Jedním z hlavních bodů, o kterém se během předsezónních testů mluvilo, byl vývoj chytrého systému zavěšení, které dokáže měnit aerodynamiku auta na rychlých rovinách a následně pak v zatáčkách. Zájem o toto téma vzbudil požadavek Ferrari, které koncem loňského roku žádalo vysvětlení, když zpochybňovalo využití 'přednastavených' systémů a FIA následně rozhodla, že tyto systémy nejsou dovoleny.
Všeobecně se má za to, že Ferrari tímto svým požadavkem na vysvětlení mířilo na systémy Mercedesu a Red Bullu. Před prvními předsezónními testy vyšla nová technická směrnice od FIA, ve které mělo být jasně specifikováno, co je a co není povoleno. Navíc mělo být ustanoveno, že povinnost je teď na týmech, aby dokázaly, že jejich systémy zavěšení odpovídají požadavkům.
V technické směrnici stojí: "Pokud by jeden ze soutěžících nedokázal přesvědčit technického delegáta FIA, že primární účel systému zavěšení umístěném na jeho voze je ochránit tělo auta / šasi a jezdce před nerovným povrchem trati, FIA může požádat o to, aby byl systém odstraněn nebo jej zakázat."
Dle britského motorsport.com už v Barceloně probíhají testy, které mají za cíl zabránit tomu, že se na GP Austrálie nedočkáme žádných velkých překvapení. Není jasné, u kolika týmů zatím inspekce proběhla, ale má se za to, že jeden tým už byl požádán o to, aby provedl změny na svém voze, protože jeho řešení nebylo v souladu s náhledem FIA na současná pravidla.