Až na hranici urážek. Bývalý inženýr Ferrari se opřel do svých někdejších kolegů

Robert RoBertino Pavelka, 12. října 2016, 13:20 Google+

Pokud se s někým rozejdete a není to zrovna příjemná záležitost, dá se předpokládat, že později dojde na "praní špinavého prádla". Možná se tak právě děje v případě Ferrari a jeho někdejšího hlavního inženýra.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 14.10. 15:05) Napište svůj názor
Tým Ferrari to od bývalého šéfinženýra pořádně slízl

Tým Ferrari to od bývalého šéfinženýra pořádně slízl | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari prošlo od konce roku 2015 několika personálními změnami, které nemusí týmu přidat na klidu. Po loňské sezóně, ve které Vettel vyhrál tři závody, se letos maranellským nedaří, což může ještě nepříjemnou situaci vygradovat. Ve spojení s odchodem technického ředitele Jamese Allisona se takový závěr přímo nabízí. 

Inženýr Luca Baldisserri opustil tým na konci minulého roku se o náladě ve Scuderii Ferrari vyjadřuje jako o prostředí, které provází neustálý strach. 

"Bohužel ani prezident Marchionne, ani šéf týmu Arrivabene nemají žádné zkušenosti v oblasti závodění, v kultuře, kterou Scuderia tak jako tak už dávno ztratila. Zdaleka to není tým, ale skupina vyděšených lidí. Panuje tam atmosféra velkého strachu. Nikdo nechce riskovat, aby mu nebyla za něco přisouzena vina," opřel se Baldisserri, který zastával také post vedoucího jezdecké akademie Ferrari, do svých bývalých kolegů.

img-responsive

Luca Baldisserri podrobil Ferrari hodně tvrdé kritice | foto: Scuderia Ferrari

Ani nový pokus o restrukturalizaci týmu, v níž by měl fungovat menší počet ředitelů, nepovažuje třiapadesátiletý rodák z Boloně za rozumný a jako takový by ho nikdy nepodpořil.

"Nic to nepřinese. Vedení ve Formuli 1 nemůže být horizontální, musí mít více než svislou strukturu, musí to být armáda! Nejdůležitější je ukázat lidem cestu, motivaci, dát jim najevo, že když uděláte chybu, nebudete hned vyhozeni. To se stalo s Allisonem, což byla obrovská ztráta," analyzuje situaci Baldisserri.

James Allison opustil Ferrari v červenci, hovořilo se o osobních potížích po úmrtí jeho manželky. Nahradil ho Mattia Binotto, což podle Baldisserriho není ideální osobnost, která by měla vést technický tým italské stáje. 

"Mattia ví, jak motivovat lidi, má velké zkušenosti, ale není to technický ředitel. Neumí navrhnout auto, nemá hluboké znalosti v oblasti šasi, aerodynamice nebo po stránce mechanické. Byl by spíš dobrým šéfem týmu," domnívá se Baldisseri.

Baldisserri si všímá i potíží na postech pilotů. Především je podle jeho názoru "zresetovat" Sebastiana Vettela, kterému se letošní sezóna vůbec nevyvedla a provázejí ho značné potíže.

"Räikkönen je na tom lépe než v roce 2015, Vettel podstatně hůř. Pro Ferrari je hodně důležité, aby se mu podařilo Vettela znovu probudit  a udržet ho na určité výkonnosti, alespoň v krátkodobém horizontu," dodává Baldisserri.

Vytisknout

Diskuze: Až na hranici urážek. Bývalý inženýr Ferrari se opřel do svých někdejších kolegů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 14.10.2016 15:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Sauber příští rok pojede s rok starými motory Ferrari, Sainz mu přeje hodně…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud