Budou muset některé týmy měnit svá zavěšení? V Barceloně probíhá inspekce FIA

iM2, 1. března 2017, 21:35 Google+

FIA doufá, že stihne prověřit zavěšení všech týmů před tím, než skončí předsezónní testy příští týden. Obecně se má za to, že jeden z týmů už byl požádán o to, aby přizpůsobil svůj plánovaný design pro rok 2017 v této partii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
V Barceloně aktuálně netestují své nové zbraně jen týmy, ale také FIA prověřuje jejich monoposty

V Barceloně aktuálně netestují své nové zbraně jen týmy, ale také FIA prověřuje jejich monoposty | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Jedním z hlavních bodů, o kterém se během předsezónních testů mluvilo, byl vývoj chytrého systému zavěšení, které dokáže měnit aerodynamiku auta na rychlých rovinách a následně pak v zatáčkách. Zájem o toto téma vzbudil požadavek Ferrari, které koncem loňského roku žádalo vysvětlení, když zpochybňovalo využití 'přednastavených' systémů a FIA následně rozhodla, že tyto systémy nejsou dovoleny. 

Všeobecně se má za to, že Ferrari tímto svým požadavkem na vysvětlení mířilo na systémy Mercedesu a Red Bullu. Před prvními předsezónními testy vyšla nová technická směrnice od FIA, ve které mělo být jasně specifikováno, co je a co není povoleno. Navíc mělo být ustanoveno, že povinnost je teď na týmech, aby dokázaly, že jejich systémy zavěšení odpovídají požadavkům. 

img-responsive

Měl Mercedes přes zimu připravovat chytrý systém? | foto: Mercedes AMG F1 Team

V technické směrnici stojí: "Pokud by jeden ze soutěžících nedokázal přesvědčit technického delegáta FIA, že primární účel systému zavěšení umístěném na jeho voze je ochránit tělo auta / šasi a jezdce před nerovným povrchem trati, FIA může požádat o to, aby byl systém odstraněn nebo jej zakázat."

Dle britského motorsport.com už v Barceloně probíhají testy, které mají za cíl zabránit tomu, že se na GP Austrálie nedočkáme žádných velkých překvapení. Není jasné, u kolika týmů zatím inspekce proběhla, ale má se za to, že jeden tým už byl požádán o to, aby provedl změny na svém voze, protože jeho řešení nebylo v souladu s náhledem FIA na současná pravidla. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Budou muset některé týmy měnit svá zavěšení? V Barceloně probíhá inspekce FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v Melbourne před Ferrari Charlese Leclerca

Hondu těší pódium, na které se s Red Bullem dostala, přiznává ale "jasnou ztrátu" na špičku

Sebastian Vettel v Melbourne zaostal za očekáváními

Proč Ferrari v Austrálii propadlo? Vettel hovoří o potížích s vozem

Tři nejlepší jezdci na pódiu po závodě v  Melbourne

FOTO: První závod sezóny v režii Mercedesů, zklamané Ferrari až za Red Bullem

Daniil Kvjat a Pierre Gasly využívají motory Honda

Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti závodu: Bottas bezchybný, Honda zaujala na rovinkách

Charles Leclerc musel poslechnout pokyny z boxů a na svého stájového kolegu neútočit

O pořadí rozhodl tým, Leclerc se musel stáhnout a zůstat za Vettelem

Valtteri Bottas v Melbourne

Nejrychlejší kola: Bod navíc si odváží Bottas

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Esteban Ocon v závodě v Abú Zabí

Naděje umírá poslední a pro Manor definitivně zemřela

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes odpoledne v Melbourne suverénní, Ferrari až za Red Bullem + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton s Mercedesem na koni, Vettel neskrývá zklamání

  3. Náhle zemřel ředitel závodů F1 Charlie Whiting, zdrcená komunita F1 je v šoku

  4. Favorizované Ferrari zastínil Mercedes. Triumf Hamiltona, překvapení Norrise + VIDEO

  5. Schváleno: F1 bude udělovat bod za nejrychlejší kolo, má to ale jednu podmínku

  6. ANALÝZA SEKTORŮ: Mercedes dominuje, Hamilton překonává rekord. Jak rychle se jezdilo na rovinkách?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud