Stříbrné šípy na rozdíl od ostatních soupeřů na čele nepovolali Hamiltona během fáze virtuálního safety caru do boxů, a tak později při výměně pneumatik ztratil více času, zatímco se jezdilo už plnou rychlostí, a přišel o vedení.
Zpomalení v 15. kole přitom způsobil Bottas s druhým Mercedesem, v rozhodování tedy mohli mít drobný náskok: "Zrovna jsme o tom diskutovali, udělali jsme chybu," uznává pro F1news.cz Wolff. Po prvních zastávkách se tak na čele objevil Max Verstappen s Red Bullem a šéf strategie James Vowles se Hamiltonovi rádiem omlouval s tím, že šlo o jeho chybu, nikoliv o chybu jezdce, kterého popoháněli k vyššímu tempu.
"Myslím, že jsme jeli na prvním a druhém místě a kontrolovali závod. Najednou jsme viděli, jak druhé auto zastavuje. Valtteri zastavil kvůli úniku hydrauliky. Byl vyhlášen virtuální safety car, my jsme měli půl kola na reakci. A nezareagovali jsme. V tuto chvíli jsme prohráli závod," přibližuje sportovní ředitel Mercedesu.
Hamiltonovi soupeři neváhali a do boxů hned zamířili, Red Bull a Ferrari předvedli vzornou dvojzastávku, když mezi jejich piloty byl na trati rozdíl pouhých 4 - 6 sekund.
"Když jsme tam měli jedno auto proti ostatním dvěma u soupeřů, tak jsme přemýšleli o tom, co by se stalo, kdyby ostatní rozdělili strategie mezi svými vozy. Pokud bychom s Lewise zastavili, dostali bychom se za Kimiho, kdyby ho nechali venku, pak za Maxe. Co by to znamenalo pro závod? A celá ta smyčka při přemýšlení. Neřekl bych, že by to odvedlo naší pozornost, ale celá ta myšlenková smyčka -- strávili jsme tím příliš mnoho času," dodává Wolff.
"Mysleli jsme si také, že to bude trvat déle, než Valtteriho uklidí ze svého místa a že budeme moci v příštím kole zareagovat na to, co udělali ostatní za námi. Ale VSC zrušili dříve, než jsme čekali. Zkrátka jsme se rozhodli špatně," uznává.
Hamilton zamířil pro čerstvé pneumatiky až v 25. kole, později musel kvůli potížím s puchýři na měkké směsi zajet do boxů podruhé - v 52. kole dostal super-měkkou směs. Noční můra Mercedesu se naplnila o 9 kol později, když kvůli technickým problémům musel odstoupit.
Díky tomu završil jeden ze zajímavých rekordů Formule 1 - 33 závodů v řadě za sebou dokázal bodovat. Ani jedno z odstoupení podle týmu nesouvisí s novou pohonnou jednotkou, kterou představili v předchozím podniku ve Francii.