Mercedes zareagoval příliš pomalu na to, aby Hamiltona povolal do boxů. Kolik měl času?

Petr Hlawiczka, 2. července 2018, 06:20 Google+

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff při rozhovoru s námi po závodě přiznal, že Lewise Hamiltona včerejší strategií připravili o šanci na vítězství. Brit sice závod kvůli poklesu tlaku paliva nedokončil, přesto si musí vzít ze začátku Velké ceny Rakouska ponaučení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton prožil na Red Bull Ringu jeden z nejhorších závodů své kariéry

Lewis Hamilton prožil na Red Bull Ringu jeden z nejhorších závodů své kariéry | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Stříbrné šípy na rozdíl od ostatních soupeřů na čele nepovolali Hamiltona během fáze virtuálního safety caru do boxů, a tak později při výměně pneumatik ztratil více času, zatímco se jezdilo už plnou rychlostí, a přišel o vedení.

Zpomalení v 15. kole přitom způsobil Bottas s druhým Mercedesem, v rozhodování tedy mohli mít drobný náskok: "Zrovna jsme o tom diskutovali, udělali jsme chybu," uznává pro F1news.cz Wolff. Po prvních zastávkách se tak na čele objevil Max Verstappen s Red Bullem a šéf strategie James Vowles se Hamiltonovi rádiem omlouval s tím, že šlo o jeho chybu, nikoliv o chybu jezdce, kterého popoháněli k vyššímu tempu.

"Myslím, že jsme jeli na prvním a druhém místě a kontrolovali závod. Najednou jsme viděli, jak druhé auto zastavuje. Valtteri zastavil kvůli úniku hydrauliky. Byl vyhlášen virtuální safety car, my jsme měli půl kola na reakci. A nezareagovali jsme. V tuto chvíli jsme prohráli závod," přibližuje sportovní ředitel Mercedesu.

Hamiltonovi soupeři neváhali a do boxů hned zamířili, Red Bull a Ferrari předvedli vzornou dvojzastávku, když mezi jejich piloty byl na trati rozdíl pouhých 4 - 6 sekund.

img-responsive

Odstoupení podle Mercedesu nemají přímou souvislost s nasazením nové specifikace (2.1) pohonné jednotky | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Když jsme tam měli jedno auto proti ostatním dvěma u soupeřů, tak jsme přemýšleli o tom, co by se stalo, kdyby ostatní rozdělili strategie mezi svými vozy. Pokud bychom s Lewise zastavili, dostali bychom se za Kimiho, kdyby ho nechali venku, pak za Maxe. Co by to znamenalo pro závod? A celá ta smyčka při přemýšlení. Neřekl bych, že by to odvedlo naší pozornost, ale celá ta myšlenková smyčka -- strávili jsme tím příliš mnoho času," dodává Wolff.

"Mysleli jsme si také, že to bude trvat déle, než Valtteriho uklidí ze svého místa a že budeme moci v příštím kole zareagovat na to, co udělali ostatní za námi. Ale VSC zrušili dříve, než jsme čekali. Zkrátka jsme se rozhodli špatně," uznává.

Hamilton zamířil pro čerstvé pneumatiky až v 25. kole, později musel kvůli potížím s puchýři na měkké směsi zajet do boxů podruhé - v 52. kole dostal super-měkkou směs. Noční můra Mercedesu se naplnila o 9 kol později, když kvůli technickým problémům musel odstoupit.

Díky tomu završil jeden ze zajímavých rekordů Formule 1 - 33 závodů v řadě za sebou dokázal bodovat. Ani jedno z odstoupení podle týmu nesouvisí s novou pohonnou jednotkou, kterou představili v předchozím podniku ve Francii.




Vytisknout

Diskuze: Mercedes zareagoval příliš pomalu na to, aby Hamiltona povolal do boxů. Kolik měl času?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Helmut Marco, Gianpiero Lambiase a Max Verstappen v kvalifikaci v Rakousku

PROHLÁŠENÍ týmů po GP Rakouska: "Šest motorů Ferrari v Top 10," těší…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud