Španělský jezdec se nechal slyšet, že současné monoposty F1 jej už moc nebaví. Chce si ale počkat na jejich zrychlení po rozsáhlých technických změnách v příštím roce, a pak rozhodnout o své další budoucnosti.
"Pokud budou auto a motor dobré a on si bude nová pravidla užívat, pak nevidím důvod, proč by neměl zůstat. Fernando je pro náš tým velmi hodnotný a měli bychom udělat všechno pro to, abychom ho udrželi," uvádí nový šéf McLarenu, který přišel z Volkswagenu.
Přátelství s Carlosem Sainzem starším v rallye mu pomohlo vytvořit si přátelství s Alonsem: "Carlos má dobrý vztah s Fernandem a já mám dobrý vztah s Carlosem - to hodně přispělo k velmi rychlému a velmi dobrému vztahu s Fernandem."
V rozhovoru pro BBC uvádí, že odchod Dennise, jenž ho dostal do McLarenu, nikterak neoslabilo jeho touhu pracovat pro stáj z Wokingu: "Ron tady zaměstnal všechny, protože byl ve vedení. Ale já jsem se k McLarenu připojil, toť vše."
Příští rok podle něj dojde k velkému pokroku ve výkonnosti: "Očekávám zlepšení na voze McLarenu a velký pokrok Hondy v oblasti motoru. Určitou chvíli to vždy trvá, než se zformuje tým s takovým novým partnerem. McLaren s Hondou již dříve byli partnery, to už je ale dávno.
Všichni noví lidé jsou do toho zapojeni a Hondě nějakou dobu trvá, než pochopí, jak funguje McLaren, a McLarenu, jak funguje Honda. Myslím, že jsme to nyní dosáhli. Jde o velmi dobré partnerství a kluci u Hondy lépe rozumí tomu, co je třeba dostat z šasi, a my také lépe rozumíme tomu, co je zapotřebí ze strany motoru. Neočekávám jen zlepšení obou těchto věcí, ale rovněž zlepšení celkového partnerství," pokračuje Capito.
Ve struktuře týmu už nějaké změny prosadil závodní ředitel Eric Boullier, Němec ale chce provést několik dalších. Nicméně věří, že ty správné lidi pro návrat k vítězstvím už mají.
"Musíme udělat spoustu změn - ale u změn si musíte vždy dát pozor na to, jak a kdy je provádíte. Jsem hodně čitelný. Mám jasné přání, pokud jde o to, co by se mělo udělat. Vedl jsem rozhovory s mnoha zaměstnanci od uklízeček po závodního ředitele a myslím si, že vím, co je třeba udělat. Zejména je zapotřebí kulturní změna - musíme se proměnit více v závodní tým," upozorňuje Capito.
Nezmínil ale, nakolik hodlá měnit strukturu, kterou zavedl Eric Boullier. Šéfem aerodynamiky je Peter Prodromou, kterého přetáhli z Red Bullu, na vývoj a inženýry dohlíží Matt Morris, jenž kdysi přišel ze Sauberu, roli technického ředitele zastává Tim Goss, přičemž se všichni zodpovídají Boullierovi a provoznímu řediteli Jonathanovi Nealovi - nikoliv jednomu technickému lídrovi, jako je tomu u Mercedesu, Red Bullu či Ferrari.
Zůstane tato struktura zachována? "Na to je ještě brzy. Nepůjde o hierarchický personál. Z principu hierarchie se musíme stát štíhlejší a ne složitější. Možná nepůjde o obvyklou organizaci, bude však velmi jasná všem, kteří do ní budou zapojeni.
Musíme mít ty správné lidi na správných pozicích, ale všichni si musí uvědomovat vlastní zodpovědnosti a závazky. Inženýrský tým, který máme, je fantastický - o tom jsem zcela přesvědčen," dodává výkonný ředitel McLarenu.