MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Necítím, že by ten incident byl nějak kontroverzní. Nico udělal v první zatáčce chybu, najel na obrubník a vyjel mimo, já jsem ho dojel, on zablokoval vnitřní stranu a já jel zvnějšku. Byl jsem v závodní stobě, on byl v mém slepém úhlu, alespoň si to myslím. Já jel hodně zeširoka, když jsem začal zatáčet, byl jsem na kraji tratě a on do mě narazil. Nechal jsem tam ale dost místa. Bylo mi řečeno, že měl něco s brzdami, možná, ale nevím, co se stalo. Já se co nejrychleji vrátil na trať.
Co se bučení fanoušků, když jsem byl na pódiu, tak to samozřejmě není příjemné. Je to jedna z nejhezčích zemí a mám to tu rád, takže po vítězství není tato reakce moc pěkná. Ale odpouštím jim, někdy to tak prostě je a mají právo na to mít názor. Nejsem si moc jistý, proč to udělali, ale nic to nemění, vyhrál jsem.
Nico Rosberg, 4. místo
Jsem zklamaný, je to neuvěřitelné a ztratit takto vítězství v posledním kole je intenzivní. Bojovali jsme, trápil jsem se s brzdami a také opotřebením pneumatik a to dalo Lewisovi šanci. I tak jsem si byl jistý, že to mohu ubránit a dojet do cíle. Jel jsem vnějškem, zajel moc dovnitř, ale to je v pořádku, protože jsem určoval dráhu a byl jsem překvapen, že Lewis při zatáčení způsobil kolizi.
Toto Wolff, šéf týmu
Ten incident bych nazval jako opravdu hloupý. Nemá smysl komentovat z čí strany. Měli jsme problém s brzdami, nemohli jsme to jezdcům říci a Nicovi vypověděly službu na rovince, když velmi tvrdě bránil svoji pozici. Vidět takhle oba vozy téměř kolidovat je rozčilující. Nevím, co řeknu. Sice jsme vyhráli, ale také jsme mohli v závodě velmi lehce skončit. Bylo by to jako deja-vu a vypadáme potom jako banda idiotů. Navíc je to velmi neuctivé ke stovkám zaměstnanců, kteří připravují auto. Vypadá to, že mluvení nepomáhá a ačkoliv nenávidím týmové příkazy, je možné, že k nim budeme muset připustit. Nejsou sice populární, ale když nechápou, že do sebe nemají narážet...
Co se strategie týče, jeli jsme na jednu zastávku, mysleli jsme, že to bude lepší strategie, protože byl vedoucím autem a podle našich výpočtů to byla strategie, která mu mohla vyhrát závod. Ale ukázalo se, že to nepůjde a změnili jsme to na dvě zastávky a to znamenalo, že vyjel za Nicem. Bohužel, to je závodění.
RED BULL
Max Verstappen, 2. místo
Je to úžasný den. Být druhý na našem domácím okruhu je neuvěřitelné. Čekal jsem třetí místo, takže druhé je skvělé, je to bonus. Myslím, že celý závod probíhal dobře. Zvyšoval jsem náskok na vozy za mnou a jen Mercedesy byly rychlejší. Ale dostal jsem se do provozu, malinko mě zdržely auta pod modrými vlajkami a ztratil jsem přítlak. Kimi mě začal dohánět, ale naštěstí jsem ho za sebou udržel.
Daniel Ricciardo, 5. místo
Myslím, že pro tým to byl dobrý den, nečekali jsme tu pódium. Samozřejmě si přeji, abych byl tam nahoře s Maxem, ale z mé strany byl závod zklamáním. Na začátku nás předjížděli v zatáčce č.8 a to není obvyklé. Jakmile se to usadilo, chyběla nám rychlost. Snažil jsem se z pneumatik dostat maximum, ale když se všichni zlepšovali, my zpomalovali.Na to se musíme podívat. Pokud něco jde udělat lépe, ujistím se, že na to přijdeme. Jsem rád, že je hned další víkend závod v Silverstone, je to vždy pěkné a snad se nám tak povede lépe. Máme pár dní přijít na to, proč mi dnes chyběla rychlost, zítra budu v továrně, takže na to máme čas. Teď je to však zklamání.
Christian Horner, šéf týmu
Byl to nabitý závod. Po dobrém startu se Max dostal před Daniela a věděli jsme, že díky startu na superměkkých jsme v dobré pozici. Ostatní zajížděli do boxů a my vydrželi pár kol déle. A v chladnějších teplotách najednou jednozastávková strategie vypadala proveditelně. Piloti pro to udělali maximum. Jakmile Räikkönen předjel Daniela, neměli jsme zastávkou co ztratit. Zatím zajeli do boxů i Mercedesy a Max tak vedl, ale byl bezzubý co se obrany týče a to kvůli opotřebeným pneumatikám. Ale dojel druhý, těžil z incidentu mezi Mercedesy a je to naše první pódium na domácím závodě. Skvělý závod a snad si výkonnost udržíme i v Silverstone.
FERRARI
Kimi Räikkönen, 3. místo
Nebyl to pro nás pochopitelně jednoduchý den. Myslím, že jsme nezískali to, co jsme měli, ale udělal jsem, co jsem mohl. Ke konci jsme měli dobrou rychlost a možná tu byla šance předjet Maxe, ale objevily se žluté vlajky, takže dojel přede mnou. Tak to občas chodí. Auto bylo dobré, start byl také v pořádku, ale po zastávce v boxech jsem byl šestý. Ale vždy se snažíte vrátit a co se rychlosti týče, bylo to fajn. Samozřejmě pro tým, vzhledem i k tomu, že měl Seb problém, a s rychlostí, kterou máme, cítím, že jsme opravdu nezískali to, co jsme si zasloužili, ale takové bývá závodění. Příští víkend to jedeme znovu.
Sebastian Vettel, nedokončil
Když došlo k defektu, nic jsem necítil, nebo spíše pocítil jsem to až příliš pozdě a najednou z ničeho nic explodovala pneumatika. Předtím tomu nic nenasvědčovalo, vše bylo normální. Hovořil jsem s lidmi na boxové zídce a i oni říkali, že vše bylo stejné, rychlost jako v předchozím kole, pneumatiky byly fajn a i časy. Je to vleký otazník, proč se to stalo. Chtěli jsme jet co nejdéle, ale nemyslím, že to bylo agresivní, protože hodně jezdců jeli dlouho podobně jako my a na stejné sadě. Zbývá ještě dost závodů, ale podobný konec mi nepomáhá.
Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Výsledek mohl být lepší, protože Sebastian mohl být také výsoko a na pódiu. Defekt se stal, když vedl závod a to z ničeho nic, bez varování, takže s Pirelli budeme prošetřovat důvody. Kimi získal pěkné umístění na pódiu. Rozdělili jsme strategie a jak naše data tak jeho zprávy ukazují, že se mohl dostat před Verstappena, kdyby se neobjevily žluté vlajky kvůli Pérezovi.
MCLAREN
Jenson Button, 6. místo
Věděl jsem, že to bude náročné, start vepředu pomáhá, protože máte před sebou čerstvý vzduch a můžete si víc dělat své věci. Ale jsou tu dvě DRS zóny a nedokázal jsem tak udržet auta za sebou. Rychlost byla ok, ale jakmile mě předjel první, začali předjíždět všichni a to i na místech, kde jsme nevěděli, že je to možné. Ale porazili jsme Williams v rychlosti a myslím, že jsme se strategií odvedli dobrou práci. Získali jsme maximum. Stále se zlepšujeme a to s každou jízdou, ale víme, že v Silverstone nemůžeme čekat, že budeme v této pozici.
Fernando Alonso, nedokončil
Pro mě to byl těžký závod, motor od třetího nebo čtvrtého kola nejel dobře, ztrácel jsem výkon kvůli problému s baterií. Celou dobu jsme si pohrávali s myšlenkou na odstoupení. Ale byli jsme na dosah první desítky a mohli tak získat body, proto jsme pokračovali, ale nakonec to nebylo možné. Musíme se z těchto problémů poučit, ale můžeme si odvést i pozitiva, auto bylo v různých podmínkch konkurenceschopné a Jenson získal body.
Eric Boullier, závodní ředitel
Jenson zajel skvěle a to na okruhu, kde jsme nečekali, že budeme tak silní. Vlastně celý víkend ukázal, čeho můžeme dosáhnout, když jsme schopni plně využít naše silné stránky. Ukazuje to směr, kam míříme a to je čelo startovního roštu. Fernando dal do toho vše, ale nebyl odměněn, trápil ho problém s baterií a nemohl se posouvat. Zhoršovalo se to a museli jsme odstoupit. Domů jedeme bez iluzí, že by nám rychlé zatáčky na Silverstone hráli do noty. Ale zlepšováním jsme povzbuzeni a budeme pokračovat.
HAAS
Romain Grosjean,7. místo
Byl to dobrý závod. První kolo nebylo skvělé, ztratil jsem pár pozic, když mě někdo vytlačil. Potom jsme zůstali na superměkkých, i když už odcházely. Zvládl jsem získat pár míst a jel dobře. Safety car přišel ve chvíli, kdy jsme plánovali zastávku, takže to pomohlo. Byl jsem za Buttonem a snažil se ho dojet a předjet, ale je těžké tu někoho následovat. Potom jsem zjistil, že jsem dostal penalizaci, takže jsem musel najet čas na auta za mnou. Jel jsem na plno a byla to zábava, i když zároveň stresující. Nechtěl jsem skončit, nakonec se to stalo Pérezovi, takže to pro mě vyšlo.
Esteban Gutiérrez, 11. místo
Byl to od začátku náročný závod. Ztratili jsme pár míst, ale dělal jsem maximum, abych to napravil, měli jsme jinou strategii. Nakonec byla rychlost dobrá, dařilo se mi předjíždět, ale trápil jsem se trošku s přítlakem. Byli jsme blízko zisku bodů, není to skvělé, ale bojovali jsme s tím, co máme. Budu se dál snažit.
Günther Steiner, šéf týmu
Konečně zpět na bodech, i když jsme si to neulehčili. Tým odvedl skvělou práci, Romain dostal penalizaci, i když zůstal na své pozici. Jeho strategie byla trošku jiná než ostatních, ale vyšla. Esteban neměl dobrý start, ztratil pár míst a jeho strategie tak úplně nefungovala dle lánu, ale podařilo se mu dostat na jedenácté místo. Už potřetí, takže to ukazuje, co dokáže on i tým. Celkově je úlevou, že máme opět body a těšíme se na Silverstone.
TORO ROSSO
Carlos Sainz, 8. místo
Jsem velmi spokojen, obzvlášť, protože to nebyl lehký závod. Startovali jsme zezadu, ale měl jsem dobrý start a dostal se do první desítky brzy. Najednou, po druhé zastávce během safety caru, jsme byli téměř poslední. To znamenalo velmi dlouhý stint na měkkých pneumatikách, 35 kol a předjetí hodně aut a dostali jsme se celkem nečekaně do první osmičky. Po náročné sobotě jsem spokojen a je to dobrý výsledek, tvrdě jsme pro něj pracovali. Nyní se musíme ujistit, že budeme mívat lepší kvalifikace, abychom bojovali o více bodů. Jsem si jistý, že to zvládneme, těším se na můj oblíbený okruh v Silverstone.
Daniil Kvjat, nedokončil
Smolný víkend. Startovali jsme z boxové uličky, ale ujel jsem jen jedno kolo, než pro mě závod skončil. Vypadá to na mechanický problém. Musíme se na to podívat a zjistit důvody. Bolí to, ale takové je závodění. Samozřejmě jsem nyní frustrovaný, ale zítra se probudím a najdu novou sílu. V podobných chvílích si vždy vzpomenu na něco, co mi jednou někdo řekl: být závodníkem je z 90 % náročné, ale zbylých 10 % je tak dobrých, že to za to stojí. Doufejme, že těch 10 % přijde v Silverstone. Rozhodně na tom budu pracovat.
Franz Tost, šéf týmu
Po problémech v kvalifikaci je to velkých úspěch. Nový motor je vždy risk, protože jste neměli možnost jej vyzkoušet, ale tým odvedl fantastickou práci. Carlos zajel skvěle a předvedl hodně předjížděcích manévrů a zvládl i práci s pneumatikami. Daniila potkal zřejmě mechanický problém, který budeme prošetřovat. Je to škoda, protože jsem přesvědčen, že mohl mít také dobrý závod. Nyní se musíme připravit na Silverstone, abychom se ujistili, že budeme bojovat o další body. Rád bych také pogratuloval Maxovi, být druhý doma je skvělý výsledek!
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 9. místo
Rozhodně jsme dnes čekali více bodů. Hlavním problémem byly pneumatiky - na to se musíme před Silverstone zaměřit, protože teploty tam mohou být podobné. Nemyslím, že by auto bylo dnes špatné, jen jsme nedokázali dostat pneumatiky do provozního okna. Je to zkalmání, ale musíme se z toho poučit.
Felipe Massa, nedokončil
Šlo to dobře, bojoval jsem a získával pozice od startu a měl jsem dobrou rychlsot. Bohužel došlo k defektu a musel jsem do boxů pro nové pneumatiky. Šetřil jsem celý závod brzdy, ale nakonec byl za Gutiérrezem a teplota stoupala, takže jsem musel zastavit.
Rob Smedley, šéf výkonnosti vozu
Závod Felipeho byl ovlivněn hlavní prioritou a to je bezpečnost. Zjistili jsme poškození ve struktuře předního křídla, které asi bylo způsobeno vibracemi z jízdy přes obrubníky. Kvůli bezpečnosti jsme je vyměnili a musel tak startovat z boxové uličky, takže to pro něj od začátku nemohlo být lehké. Vypadalo to dobře, potom přišel defekt a nakonec kvůli brzdám a jejich teplotám jsme jej zavolali do garáže, byla to jediná bezpečná věc, kterou jsme mohli udělat. Valtteri měl klidnější závod, ale získali jsme jen pár bodů, trápil se s opotřebením pneumatik a jeho rychlost nebyla taková, jak by měla a to přesto, že to většinou zvládá velmi dobře. Asi jsme správně nepochopili kombinaci tohoto asfaltu a pneumatik, takže na to se musíme podívat.
MANOR
Pascal Wehrlein, 10. místo
Je to neuvěřitelné a jsem šťastný. Je to jeden z těch víkendů, který je odměnou pro všechny. Jednu chvíli jsme se cítil zkroušeně, protože jsme měli smůlu se strategií a safety carem. Zajel jsem do boxů, takže když jsem vyjel, byl jsem poslední. Nebyl to pěkný pocit, ale museli jsme pracovat s tím, co máme a to byly měkké pneumatiky až do konce. 40 kol! A dojet na bodech z této pozice na jedné sadě pneumatik více než polovinu závodu, to je neuvěřitelný výsledek. Je to důležitý výsledek, nejen kvůli umístění v šampionátu, ale také dokazuje, že děláme pokroky. Krok za krokem, není to vždy vidět zvenčí, ale dnes to byl dobrý den a odměna pro všechny v týmu.
Rio Harjanto, 16. místo
Je to úžasné, gratuluji všem v týmu za skvělý výsledek. Je to důležitá odměna. Ukazuje to, že se posouváme kupředu a to je důležité. Začal jsem na měkké sadě a jel 27 kol, protom dva stinty na super měkkých. Během toho prvního jsem měl problém s elektronikou, která pokazila rychlost a trvalo 15 kol, než se to vyřešilo. Potom to šlo dobře a nakonec safety car vše změnil, protože mi nevyšla strategie. Byl jsem spokojen s rychlostí, obzvlášť ke konci, kdy jsem dojížděl Ericssona, ale bohužel nebylo možné bojovat o lepší pozice.
Dave Ryan, závodní ředitel
Po včerejší kvalifikace je dnešní zisk bodů skvělé zakončení pozitivního víkendu. Nejdůležitější je, že to ukazuje, že to myslíme vážně a tvrdě pracujeme, abychom se zlepšili. Pascal se cítil dobře a i když to v jednu chvíli pro něj nevypadalo dobře, cítili jsme, že to může otočitl. A to přesně on udělal. Rio jel jinou strategii, abychom mohli reagovat na případné příležitosti. I tak jel dobře a jsme spokojeni. A je to velké povzbuzení před domácím závodem. Ale musíme být stále na zemi. Avšak po tvrdé práci během první části sezóny si všichni zaslouží užít si tuto chvíli než zase začneme tvrdě pracovat, zítra.
RENAULT
Jolyon Palmer, 12. místo
Jsem spokojen. Potřebovali jsme jen o něco víc štěstí a mohli jsme být na bodech. Auto bylo ok, lepší než v posledním závodě a osobně to byl asi můj nejsilnější závod. Kdybychom přezuli na měkké pneumatiky, když vyjel safety car, možná bychom potom dojeli do cíle a získali body. Cítím se čím dál silnější a když vidíme, co jsme dokázali, věřím v zisk bodů v Silverstone.
Kevin Magnussen, 14. místo
Auto bylo dobré a první stint ušel. Bohužel nám nevyšlo načasování safety caru a nebyli jsme schopni ukázat lepší výkon, abychom získali lepší výsledek. Ale oba vozy viděli šachovnicovou vlajku, což se dnes nedalo říci o všech týmech. Ta penalizaci byla férová, protože jsem udělal více než jeden obranný pohyb, který je povolen. Ale nevěděl jsem, kudy chce předjíždět a občas je to složité. Nyní se těšíme na Silverstone, který je pro mě v podstatě domácí okruh.
Fred Vasseur, závodní ředitel
Naše rychlost nebyla špatná a oba piloti předvedli, co se od nich očekávalo. Měli jsme dnes smůlu se safety carem, protože jsme zvolili delší prostřední stint na měkké sadě a chvíli poté, co jsme přezuli, Sebastian havaroval. Po restrartu jsme se trápili v porovnání s ostatními, ale i tak jsme nakonec získali pár pozic kvůli odstoupení některých vozů. Těšíme se na náš adoptovaný domácí závod v Silverstone.
SAUBER
Felipe Nasr, 13. místo
Osobně jsem spokojen, když vezmu v úvahu svoji startovní pozici. Obzvlášť v první části jsem jel hodně kol v první desítce. Měl jsem na měkkých pneumatikách slušnou rychlost. Když vyjel safety car, bylo příliš brzy na přezutí a rozhodli jsme se zůstat na trati. Celkově je to maximum, co jsme dnes mohli získat. Můžeme na tom stavět a já se těším na další závody.
Marcus Ericsson, 15. místo
Je to zklamání. Neměli jsme během víkendu rychlost. Doufal jsem, že bude chladněji a že to pomůže, ale nebylo tomu tak. Trápil jsem se především s předními pneumatikami. Nyní se musíme soustředit na další závody. Máme další šanci v Silverstone, kde můžeme zabojovat.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Dostali jsme dnes z auta na tomto okruhu, kde je důležitá výkonnost motoru, maximum. Marcus a Felipe předvedli dobrý výkon. Další závod v Silverstone budeme mít upravený motor a budeme pokračovat ve snahách při dalších krocích vpřed.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, nedokončil
Abych byl upřímný jsem hodně zklamaný a smutný. Byl to náročný závod a nic nám nevycházelo. Strart nebyl dobrý a ztratil jsem pozice, ale úvod byl náročný, protože mi auto klouzalo a pneumatiky se opotřebovávaly. To byl příběh mého závodu, protože vyvážení auta mi nedovolilo pracovat s pneumatikami a trápil jsem se s nimi. Když jsme přezuli, ujel jsem jen tři nebo čtyři kola, než začaly odcházet. Ke konci jsem cítil vibrace a tým viděl kritické hodnoty u brzd, takže jsme ze závodu odstoupili. Musíme se podívat, co se dnes dělo a potom se zaměřit na Silverstone.
Sergio Pérez, nedokončil
Je to škoda, že jsme na konci museli odstoupit. Je mi líto týmu, protože body jsme si zasloužili. Měli jsme včera i dnes smůlu a je to frustrující, protože rychlost nám nechyběla. Závod byl dobrý a myslel jsem si, že body máme v kapse. Snažil jsem se držet Grosjeana, protože jsem věděl, že dostane penalizaci. V posledním kole jsem ve třetí zatáčce přišel o brzdy a jel rovně. Narazil jsem do bariéry a poškodil přední část auta, ale jsem v pořádku. Hodně to naštve, protože tým udělal dnes vše správně, byla to jen smůla, která nás zastavila.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Není to konec víkendu, který bychom si přáli po slibných včerejších výkonech. Ale závodění tak občas chodí. Vypadalo to, že Sergio získá body, ale bohužel měl problém s brzdami a skončil ve štěrku. Je to škoda, protože bychom si ty body po našich výkonech zasloužili. Nico ztratil na startu pár míst a potom se trápil s opotřebením pneumatik. Načasování safety caru nám taky nepomohlo. Nakonec měl problém s brzdami a závod pro něj skončil z bezpečnostních důvodů předčasně. Je to zklamání, ale v Silverstone opět zabojujeme.