Proč a jak mercedesy kolidovaly?

Jan Pánek, 15. května 2016, 16:27 Google+

Velká cena Španělska se nevyznačovala jen vítězstvím Maxe Verstappena, ale i kolizí obou mercedesů, která toto vítězství umožnila. Co přesně k ní vedlo?

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 16.05. 11:07) Napište svůj názor
Nový nos a přední křídlo Mercedesu ve Španělsku

Nový nos a přední křídlo Mercedesu ve Španělsku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Díky SkySports je už nyní známo, co přesně vedlo k tomu, že oba Mercedesy kolidovaly. Na startu je vše jasné, oba mercedesy měly  velmi podobnou rychlost, ale Rosberg se pověsil do závěsu za Hamiltona, čímž získal trošku rychlosti navíc, kterou využil v první zatáčce, kde brzdil o něco později. Rosberg projel první dvě zatáčky normálně, neztratil v nich rychlost, která byla srovnatelná s tou Hamiltonovou.

Při průjezdu dlouhou třetí zatáčkou začal Hamilton na Rosberga trošku získávat a Rosbergovi začalo blikat zadní červené světlo. To znamená, že je jezdec v módu, kdy sbírá energii. Takže Rosberg nejel na plný výkon, což znamenalo, že Hamilton měl vyšší rychlost a dostal se za Rosberga. Hamilton totiž mohl bezpečně poznat, že je Rosberg v pomalejším módu motoru.

img-responsive

Nico Rosberg při kvalifikaci v Barceloně | foto: Pirelli

Ale i Rosberg si všiml, že má špatně nastavený mód motoru, a to právě ve třetí zatáčce. Proto v jejím průběhu začal nastavení auta měnit. Kvůli tomu ale nesledoval, co se děje v zrcátcích za ním a Hamiltona pokryl o moment později, než se Hamilton rozhodl zaútočit. Potom Hamiton musel vyjet kvůli velkému rozdílu rychlostí na trávu a na konec vyřadil Rosberga i sebe ze závodu.

Tato situace nejspíše nastala z důvodu omezení komunikace mezi jezdcem a inženýry na boxové zídce. Normálně inženýr jezdci připomene všechny úkony, které musí před startem udělat, ale nyní si jezdci musí vše pamatovat a Rosbergovi na toto nastavení na startu nejspíše zapomněl. 

Vytisknout

Diskuze: Proč a jak mercedesy kolidovaly?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 16.05.2016 11:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen v Barceloně

PROHLÁŠENÍ po závodě: Red Bull v šoku a co po kolizi říkají piloti Mercedesu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud