Japonský výrobce by rád kromě McLarenu ve Formuli 1 zásoboval ještě další tým. Ve své evropské továrně v Milton Keynes pro to již má dostatečný prostor. Podle nových pravidel musí výrobci poskytnout své motory týmům, kterým se nepodařilo zajistit smlouvu. A jako první by k tomu musela přistoupit právě Honda, protože pohání nejmenší počet vozů ve startovním poli.
Pro sezónu 2017 již mají všechny týmy uzavřené smlouvy na dodávku motoru, ale jeden z nich zřejmě před dalším ročníkem k japonskému výrobci přestoupí. Neformální rozhovory o této spolupráci již byly zahájeny. A finální dohoda by podle sportovního ředitele Hondy, Jusuke Hasegawy, měla být stvrzena "kolem Velké ceny Monaka."
"To je doba, kdy Red Bull a Toro Rosso ohlásili, že tento rok budou využívat Renaulty. Pro nás jde o ten nejzazší okamžik, ale čím dříve se to dozvíme, tím lépe," říká pro Autosport Hasegawa, který chce vést konkrétní jednání z kraje příštího roku.
"Nyní diskutujeme o možnosti spolupráce a šanci na dodávky motorů, ale zatím k závaznému jednání nedošlo. Byl vyjádřen neformální zájem. Jsou velmi laskavi, že projevili určitou úroveň zájmu," cení si sportovní šéf Hondy.
"Zákazníci Mercedesu nemají velký záměr měnit své motory za Hondu. Musíme prokázat, že dokážeme udělat slušný pokrok ve výkonnosti motoru. Do té doby si nemyslím, že by nám mohli předložit konkrétní požadavek," uznává Hasegawa.
Na otázku, zda by jim druhý tým mohl pomoci s vývojem, odpovídá: "No, my také potřebujeme uhradit náklady. Je však velmi jasné, že můžeme zvýšit množství dat a šanci na odhalení poruchy."