McLaren se sice s Hondou letos v šampionátu konstruktérů posunul o dvě příčky výše na 7. místo a v posledních závodech dokonce bojoval s Force Indií, Toro Rosso a Williamsem o pozici relativně čtvrtého nejrychlejšího týmu, v oblasti výkonu motoru ale stále hodně zaostává.
"Jsme čtvrtí. Je to Mercedes, Ferrari, Renault a pak Honda. Na Renault máme obrovskou ztrátu. Jejich pokrok mě překvapil. Odvádějí opravdu velmi dobrou práci. Příští rok máme za cíl dosáhnout úrovně motoru Mercedes. Momentálně netuším, zda to bude možné, ale je to naším cílem," uvádí pro Autosport otevřeně sportovní ředitel Hondy.
Pravidla týkající se motorů mají zůstat stabilní do roku 2020, jejich výkonnost by se ale podle něj mohla vyrovnat ještě před koncem tohoto období: "Aby všichni dosáhli stejné úrovně, na to budeme potřebovat ještě dva až tři roky."
"Mercedes se také zlepšuje, ale z vědeckého pohledu si nemyslím, že by ve srovnání s námi měli tolik prostoru pro zlepšení v oblasti výkonu. To je přirozené. Z našich analýz vyplývá, že jejich čísla jsou neuvěřitelná. Z analytického pohledu je zřejmé, že se rozdíl ve výkonu od počátku sezóny nezměnil," chválí Hasegawa lídra šampionátu.