Od své nehody v Itálii z roku 2011 a následné dlouhodobé léčbě ruky jezdil jednatřicetiletý Polák v rámci Evropského a Světového poháru v rallye. Doposavaď to vypadalo, že Kubica v příštím roce nastoupí v rámci dvacetičtyřhodinovek série Renault Sport Series, ale vše může být ještě jinak.
Při nedělních testech se totiž polský pilot objevil při testech WEC v Bahrajnu, kde se mu dokonce podařilo zajet nejrychlejší čas.
"LMP1 ani nemusím představovat. Všichni fanoušci motorsportu ví, o čem je řeč. Je to taková formule 1 s krytými koly. Jsou to závody vysoké úrovně. Není to jen o tom, že si tak 12 nebo 24 hodin kroužíte, musíte konstantně tlačit na pilu.
Jsem tady nováček, takže ještě nevím, zda se mi to bude úplně líbit. Ale rád přijímám nové výzvy. Prostě mě to motivuje, takže uvidíme, co svedu. Pokud se pro to rozhodnu, tak jen proto, že mě to bude bavit. Nechci, aby to vypadalo, že nemám nic jiného na práci. Chtěl jsem se tu akorát přesvědčit, jestli to má cenu," sdělil médiím Robert Kubica.
Kubica přiznává, že jeho zranění paže by mohlo způsobovat určité problémy, ale prý může pořád řídit a v Bahrajnu si akorát ověřoval, zda by vydržel v prototypu.
"Nebylo to jednoduché. Potřeboval bych mít sedačku přesně na míru, ale nakonec to naštěstí šlo docela dobře a v autě jsem se cítil komfortně. Není to 100%, ale řídit dokážu. Chtěl jsem si tu taky hlavně zkusit, jestli mi ruka dovolí v takovémto monopostu jezdit. Samozřejmě beru na vědomí, že vytrvalostní závody jsou s mým omezením dosti náročné. Navíc je třeba střídat piloty co nejrychleji, takže se nemůžete v kokpitu zabarikádovat," okomentoval testování v Bahrajnu polský pilot.
Kubica zatím není rozhodnut, kam se v následujícím roce vydá, sedačku kvůli menšímu počtu vozů v rámci WRC jistou úplně nemá, takže právě proto se poohlíží po WEC.
"Pravdou je, že ještě nevím, co budu dělat. Samozřejmě mě to taky trochu znervózňuje, abych byl upřímný. Nechci to nijak uspěchat a až se něco zajímavého objeví, tak o tom budu moci mluvit.
Samozřejmě bych musel ještě dost makat, abych se stal pořádným vytrvalostním jezdcem, ale většina jezdců si prý dokáže zvyknout, takže proč bych to nezvládl já. Je to tu na vysoké úrovni a rozhodně tato oblast motorsportu roste, přestože odešla Audi, což je velká škoda. Vytrvalostní závody v čele s Le Mans jsou ale velmi atraktivní," zakončil Kubica.