Williams potvrzuje, že se mu zvýšené úsilí, které během zimních příprav věnoval vylepšení svého vybavení, procedur a práce v boxech vyplatilo - v Monte Carlu opět předváděl nejrychlejší zastávky. Bottase v 49. kole přezul za 2,43 sekundy, v 30. kole za 2,81 a Massu v 20. kole za 2,44 sekundy.
Druhý nejlepší výkon předvedlo Ferrari při přezouvání Vettela (2,9 a 3,4 sekundy), za ním se pak seřadil McLaren (Button za 3,6 a 3,3 s) s Force Indií (Pérez za 3,5 a 3,4 s).
Bída to dnes byla u Red Bullu, který svou obrovskou chybou připravil Ricciarda o vítězství - při své druhé zastávce čekal na své pneumatiky, které po rozhodnutí na poslední chvíli mechanici lovili ze zadní části garáže, přes 13 sekund.
Do závodu kvůli dešti startovali všichni na mokrých pneumatikách, v jeho průběhu se pak ke slovu dostali všechny směsi - poprvé v historii F1 pět odlišných směsí. Protože se jelo za smíšených podmínek, neměli piloti povinnost využít minimálně dvě odlišné směsi hladkých pneumatik.
Viděli jsme spoustu různých strategií, důležité dnes bylo odhadnout bod, kdy přejít z mokrých na přechodné pneumatiky. Dva z 15 klasifikovaných jezdců si vystačili s jedinou zastávkou (Hamilton a Wehrlein), většina pak do boxů zamířila dvakrát, třikrát se tam objevili Bottas a Harjanto, jenž v boxové uličce strávil celkem 1:22,789 min - o 56 sekund více než vítěz závodu.
Oba piloti dokázali na ultra-měkkých pneumatikách zvládnout neuvěřitelných 47 kol, k čemuž přispělo to, že se jelo na osýchající dráze, tj. o 20 % pomaleji podle šéfa strategií Mercedesu, Jamese Vowlese (pneumatiky se proto tolik neopotřebovávají, což jim dodalo důvěru, že tolik okruhů ujedou).
Nejdelší stinty:
- ultra-měkké: Hamilton a Rosberg 47 kol (60,3 % závodu)
- super-měkké: Button 47 kol
- měkké: Pérez 48 kol (61,5 % závodu)
- přechodné: Nasr 24 kol
- mokré: Hamilton a Wehrlein 31 kol