Nová pohonná jednotka by Renaultu měla letos ušetřit až sedm desetin vteřiny na kolo

Albert Hadáček, 21. února 2017, 21:25 Google+

Jak ze strany samotného Renaultu, tak i ze strany odběratelů jejich pohonné jednotky jsou v posledních dnech slyšet samé ambiciózní výroky. Red Bull si věří na titul. Tovární stáj francouzské automobilky chce pak být v první pětce. Jaká bude realita, to nikdo neví, ale dle Abiteboula je nový motor pěkná raketa.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 22.02. 14:46) Napište svůj názor
Piloti Renaultu - Hülkenberg, Palmer a Sirotkin - při slavnostní prezentaci

Piloti Renaultu - Hülkenberg, Palmer a Sirotkin - při slavnostní prezentaci | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Francouzská automobilka dnes v 16:00 představila svůj monopost pro sezónu 2017. Na londýnské prezentaci se samozřejmě ukázali všichni členové týmu a někteří představitelé stáje se rozpovídali o svých predikcích pro nový ročník F1.

Renault předpokládá zrychlení zhruba o 3,5 - 4 vteřiny díky samotným změnám pravidel - širší pneumatiky a křídla. O další 0,3 vteřiny si prý polepší jen díky rozdílu výkonnosti jejich pohonné jednotky oproti loňsku. Během sezóny by prý měly jejich motory přinést zrychlení ještě o další 3 až 4 desetiny.

img-responsive

Renault RE17 | foto: Renault Sport F1

"Začali jsme pracovat úplně od nuly, což bylo docela odvážné, jelikož už loni jsme měli slušný produkt. Myslím si, že to byl nejspolehlivější motor z celého startovního pole. I tak jsme se ale rozhodli začít znovu, protože pokud ve Formuli 1 neútočíte, tak jste mrtví. Věděli jsme, že pokud bychom chtěli dohnat ztrátu na Mercedes, bude třeba změnit celou filozofii. Na prvním místě ale vždy musí být spolehlivost.

Co se týče výkonu samotné jednotky, tak očekáváme zrychlení o 0,3 vteřiny oproti konci loňské sezóny. A to porovnáváme pouze motory, nebereme tedy na zřetel další parametry. Do konce sezóny bychom se chtěli posunout ještě o podobnou hodnotu. Myslím si, že další 0,3 až 0,4 vteřiny jsou reálné, ale vždy musíme brát ohled na spolehlivost. Pokud není motor stabilní, tak jej musíte často měnit a je těžké se někam posouvat, jelikož jen něco opravujete," řekl Cyril Abiteboul, ředitel divize Renault Sport.

Šéf vývoje pohonné jednotky Remi Taffin se pak pochlubil, že na novém motoru začali inženýři pracovat  - lidově řečeno - od píky. Na tomto konceptu by pak Renault měl stavět již do případného konce éry hybridních šestiválců. Ty by měly být ve Formuli 1 do roku 2020. Zda pak nastane změna, nikdo neví.

"Nový motor je z 95 % jiný, pořád ale vypadá jako V6 turbo. Hodně jsme pracovali na hmotnosti každé součástky. Z tohoto motoru bychom rádi pak vycházeli v dalších třech letech. Dosáhli jsme již limitu? Ještě ne, jednou tam ale budeme. Nyní musíme řešit samotnou instalaci, navíc využíváme úplně jiné chlazení a i rekuperační systémy ERS jsou jiné. Jedná se prostě o velké změny, jak říkám, je to zcela nový motor," sdělil Taffin.

Vytisknout

Diskuze: Nová pohonná jednotka by Renaultu měla letos ušetřit až sedm desetin vteřiny na kolo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 22.02.2017 14:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault RS17

Žlutočerný Renault RS17 zazářil online, při jeho prezentaci nechyběl Alain Prost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud