DISKUZE K ČLÁNKU Honda: Čísla Mercedesu jsou neuvěřitelná, Renault zlepšením překvapil
Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa přiznává, že ho překvapila míra zlepšení Renaultu. Kvůli tomu na francouzského výrobce v oblasti výkonu stále hodně ztrácejí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Honda: Čísla Mercedesu jsou neuvěřitelná, Renault zlepšením překvapil
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
09:18 20.08.2016 82.117.159.XXXNejdříve řekne
"Příští rok máme za cíl dosáhnout úrovně motoru Mercedes"
ale pak to zazdí
"Z našich analýz vyplývá, že čísla [Mercedesu] jsou neuvěřitelná"
Hmm. Sám nechápe, jak to Mercedes dělá, ale ví, že se jim chce příští rok vyrovnat. No, hodně štěstí. Alonso si to třetí eso holt nevyjede... -
-
-
-
airwar1939
20:14 21.08.2016 176.74.128.XXXJá mám rád matematiku, a pokud to vezmeme čistě matematicky, tak Mercedes měl v roce 2014 výkon 875 koní a v letošní sezoně 950 koní, to jsou čísla které tvrdí Mercedes a které konkurence nerozporuje. Mercedes se za ty dva roky zlepšil v čase na kolo o 3-4 sekundy dle okruhu.
Pokud pomineme to že část zrychlení Mercedesu jde na vrub auta (což není pravděpodobné, tak by 1 sekunda na kolo bylo cca. 25 koní rozdílu výkonu motoru, tudíž pokud mcLaren zaostává za Mercedesem o cca. 2 sekundy na kolo a pokud má stejně kvalitní vůz, musí Honda na Mercedes ztrácet cca. 50 koní.
Pokud ztrácí víc, znamená to že McLaren má lepší výrazně lepší auto než Mercedes, což si ale nemyslím.-
Adi
12:59 22.08.2016 176.74.140.XXX25 koní rozdíl rozhodně není 1 sekunda na kolo. Dle Renaultu a Red Bullu je 30 koní cca 0,4s. Meziroční zrychlení monopostů je rozhodně více zásluha aerodynamiky a mechanické přilnavosti než vylepšení motoru.
Podle dostpných indicií by to mohlo nyní s celkovým výkonem výrobců vypadat následovně:
1. Mercedes - cca 950 ps
2. Ferrari 2016 - cca 920 - 930 ps
3. Renault 905 - 915 ps
4. Ferrari 2015 - cca 900 ps
5. Honda - 860 - 870 ps
-
uzivatel000820
14:13 22.08.2016 93.153.49.XXXTakový odhad výkonů vypadá dost reálně i když těžko říct přesněji, ale i rozestupy asi odpovídají.
Bohužel to znamená pár věcí:
1) Mercedes má pořád náskok a znatelný a šasi špičkové, takže uvidíme příští rok, letos není soupeře.
2) Ferrari má evidentně na takový tým slabší šasi, i když bych si přál opak.
3) McLaren měl zůstat u Mercedesu, víme všichni, stačilo by jim na pódium nadprůměrné šasi, viz Williams minulý a hlavně předminulý rok. Myslím, že i kdyby měli nejlepší zbytek auta, tak Honda nikdy nemůže stáhnout 80-90 koní za necelý rok, tomu nevěří snad nikdo.
-
airwar1939
09:00 23.08.2016 77.240.188.XXXK tomu že 25 koní nemůže znamenat 1 sekundu na kolo jste dospěl jak? Já uvádím zlepšení pohonné jednotky na základně prokazatelného zlepšování Mercedesu (a podobně to má i Renault).
Ale také se dá rozdíl ve výkonnosti spočítat dle maximální rychlosti, pokud člověk použije vzorce z cca. 5-6 třídy ZŠ a dosadí váhy, rychlost na začátku rovinky, délku rovinky a konečnou rychlost, tak zjistí že rozdíl ve výkonnosti se dle okruhu pohybuje mezi 1 až 3 %, nikoli cca. 9% jak Vy uvádíte.
Obávám se že ohledně výkonnostních rozdílů PU se šíří tolik polopravd, že už tomu téměř každý věří, ale pořád platí že stokrát opakovaná lež se nestane pravdou.
Když se pravidla na současné PU kolem roku 2009 tvořila tak se hovořilo o tom že PU by měli mít výkon v první sezoně (2013) cca. 820-850 koní. První sezona nakonec byl rok 2014 a PU měli mezi 835 - 875 konmi. Tyhle hodnoty byly známé v dubnu 2014 a Hondy již tehdy tvrdila, že má konkurenceschopný motor na úrovni Mercedesu, jak to pak v roce 2015 dopadlo víme, a díky tomu se šířili nesmyslné skazky o tom o kolik Honda zaostává.
Tyhle skazky ovšem šíří lidé s velmi malou znalostí techniky, kteří nechápou že jedna věc je maximální výkon PU, další věcí je pak reálný provozní výkon a tou nejpodstatnější věcí je pak schopnost co nejefektivnější distribuce výkonu.
A to je dle mě největší kámen úrazu Hondy. Já nevěřím tomu že spalovací motor Hondy zaostává více než nějakých 20-30 koní a i to by svědčilo na neschopnost inženýrů Hondy. větší zaostávání pak už by bylo důkazem "idiocie". Prostě spalovací motor je tak profláklá věc, že špičkoví inženýr nemůže udělat při jeho návrhu takovou chybu.
Kde tu chybu ale udělat může velice jednoduše je rekuperace s výfukových plynů, a následná správná distribuce získané elektrické energie. To jsou zatím velmi málo probádané oblasti, a tam vidím největší slabinu Hondy, ale třeba i Renaultu v předchozích sezónách.-
Adi
10:08 23.08.2016 176.74.140.XXXK tomu, že 25 ps nemůže znamenat sekundu jsem dospěl kombinací logického myšlení, toho co vidím na obrazovce, co čtu a hlavně co říkají samotní výrobci motorů, kteří v F1 nyní působí. 25 ps může znamenat max 0,3 - 0,4s na kolo.
Je fajn, že umíš dobře matematiku 5. třídy ZŠ, ale abys ze tvé rovinkové analýzy mohl něco reálného vyvodit, musel bys parametry znát přesně a musel by si znát i další, velmi důležité údaje jako jsou nastavení odporu křídel, světlá výška, skon monopostu, celková aerodynamická účinnost (nejlepší aero je takové, které monopost podrží na co nejmenší míry odporu, tzv. aerodynamická efektivita a v té nyní hraje prim Red Bull a Mercedes). Mclaren má letos silné šasi a s motorem Mercedes by byl schopen bojovat s Ferrari a Red Bullem, ale on na ně ztrácí celkem výrazně (v GP Německa téměř kolo na závod).
TO, že technologie spalovacího motoru je známa skoro 150 let samozřejmě neznamená, že ji již není kam posunout. Vypracovat motor, který se účinností blíží 50% není jak "nafoukat" 1,6 do rally, nebo jiné, proti F1 primitivní motory. Takže rozdíly v ICE desítky ps jsou na této technologické úrovni samozřejmostí. Co Honda za Araie vykřikovala a prohlašovala, to víme všichni... že se o to opíráš a věříš totálním blábolům typu: "Máme ICE jako Mercedes" (Arai, 2014), je zarážející. Celkové vyladění a ovladatelnost motoru (rozmněj umění použít MGU-H pomalu místo trakční kontroy, či úplně eliminovat turbo lag) je rozhodně velmi důležitá součást konkurenčního boje mezi výrobci. Ale mohu tě ujistit, že kdyby to u Hondy nebylo o samotném špičkovém výkonu, ale pouze a jen o její horší ovladatelnosti, nestěžovali by si piloti Hondy na výkon, ale na ovladatelnost.
To, že Honda na Mercedes ztrácí cca 8-9% výkonu je fakt. Mají však největší potenciál zlepšení a myslím, že svoji ztrátu v příští sezóně sníží na cca polovinu.-
rock
13:35 23.08.2016 37.188.236.XXXJá jenom, že ta účinnost blížící se k 50% není samotný ICE, dokonce ani ICE+TC, ale celá pohonná jednotka, včetně rekuperací. Takže ty rozdíly v ICE můžou, ale nemusí být nijak velké. Akorát je bezpředmětné pídit se po tom, která konkrétní část ten rozdíl způsobuje, když pohonná jednotka funguje jako celek. -
uzivatel000820
13:52 23.08.2016 93.153.49.XXXMyslím, že máte kus pravdy oba ;-)
Každopádně souhlasím, že Honda má slabé místo v hybridní technologii, to je známé. Ale i ta se používá na rovinkách. Takže Alonsovy hlášky "GP2 engine" nemusí nutně znamenat ICE o víc jak 50 koňských sil méně. Ovladatelnost a hlavně distribuce výkonu je taky problém, to je krásně vidět u Mercedesu, jak to má fungovat, na výjezdech ze zatáček. Pomáhá tomu určitě dobrá mechanika, ale jejich pohonná jednotka je zkrátka špičková ve všem. Mají top speed, ovladatelnost, točivý moment, vše.
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek