V sobotní kvalifikaci sice předvedl až třetí nejrychlejší kolo, kvůli předčasné výměně převodky, která musí vydržet 6 závodů, byl na startovním roštu odsunut o pět míst dozadu.
Po startu těžil z havárie, do níž byl zapojen Max Verstappen (odstoupil popáté v posledních 7 podnicích), poté v úvodním stintu rychle předjel Sergia Péreze i Romaina Grosjeana. Po brzké zastávce v boxech se dostal před Kimiho Räikkönena, ale Daniela Ricciarda již nezdolal, byť spolu svedli v závěru velmi těsný souboj.
"Když se podívám na data ze závodu, tak jsem byl dnes vlastně nejrychlejší ze všech, takže jsem vlastně odjel nejlepší závod," popisuje Hamilton, jenž si připsal nejrychlejší kolo (1:07,411 min) a na rovince dosáhl s pomocí DRS nejvyšší maximální rychlost (328,8 km/h).
"Když jsem konečně dvě auta - Force Indii a Haas, tak jsem byl 16 sekund za Valtterim, který vedl. Ztratil jsem pak ještě několik dalších sekund, cílem jsem ale projel jen o šest sekund později. Takže to vlastně bylo opravdu pozitivní, když se na to dívám zpětně. Nemyslím si, že by to body odrážely, ale takové to už je," lituje pilot Mercedesu.
Na výjezdu ze 3. zatáčky se ještě v závěru pokusil předjet Ricciarda, svou pódiovou pozici ale neudržel. Myslel si, že se před Red Bull dostal, Australan ale své místo dále uhájil.
"V době, kdy jsem končil závod, tak jsem si myslel, že bych ho možná mohl předjet, byl však v mém mrtvém úhlu, takže jsem si nebyl jistý. Proto jsem byl během rozhovorů po závodě zklamaný - pracoval jsem tak tvrdě na stažení toho náskoku a na tom, abych se dostal k této příležitosti," vysvětluje Hamilton, jenž nyní na vedoucího Sebastiana Vettela ztrácí 20 bodů.