Jako jeden z důvodů je uváděn větší přítlak, z toho plynoucí obtíže při jízdě v závěsu, horší funkce brzd a tím pádem i menší možnost soupeře předjet. Red Bull se však podobných scénářů nebojí, jeho techničtí specialisté předpokládají, že se naděje naplní a na tratích přibude mnohem více manévrů mezi jednotlivými piloty.
"Auta roku 2017 budou jednoznačně co do vzhledu agresivnější, budou mít větší pneumatiky a celkové mohou působit jako »svalnatější«. Padly už názory, že když je auto širší, tak bude obtížnější ho předjet. Ovšem s ohledem na aerodynamický efekt a větší přítlak - a čím více času strávíte na rovince - dostanete mnohem větší prostor k předjíždění než v dřívějších letech," domnívá se Pierre Wache, hlavní inženýr výkonnosti Red Bullu.
Podobný názor má i jeho kolega, šéf aerodynamiky Dan Fallows: "Čím větší přítlak auta produkují, tím více může být ostatními vozy ovlivněn jejich aerodynamický odpor - takže se může stát, že auta budou schopna jezdit mnohem blíže za jiným vozem a využívat větrného stínu na rovinkách, takže opravdu bude snažší předjíždět."
K tomu může přispět i nová strategie dodavatele pneumatik Pirelli. Italská firma hodlá využívat mnohem odolnějších směsí, které umožní, aby byli piloti ve svém závodním projevu mnohem tvrdší a nemuseli se ohlížet na tolik kritizované šetření pneumatik, jak tomu bylo v uplynulém období.
"Samotné pneumatiky jsou mnohem odolnější než ty předchozí generace, proto si myslím, že to závody pozmění - a nemusí to nutně být k horšímu. Já si myslím, že to Formuli 1 pomůže a potenciálně můžeme očekávat více předjíždění," připojuje se ke svým kolegům hlavní inženýr vozů Paul Monaghan.