Nejlepší výkon v boxech - ostatně jako zatím ve všech letošních závodech - předvedl Williams, který se zastávkám usilovně věnoval během zimní přípravy - v 23. kole přezul Bottase za 2,1 sekundy, jeho zásluhou tým z Grove vybojoval své letošní první pódium.
Pochvalu si zaslouží také Mercedes, který Hamiltona odbavil za 2,3 sekundy a obě přezutí u Rosberga zvládl do 2,5 sekund. Němec si spravil chuť nejrychlejším kolem, kterým o 1,4 sekundy překonal loňský rekord (viz zde).
Ferrari mu bylo těsně v patách pouze v případě Vettela, jehož výměny pneumatik trvaly 2,6 a 2,4 sekundy.
Tradiční bída byla k vidění u Manoru, který nezvládl ani jednu zastávku pod 4,5 sekundy.
Do závodu startovala většina pilotů na ultra-měkké směsi, super-měkkou pneumatiku si pro začátek zvolili jen Button a Harjanto, měkkou Magnussena Rosberg.
Týmy sázely především na dvouzastávkovou strategii, na níž kvůli vyšší degradaci přecházeli v průběhu závodu, byť původně chtěly do boxů zamířit pouze jednou - to se ale nakonec podařilo jen 4 pilotům: Alonsovi, Bottasovi, Hamiltonovi a Magnussenovi. Třikrát se u mechaniků ukázal pouze Grosjean.
Teploty dráhy byly nízké, pohybovaly se kolem 20 °C, což kladlo důraz na zahřívání a management pneumatik. Působivý závod odjel Sainz, jenž se díky dvěma zastávkám a poslednímu stintu na ultra-měkkých pneumatikách vyšplhal z počátečního dvacátého místa až na bodované deváté.
Včera jsme předpovídali (viz zde), že nejrychlejší strategie bude ta jednozastávková s přezutím z ultra-měkké na měkkou v 25. kole, což potvrdil Hamilton, který do boxů zajel v 24. kole z celkových sedmdesáti. Ferrari o šanci na vítězství připravil strategickou chybou, když Vettela poslal pro super-měkké gumy během první fáze virtuálního safety caru.
Nejdelší stint na ultra-měkké směsi předvedl Magnussen (29 kol), na super-měkké Vettel (26 kol) a na měkké frustrovaný Alonso - 52 kol představovalo 74,3 % Velké ceny Kanady. Španěla šetrná jízda v závěru vůbec nebavila, což dal týmu najevo přes rádio.