Nejmladší vítěz v historii F1 na Circuit de Catalunya kombinoval středně tvrdou a měkkou směs; času, který mu zajistil dílčí vítězství, dosáhl pochopitelně na žlutě označných pneumatikách. Jen těsně zaostal za Sebastianem Vettelem a je zřejmé, že jeho výkon v nedělním závodě nebyl rozhodně náhodný.
Stoffel Vandoorne má za sebou účast v jednom závodě, ale na trati si počínal mazácky, výsledkem byl velice kvalitní čas, řadící ho na druhé místo, i když na rozdíl od Maxe zvolil pro svůj atak superměkkou směs. Na tratí také testoval aerodynamickou mřížku a další úpravy podobně jako včera Jenson Button.
Zpovzdálí se díval na svůj bývalý vůz Daniil Kvjat, i když se postavil na symbolický stupínek vítězů, na svého následovníka u Red Bullu ztrácel téměř půdruhé vteřiny. Jak jsme uvedli v jeho zpovědi, na vůz si velice rychle zvyká a na měkké směsi se mu jelo přímo komfortně. Solidně odkroužil svou testovací vzdálenost i Magnussen, jehož hlavním cílem bylo pečlivě prověřit funkci inovovaného motoru. Také on zajel svůj čas na měkkých pneumatikách.
Pascal Wehrlein vystřídal na poslední chvíli Estebana Ocona, který měl druhý den strávit v kokpitu Mercedesu. Bylo zdůrazněno, že kvůli přesnému vyhodnocení nových dílů na voze bylo potřeba do vozu posadit zkušenějšího pilota, majícího za sebou už několik závodů.
Antonio Fuoco se v kokpitu Ferrari do popředí neprotlačil, tak mu mohlo udělat radost alespoň obrovský banner, který vztyčili jeho fanoušci na tribuně naproti boxům.
Testpilot Jordan King byl jediný, který čtvrt hodiny před polední pauzou přinutil pořadatele vyvěsit červené vlajky, protože v zatáčce 7 vyjel mimo trať a kola jeho manoru ji posela štěrkem, takže na scénu museli nastoupit maršálové a provést důkladnou očistu.
Dopolední výsledky testů v Barceloně:
1. Max Verstappen (Red Bull) 65 kol 1:23,267
2. Stoffel Vandoorne (McLaren) 45 kol 1:24,006 - 0,739
3. Daniil Kvjat (Toro Rosso) 68 kol 1:24,737 - 1,470
4. Kevin Magnussen (Renault) 53 kol 1:25,133 - 1,866
5. Pascal Wehrlein (Mercedes) 65 kol 1:25,166 - 1,899
6. Esteban Gutiérrez (Haas) 41 kol 1:26,402 - 3,135
7. Antonio Fuoco (Ferrari) 55 kol 1:26,403 - 3,136
8. Alfonso Celis (Force India) 37 kol 1:26,855 - 3,588
9. Felipe Massa (Williams) 59 kol 1:27,167 - 3,900
10. Jordan King (Manor) 48 kol 1:27,615 - 4,348
Pomyslné stupně vítězů doznaly po odpoledních jízdách jedinou změnu, o kteoru se postaral Wehrlein na Mercedesu. Verstappen už se příliš dopředu nehnal, spíše prověřoval kvality a spolehlivost nových agregátů Renault - ostatně o jejich nasazení už do Grand Prix Monaca není tak docela vyloučeno. Stoffel Vandoorne se v chladnějším odpoledni zaměřil na delší časové úseky na trati a pokračoval v důkladné prověrce inovací, které by měly v dalších závodech posunout McLaren stabilně na bodované pozice.
Trojice Wehrlein, Gutiérrez a Fuoco dokázala poskočit o dvě místa. Mladý Němec v kokpitu Mercedesu dosáhl třetího nejlepšího času při kvalifikační simulaci na měkkých pneumatikách, Gutiérrez po dopoledních jízdách na středně tvrdé směsi přešel na měkčí pneumatiky a podařilo se mu posunout kupředu. Poté zkusil ještě atak na ultraměkkých, ale bez efektu. Také Fuoco na žlutě označených pneumatikách překonal dvojici Kvjat a Magnussen.
Když jsme u ruského pilota, Daniil se postaral o druhou dnešní červenou vlajku, když své Toro Rosso musel odstavit na trati. Alfonso Celis byl dalším z mála těch, kteří vyzkoušeli novinku v podobě ultraměkké směsi a díky ní vystoupal z předposlední příčky až na 7. pozici.