Se jménem bývalého pilota, anayltika a ředitele největší světové marketingové agentury Zaka Browna jsme se na stránkách F1NEWS.cz už setkali při jeho analýze příchodu Liberty Media do F1 (více zde). Nyní se tento brzy pětačtyřicetiletý Američan zabývá možností expanze F1 do Spojených států amerických.
Jak už jsme uvedli v nedávném komentáři (článek zde), bývaly doby, kdy USA disponovaly dokonce třemi závody v jednom ročníku. Jenže také je nutné dodat, že se nepodařilo udržet zájem dlouhodobě a všechny nadějné projekty - Long Beach, Las Vegas, Detroit, Phoenix či Indianapolis - postupně zanikly. Kolem okruhu COTA v Austinu už také poletují informace, že se zvolna objevují první potíže.
Situaci pochopitelně může změnit příchod Liberty Media, která bude mít eminentní zájem na rozvoje F1 na americkém kontinentu. Nový šéf F1 Chase Carey označil rozvoj Formule 1 v Americe za jednu z nejdůležitějších věcí a zařazení druhého závodu na půdě USA jako prioritu - a to do konce roku 2019. Zak Brown, který je žhavým kandidátem na post v oblasti marketingu a komerce v F1, je o reálnosti tohoto termínu přesvědčen.
"Musí to být prvotním cílem. Zabere to ale nějaký čas, takže si nemyslím, že by k této situaci došlo příští rok nebo v sezóně 2018. Ale velice bych uvítal, kdybychom v roce 2019, nejpozději 2020 viděli v kalendáři F1 druhý americký závod," podotýká Brown.
Podle jeho názoru se dopad Formule 1 v USA v příštích letech značně posílí a dle jeho názoru to nebude jenom proto, že Liberty Media je americká společnost. "Nemyslím si, že by ke zviditelnění Formule 1 došlo jen proto, že vlastníci společnosti jsou Američané. Mám za to, že profil F1 v USA poroste s ohledem na obrovské geografické zaměření. Je to prostor pro takovou věc jako stvořený. Má největší a nejvyzrálejší sportovní trh na světě - a proto se musí zabývat i F1," dodává Brown.