepšit aerodynamickou účinnost tím, že pilíř končil jakoby zavěšen na horní straně křídla. Toto řešení je obvyklé například na vozech LMP1 v Le Mans.

Renault letos ale šel ještě dál, když pilíř uchytil přímo na spouštěcí systém DRS. Podle argumentace francouzského týmu to bylo legální, protože "malé části sloužící k ovládání [DRS] mohou být na křídle upevněny".

img-responsive

Renault musí upravovat | foto: Renault Sport F1

Jenže podle ostatních týmů se rozhodně nejednalo o "malou" část. Tento názor teď podpořila i FIA. Podle dostupných informací bylo Renaultu doporučeno, aby tuto oblast upravil tak, aby opravdu navazovala na hlavní část zadního křídla. Změny navíc má stihnout do Melbourne.

Řešení Renaultu mělo tu výhodu, že mohlo potenciálně zvyšovat účinek systému DRS. Podle některých konkurenčních týmů, které nebyly řešením Renaultu tolik rozrušeny, by však navýšení účinku DRS bylo zanedbatelné.

Vytisknout

Diskuze: Renault musí na příkaz FIA změnit svůj vůz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

V Barceloně aktuálně netestují své nové zbraně jen týmy, ale také FIA prověřuje jejich monoposty

Budou muset některé týmy měnit svá zavěšení? V Barceloně probíhá inspekce FIA

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud