Jak je to s preferencí pilotů u Haasu? Steiner nabízí vysvětlení

Robert RoBertino Pavelka, 27. června 2016, 12:10 Google+

Romain Grosjean začal sezónu amerického týmu famózně a zajistil mu podstatný bodový přísun v této sezóně, zatímco druhý muž stáje, Esteban Gutiérrez, dvakrát odstoupil. Proto se začalo hovořit o rozdílném přístupu k oběma pilotům.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Má Grosjean lepší pozici než Gutiérrez?

Má Grosjean lepší pozici než Gutiérrez? | foto: McLaren

Sdílejte článek

Austrálie a Bahrajn byly pro nováčka ve startovním poli přímo fantastickým vstupem do F1, Gene Haas začal hovořit o snaze bodovat v každém závodě a titulky hovořily o černém koni mistrovství. Rovněž se ale rojily dohady, zda s přihlédnutím k výsledkům není Romain Grosjean ze strany týmu oproti Estebanu Gutiérrezovi zvýhodňován.

Manažer týmu Günther Steiner podobné názory rozhodně odmítá. Podle jeho vysvětlení neměl Mexičan na začátku sezóny dostatek závodních zkušeností. Nadále trvá na tom, že u týmu Haas neexistuje mezi piloty jakákoli hierarchie.

img-responsive

Romain Grosjean v Bahrajnu exceloval | foto: Haas F1 Team

"Esteban ve voze F1 nezávodil celý rok - což rozhodně neprospěje - a také měl v prvních závodech docela smůlu. Po materiální stránce jsou na tom oba naši piloti stejně, mají stejný vůz, stejné vybavení - a tudíž i zcela shodné šance. Z vnějšího pohledu to tak možná vypadalo, že je Romain našim pilotem číslo 1, protože je starší a má více zkušeností. Ale uvnitř naší stáje žádné zvýhodnění není. Chceme, aby oba našil piloti dojížděli na bodovaných pozicích, to ano, ale když by to měl být jen jeden, tak je nám jedno, který z nich to bude," vysvětluje Steiner.

U týmu Haas jsou sice spokojeni s pokrokem, kterého do současné doby dosáhli, ale nadále se chtějí zaměřit především na slabiny a ještě více zvýraznit silné stránky vozu VF16. 

img-responsive

Steiner si je dobře vědom slabin týmu | foto: Haas F1 Team

"Naším nejslabším bodem je dostatečný přítlak - to je naše největší »nemoc«. S větším přítlakem všechno funguje lépe! Kromě této oblasti ale nevidím žádnou konkrétní slabinu. Máme vcelku dobře vyvážený vůz, pokud se nám povede dobře pracovat s pneumatikami - a také dobrý motor. Pokud se nám povede dostat z našeho auta maximum, pak se můžeme propracovat i na výsluní," předpovídá Steiner.

Vytisknout

Diskuze: Jak je to s preferencí pilotů u Haasu? Steiner nabízí vysvětlení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jenson Button stále vidí v bezpečnosti F1 rezervy

Button: Potřebujeme správné okruhy pro závodění

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud