Podle platných regulí pro pneumatiky Pirelli jsou nyní jednotlivá kola zahřívána po dobu tři hodin při teplotě 80°C, hodinu se pak teplota zvýší na 110°C. Pirelli hodlá zvolit řešení, kdy by se pneumatiky zahřívaly konstantní teplotou někde mezi zmíněnými hodnotami. Svůj záměr hodlá prosadit do testování v Silverstone, kde si týmy mohou experimentálně nový způsob vyzkoušet. Pirelli a FIA poté provedou analýzu výsledků zkoušek.
"Cílem je snížit hodnoty tlaku na startu. V případě, že se začne na pneumatikách s nižší teplotou, tak jejich teplota po startu teoreticky bude stoupat. To je jedna věc. Za druhé, bude to pro nás i jednotlivé týmy snažší. Systém bude jednodušší, když máte jednoduchou proceduru, lépe se na ni i dohlíží. Pneumatiky by se nyní měly vybalovat z termodeček při hodnodě 90-95°C, někde uprostřed, abychom měli jistotu, že nebude problém s jejich zahřátím," uvedl zástupce Pirelli Mario Isola.
"Někteří piloti budou muset v instalačním kole volit jiný způsob zahřátí pneumatik pro rychlé kolo, jejich celková příprava bude dost možná odlišná, aby měli pneumatiky dostatečně připravené. Ale záleží to také na okruhu. Třeba v takovém Sepangu si neumím představit, že by nějak zvlášť jeli warm-up odlišným stylem. Obecně se domnívám, že nový přístup nebude žádným problémem," dodává Isola.