Verstappen v úvodní zatáčce dostal smyk, týmu mu proto změnil strategii na jednu zastávku. A protože se Rosberg po svém zajetí do boxů pohyboval za ním, dostal ve 20. kole jednoznačný pokyn.
"Tony [Ross, Rosbergův závodní inženýr] řekl, že předjetí Verstappena je s ohledem na mistrovství světa kritické. To snad ne, vážně?" nechtěl citově vyčerpaný Rosberg ve voze věřit tomu, co slyší.
"Ale vyšlo to. Ty pocity, které jsem měl během souboje a hned po něm, když jsem si uvědomil, že jsem ho předjel - to jsem v autě ve svém životě ještě nikdy nezažil," vysvětluje šampion F1. Možná si vzpomněl na jeden ze svých dřívějších úspěšných manévrů ve Velké ceně Německa, za který byl ale potrestán, protože tam podle komisařů vytlačil Verstappena ve vlásence z trati.
"Zachoval se férově. Byl samozřejmě co nejvíce agresivní, nenechal mi ani centimetr jako obvykle, bylo to však fair play - nekolidovali jsme a já jsem se dostal před něj, takže šlo o úžasný pocit. V tu chvíli to byl skvělý pocit - tak intenzivní, a zároveň velká úleva. Ve voze to bylo fakt neuvěřitelně intenzivní," pokračuje Rosberg, který dojel do cíle na druhém místě za Hamiltonem, a mohl tak slavit.
Horner jeho manévr nepřešel bez povšimnutí: "Myslím, že Nico byl odvážný při tom manévru, který vytáhl na Maxe. Vypadalo to v tu chvíli, že se rozhodl ho dotáhnout do úspěšného konce. Víme, že Max není v padoku tou nejjednodušší osobou pro předjetí. Pro mě šlo o rozhodující moment v Nicově závodě."