Mladý talent Mercedesu, jenž letos závodí za Manor, má s širšími pneumatikami již bohaté zkušenosti. Testoval v září v Paul Ricard, kde na těch hladkých během tří dnů (6. - 9. 9.) ujel 286 kol, poté přidal na konci měsíce (21. a 22. 9.) dalších 270 kol na směsích určených pro mokré podmínky. Minulý týden navíc zaskočil za zraněného Lewise Hamiltona v Barceloně a za deště tam přidal dalších 31 kol.
"Moc toho říct nemůžu, ale ano - pneumatiky jsou rychlejší," potvrzuje Wehrlein. O kolik? "Pět sekund na kolo je celkem reálné. Jestli to bude čtyři nebo šest sekund, to se uvidí, budou však mnohem rychlejší. A navíc - širší pneumatiky lépe vypadají."
Pokrok se podle některých těžko hodnotí, protože se stále testuje jen s rok starými, upravenými monoposty, které nevytvářejí dostatečné množství přítlaku.: "Musíme si počkat na to, jaké to bude s vozy pro rok 2017, ale nové pneumatiky poskytují vyšší přilnavost. To je fakt," upozorňuje Wehrlein.
Získávají jezdci testující pneumatiky před rokem 2017 výhodu?
Příležitost vyzkoušet si nové pneumatiky mají pouze piloti tří týmů: Ferrari, Mercedesu a Red Bullu. Je pro ně možnost osahat si produkty pro sezónu 2017 výhodou? Pilotům Mercedesu a Red Bullu se do toho moc nechce, Fernando Alonso si ale nedávno postěžoval, že získávají nefér výhodu (čtěte zde). Sebastian Vettel například využil jakoukoliv příležitost, která se mu k testování naskytla.
"Můžu vám zaručit, že díky tomu bude mít příští rok výhodu. Bez jakékoliv pochyby budou tyto pneumatiky založeny z velké části na jeho vstupních informacích. Jde o neuvěřitelně chytrý tah z jeho strany a neuvěřitelná hloupost ostatních jezdců, kteří si nevyhradili čas na testování, když měli možnost. To je přesně to, co dělal Michael Schumacher. Využil každou šanci, která se mu k testu naskytla," komentuje situaci Stefan Johansson, bývalý pilot McLarenu a Ferrari.