"K rozdílům určitě dojde, ale v krátkodobém horizontu se toho moc nezmění. V tisku toho bylo hodně, obzvlášť o našem prezidentovi a o tom, co od nás očekává. Je to fajn, že se zajímá a velmi tvrdě na tým tlačí. V Maranellu tráví hodně času a ví, o čem mluví," uvedl včera Vettel k větší angažovanosti Marchionneho na chod týmu.
Allison se s Ferrari rozešel po vzájemné dohodě, což mnozí vnímají jako velkou ránu pro jejich snahy získat titul. Stáj v Maranellu tak zůstává bez klíčového technického vedení v obzvlášť kritické době příprav nových vozů pro rok 2017, kdy se mění pravidla.
Vettel se však zastává svého vedení - prezidenta Sergia Marchionneho a šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho - a zároveň vyjadřuje důvěru v Mattia Binottu, jenž má Allisona nahradit.
"Vím, že máme v týmu ty správné lidi. Samozřejmě jde teď o velkou změnu, která nebude mít vliv na zítřejší práci, ale na budoucnost, o tom není pochyb. Myslím si ale, že se věci ubírají správným směrem," pokračuje Vettel.
Podle zpráv italských médií ale problémy byly hlubší. Allison neměl odejít jen kvůli smrti své manželky a rodině v Británii, ale i kvůli neshodám s Marchionnem, jenž požadoval, aby problémy s aerodynamikou řešily speciální týmy, zatímco technický ředitel nechtěl měnit styl práce a strukturu svého oddělení.
Jeho nástupce Binotto není tak schopný a má-li uspět, bude potřebovat několik zkušených posil. K odchodu se navíc zřejmě chystá také šéf aerodynamiky Dirk de Beer, jenž přišel před 3 roky s Allisonem z Lotusu.
Kimi Räikkönen o změnách uvnitř týmu nechtěl hovořit. "Jsem tady jako pilot a abych byl upřímný, nechci být do toho zatahován. Samozřejmě k němu chovám velký respekt, a to je také důvod, proč do celé věci nechci být zatahován. To je vše," říká Fin, jenž s Allisonem úspěšně spolupracoval u Lotusu po svém návratu do F1.